• Anonym

finns det någon som är lika trött på att vara hemma som jag???????

Jag är SÅ in i H*vete trött på att vara hemma med våra barn, dessutom väntar jag en tredje unge.

Ungarna testar mig HEEEELLLLAAAAA tiden.
    De kväver mig, jag känner att jag bara vill bort, bort, bort från de. Jag står inte ut längre. Vill inte vara hemma med de längre, jag hatar när man vaknar på morgonen och det är ännu en ny dag framför sig.

Jag vill inte ha några kommentarer från moraltanter, utan av er andra mammor som är lika trötta på att vara föräldraledig.

Sen vill jag klargöra att jag älskar mina barn, men just är jag bara SÅ trött på att ta hand om de

• Svar på tråden finns det någon som är lika trött på att vara hemma som jag???????
  • Anonym (hmm)

Jag förstår dig precis. Jag gick ifrån att arbeta nästan hela graviditeten ut till att vara HEMMA PRECIS HELA TIDEN. Det var en väldigt svår omställning. Dessutom fick sonen kolik och jag fick lyssna på skrik hela dagarna och sova med 3 matpass på nätterna. Kämpigt värre men man klarar sig igenom det. Jag är övertygad om att du kommer göra det också. Kämpa på, man klarar mer än vad man tror, trots att jag ville ge upp en miljard gånger för ett par månader sen...

• Anonym

Anonym (hmm) skrev 2008-06-12 07:34:54 följande:

Jag förstår dig precis. Jag gick ifrån att arbeta nästan hela graviditeten ut till att vara HEMMA PRECIS HELA TIDEN. Det var en väldigt svår omställning. Dessutom fick sonen kolik och jag fick lyssna på skrik hela dagarna och sova med 3 matpass på nätterna. Kämpigt värre men man klarar sig igenom det. Jag är övertygad om att du kommer göra det också. Kämpa på, man klarar mer än vad man tror, trots att jag ville ge upp en miljard gånger för ett par månader sen...
    Nu har jag inte en bebis att ta hand om på nätterna, utan en snart 2åring o 6åring...men snart kommer det en till, och då får man ju räkna med att inte få sova, lyssna på skrik. Jag ser inte fram emot det överhuvudtaget. Faktiskt så ångrar jag mig att vi försökte få en till. Det är hemskt att tänka så, men det är vad jag känner. Jag menar, jag orkar ju inte ens med de jag redan har :(
  • Anonym (hmm)

Ja jag har inte alls några tips till dig faktiskt. Är de trotsiga de barnen du har nu eller? Vad hittar ni på på dagarna? Är ute och leker kanske? Tänkte om de kanske blir lugnare då de har något att göra?

Jag har två uttråkade bonusbarn hemma (8 och 9år) och man får hitta på saker hela tiden åt dem att göra eftersom de inte har någon egen fantasi.

Inte skall du ångra dig! Klart det kommer bli tight med tid å alla tre. Men du kommer klara det, det tror jag absolut.

Låter nästan lite som att du är lite deppad, kanske skulle gå iväg och prata av dig lite med någon?

Jag är ju mamma för första gången så jag har inte så många bra råd tyvärr.

Anonym skrev 2008-06-12 10:00:55 följande:
    Anonym (hmm) skrev 2008-06-12 07:34:54 följande:
    Nu har jag inte en bebis att ta hand om på nätterna, utan en snart 2åring o 6åring...men snart kommer det en till, och då får man ju räkna med att inte få sova, lyssna på skrik. Jag ser inte fram emot det överhuvudtaget. Faktiskt så ångrar jag mig att vi försökte få en till. Det är hemskt att tänka så, men det är vad jag känner. Jag menar, jag orkar ju inte ens med de jag redan har :(
  • Anonym

Hej har barnen ingen förskola ett par timmar i veckan så du hinner med dig själv litte.
    Föstår att du känner dig änsamen min man jobbar och så för mycket och det tar på humöret. Så man ska vara dåde mamma och pappa flera timmar varge dag. Men då har jag ju förskola ett par timmar vage vecka.

