• Snork fröken

"Vi som går på Carl von Linnekliniken"

Fortsättningstråd för oss som gör IVF på Carl von Linné kliniken!

• Svar på tråden "Vi som går på Carl von Linnekliniken"
  • Åttan

Kardemumma---> Grattis..

Så börjar vi om från början.... igen.... å igen.. å igen.. å...
  • Akacia

Elsa 77 - vad har hänt? Du finns inte längre med på listan -jag trodde du var i ruvartagen?

Ego: Sprutar på med Menopur, och på torsdag får jag min "dom" - blev det fler blåsor denna gång?

• Akacia

Och Petra 72, såg dig som hastigast i tråden, hur är det med dig och dina små?

• små räkorna
    Svar på #793

Jag tog proverna hos husläkar´n.Jag har tagit prolaktinprover med jämna mellanrum pga att jag har oregelbunden mens och likaså ÄL.Det kunde som mest ta så lång tid som 3 mån innan rödluvan dök upp ibland.....

Har mått dåligt pga att jag fått "grav-symtom" då mensen inte vill infinna sig.

kroppen tror att den är gravid.

Men när jag fick beh. för detta så blev det mkt bättre!!!!!!!!
    Prolaktin är inget som cvl normalt tar.
    Har pratat med cvl idag igen,ssk glömde att ringa tillbaka igår....
    Fick t.o.m prata med Torbjörn ang detta.Jag mår ju inte så bra när jag inte äter tabletterna,är nu väldigt illamående(ffa på morgonen) och yrslig av och till,vädigt trött...
    han tyckte egentligen inte att det var så högt men eftersom att jag har märkt av höjningen så tyckte han att jag skulle börja med tabletterna igen....
    Om inte annat så  för att jag ska få regelbundna ÄL/mensturationer.
    tror nog inte att du har detta.Jag fick det ett par månader efter att mensen kom igång igen efter twinsen.

sköt om dig nu.

kramar

• Löken

Här e en som mår bajs rent ut sagt. Efter ET i söndags så har jag mått hur dåligt som helst, i natt låg jag med frossa i 4 timmar ont sm attans i livmodern och äggstockarna!!
    Jag ringde CvL i dag och så länge jag inte har feber så är det lugnt!
    Hur mår ni andra?

• sth67

TAck småräkorna för din info krma kram
    Lken jag har ruvat i en vecka och mår bra. Hoppas du inte fått ngn infektion. men det går mkt feber nu. krya på dig!!
    En tjej: jag känner i gen mig i det du känner, ena sekunden lycklig o så tror man att man är på smällen nästa sekund har man mensvärk och blir ledsen. Jag hatar dessa vaggisar blir så risig i kistan o bland glömmer jag dom..phu!! en vecka kvar för oss!! kram
    Stor kram till Petra håller tummarna nu för er på fredag!
    alla andra, kramar er oxå ;)

• m o e

Löken: Jag mår faktiskt jättebra just nu. Magen känns bra efter ÄP och ET, bara nåt stick eller att det moler till nån gång då och då. Men jag åkte på halsfluss lagom till ET istället, så nu kombinerar jag Crinone och Kåvepenin...

• Snork fröken

Ego: Kör igång med nästa försök i mitten av okt, (21 dar efter nästa mens.....) Börjar med suprecur 2*3, sen menopur 450enheter!!!! Värsta dunder-kuren. Hoppas det ger bättre resultat....

Mitt prolaktin har i alla fall gått ner nu, så att det ligger inom gränserna. Har också kollat LH, FSh, sköldkörteln, ämnesomsättning. Kollade senat igår om jag har en normal ÄL i vanlig (normal) mens cykel, och det hart jag.....

Så egentligen inget fel!!! bara att jag är grymt svårstimulerad. Har inte fått nått svar på varför jag började blöda förra gången... Men vad spelar det för roll? Huvudsaken är ju att det går bättre nästa gång!!!

Krma på er alla, jag kanske inte skriver så ofta, men jag läser en hel del.....

• sth67

snorkfröken: härligt att höra att du är på gång nu!! nya tag! jag har sprutat 450e varje gång .
    Lite meck med sprutorna bara. Du skall ju blanda 6 st denna gång. En viktig sak är att du värkligen knackar ner vätskan ordentligt i glasbehållaren och suger upp ALLT i pulverbehållaren. Första gången missade jag lite och fick knappt in något alls imagen ibland. Kanske det var därför jag fick så dåligt resultat...
    Lycka till nu det är du värd!!

• entjej
    sth67 skrev 2008-09-09 21:31:01 följande:
    TAck småräkorna för din info krma kramLken jag har ruvat i en vecka och mår bra. Hoppas du inte fått ngn infektion. men det går mkt feber nu. krya på dig!!En tjej: jag känner i gen mig i det du känner, ena sekunden lycklig o så tror man att man är på smällen nästa sekund har man mensvärk och blir ledsen. Jag hatar dessa vaggisar blir så risig i kistan o bland glömmer jag dom..phu!! en vecka kvar för oss!! kramStor kram till Petra håller tummarna nu för er på fredag!alla andra, kramar er oxå ;)
    Fast jag vill känna lite i livmodern. Det gjorde jag förra gången när jag plussade... Nu har jag i stort sätt inte känt något på flera dagar...

