Ninnis75
Jag håller fullständigt med dig om att allt börjar låta som förbud, samt även att jag har mera respekt för rtg än för antibiotikan. Men samtidigt ska man heller inte tro att allt ordnar sig...
Jag fick en blödning igår på jobbet, redan på förmiddagen. På eftermiddagen började det även komma små blodkoagel. Som tur var tog de mig på allvar på gyn.akuten och jag fick komma in på ett VUL. Som tur var såg allt bra ut och bebisens hjärta slog helt normalt samt växer bra, (är i vecka 11, 10+6).
Jag blev sjukskriven med order om att inte få utföra några fysiska aktiviteter. Jag känner mig bättre idag, men har fortfarande smärta nere i ryggen samt i magen. Har en hälsovårdare i släkten som jag pratade med i går och hon sa att det verkar som om jobbet kanske inte är det bästa för mig nu, med stress och tunga lyft.
Man ska klart inte bli helt nojig över allting, men man ska även känna efter hur ens kropp mår. Jag anser i alla fall att mitt jobb inte är lika mycket värd som det lilla livet jag har i magen.
Hoppas nu att allt går bra för oss alla, trots alla våra olika arb.uppgifter.