Hoppas nästa försök går bra för dig snorkfröken. Det måste det!

Jobbigt löken!
  • pp08

Har varit på VUL idag, inte så strålande resultat, 5-6 äggblåsor (dag 7, har sprutat 6 dagar) 2-3 omkring 15 mm, de andra omkring 8 mm. Jag brukar ha samma resultat dag 8 med långa metoden, men nu varierar storleken mellan blåsorna också mycket. Ska i alla fall ikväll börja med orgalutran och vänta på telefonsamtal från CVL imorgon och då får jag höra hur vi fortsätter med dos, nytt VUL eller ÄP nästa vecka.

• m o e

pp08: Jag hade ungefär så när jag var på mitt första vul, men för mig var de största bara 10-12 mm och så ca 5 som var strax under. Jag fick höja dosen och fick ut 8 mogna ägg på ÄP.

• pp08

Moe: fick du komma på nytt VUL och när blev det ÄP för dig? Körde du korta eller långa metoden?

• m o e

pp08: Jag körde långa varvet och det var mitt första vul på sjunde sprutdagen. Jag fick höja dosen lite och komma på nytt vul fyra dagar senare. ÄP var i torsdags, och sista vul-et var förra måndagen. Så ÄP blev alltså en vecka och en dag efter första vul-et.

• sth67

pp08: misströsta ej jag hade bara 4 blåsor första VUL varav två kunde räknas bort enligt Holte. Andra vul 4 dagar senare hade tre blivit större och dom plockades sedan. Om jag minns rätt var jag på första vul en tisdag , fredag vul 2 och Äp en tisdag. Jag fick ut 3 ägg o 2 befruktade så du har goda odds tycker jag med dina ägg är nu lika stora som mina var. Upp med hakan denna gång kommer det gå bra.
    Jag känner mig deppig idag, dagen började med att jag satt o grinade i bilen åt Sanna nielsen låt empty room. Tänker så mycket på min hund som jag avlivade förra året..känslorna kom över mig..får jag ingen bebis och ingen hund har jag...fy tårarna rann. Jag som har varit så stark hela tiden och tycker att jag är positiv o glad men nu känns det bara jobbigt skal man ge upp efter 3e försöket.. ? kommer man orka göra detta igen? Suck!! ååå det här jäkla vädret gör saken inte bättre!!

• pp08

sth67: vid första behandlingen (maj) hade jag VUL1 på torsdag, VUL2 på lördag, ÄP på tisdag. Behandling nr 2 (aug) VUL på torsdag, ÄP på måndag. båda gångerna hade jag 5-6 blåsor vid VUL1. fick ut 5 resp 8 ägg men eftersom det till slut bara blev 1 guldägg per gång vill jag gärna få fler ägg nu.

Jag är rädd att mina ägg inte hinner mogna eftersom jag vid båda gångerna fick ganska många omogna ägg. Fast mitt estradiolvärde är ganska högt när det är dax för ÄL spruta.... Får höra imorgon vad blodvärdet är denna gång (nu hade jag ju VUL o blodprov en dag tidigare än vanligt, så det är kanske inte alls så dåligt som jag tror).

har känt mig lite deppigt hela eftermiddag, vill så gärna att det ska gå bra denna gång.

Nu ska jag förbereda mina sprutor, fortfarande 300 Menopur och fr o m nu även en spruta Orgalutran som en riktig knarkare...

• sth67

pp08: Förstår att du är lite orolig då detär första gången du kör korta metoden. Men visst mår du lite bättre av att slippa sprayer och att det går lite fortare.? om jag var du skulle jag fort som tusan gå på akupunktur så gör du att äggen mår bättre i livmodern och växer på sig lite mera. Säg till om du vill ha nr till min som hjälpt mig s bra. Håller tummarna för dig nu!! kram

• pp08

sth67: javisst är det skönt att slippa sprayen, och det går väldigt fort nu... förra veckan hade jag mens, nu räknar vi äggblåsor. Akupunktur hinner jag inte med denna gång, vi ska åka iväg över helgen (om behandlingen tillåter och inte strular för mycket med kontroller) och vi ska faktiskt vandra lite. Jag är inte så svullen än så tänker promenera/vandra så bra det går. Förra behandlingen gjorde jag ingenting, noch tog det väldigt lugnt, det hjälpte inte heller. Kommer säkert att svullna upp efter ÄL spruta, så det blir perfekt timing nu att vara ute och röra på mig. Fungerar utmärkt för att "glömma" bort behandlingen för en stund (fram till kvällen, då det är dax för sprutorna igen ) Hoppas bara att vädret blir lite bättre.

Hur går det för dig, känner du någonting av dina små ?

• brorbruno

Chansar här.
    kliniken jag julstängt så kan tyvärr inte fråga dem.
    ska påbörja sprutor idag egentligen, första mensdag idag. men har inte fått dem än, kommer antagligen på onsdag vilket blir tredje mensdag.
    ska anvönda menopur 450.
    blir det försent då?

Svar på tråden "Vi som går på Carl von Linnekliniken"