• Anonym

Anonym (hmm) skrev 2008-06-12 14:03:55 följande:

Ja jag har inte alls några tips till dig faktiskt. Är de trotsiga de barnen du har nu eller? Vad hittar ni på på dagarna? Är ute och leker kanske? Tänkte om de kanske blir lugnare då de har något att göra?Jag har två uttråkade bonusbarn hemma (8 och 9år) och man får hitta på saker hela tiden åt dem att göra eftersom de inte har någon egen fantasi.Inte skall du ångra dig! Klart det kommer bli tight med tid å alla tre. Men du kommer klara det, det tror jag absolut.Låter nästan lite som att du är lite deppad, kanske skulle gå iväg och prata av dig lite med någon? Jag är ju mamma för första gången så jag har inte så många bra råd tyvärr.
    redan hos en psykolog och pratar, men tyvärr har det inte hjälpt.
    Men det är som du skriver, de vill ha något roligt att göra hela tiden, och jag som höggravid är inte riktigt på topp för att orka aktivera de, med att gå ut och sånt.
    Men vi får hoppas att det ger sig
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-06-12 15:50:49 följande:
    Hej har barnen ingen förskola ett par timmar i veckan så du hinner med dig själv litte.Föstår att du känner dig änsamen min man jobbar och så för mycket och det tar på humöret. Så man ska vara dåde mamma och pappa flera timmar varge dag. Men då har jag ju förskola ett par timmar vage vecka.
    Store pojken har gått på förskola, men slutat nu inför våran flytt, och sen orkar jag gå och lämna honom till förskolan heller, har sån foglossning, tyvärr inget körkort.
  • Anonym (hmm)

Ja, jag har skrivit listor på saker man kan göra så när de kommer och klagar och har tråkigt säger åt dem "läs på listan" och oftast hittar de då något att göra :P Men kanske lite svårt för din tvååring att läsa på en list dock!
    Förstår att det är jobbigt när du är höggravid, hormonerna spirar som aldrig förr och man är stor och tung.
    Finns det ingen i din närhet som kan ta barnen ett par timmar?
    Så sa många till i början "kan du inte lämna bort honom ett par timmar" då tänkte jag; Nej varför skall jag göra det för när jag ändå kommer hamna i samma bana efter ett par timmar, det blir ju som att lura sig själv.
    Men jag ger dig ändå tipset om det finns möjlighet att lämna bort dem så GÖR det. Ett par timmar är lång tid fast det kanske inte låter så.
    Åhh, om jag bara hade fler tips, tycker så synd om dig...
    Kram...

Anonym skrev 2008-06-12 17:43:06 följande:
    Anonym (hmm) skrev 2008-06-12 14:03:55 följande:
    redan hos en psykolog och pratar, men tyvärr har det inte hjälpt.Men det är som du skriver, de vill ha något roligt att göra hela tiden, och jag som höggravid är inte riktigt på topp för att orka aktivera de, med att gå ut och sånt.Men vi får hoppas att det ger sig
  • Anonym

Anonym (hmm) skrev 2008-06-12 20:16:48 följande:

Ja, jag har skrivit listor på saker man kan göra så när de kommer och klagar och har tråkigt säger åt dem "läs på listan" och oftast hittar de då något att göra :P Men kanske lite svårt för din tvååring att läsa på en list dock!Förstår att det är jobbigt när du är höggravid, hormonerna spirar som aldrig förr och man är stor och tung. Finns det ingen i din närhet som kan ta barnen ett par timmar?Så sa många till i början "kan du inte lämna bort honom ett par timmar" då tänkte jag; Nej varför skall jag göra det för när jag ändå kommer hamna i samma bana efter ett par timmar, det blir ju som att lura sig själv.Men jag ger dig ändå tipset om det finns möjlighet att lämna bort dem så GÖR det. Ett par timmar är lång tid fast det kanske inte låter så.Åhh, om jag bara hade fler tips, tycker så synd om dig...Kram...
    Tack för ditt stöd!
    Min man tar ju de ibland och går nånstans, men det känns verkligen som en piss i havet, jag är lika trött på situationerna efter en timme igen
  • Anonym

JAG STÅR INTE UT MED MIN 6-ÅRING!!!!!!!
    Han ska bara jävlas hela tiden, lyssnar INGET, gör inget utav det jag ber om, väntar in i sista sekunden, tills man är på bristningsgränsen, NÅGON SOM KÄNNER IGEN SIG??????

• Anonym
    Anonym skrev 2008-06-11 21:44:51 följande:
    Förstod jag dig rätt, tycker du om att vara hemma eller inte?Jag själv tycker inte bara att det är tråkigt utan jag står inte ut med ungarna, de driver mig till vansinne med sitt tjat och gnäll
    Jag tycker om att vara hemma egentligen, är en hemmamänniska och trivs med att vara hemma men nu när jag är föräldrarledig mår jag dåligt av det, förstår det inte....jag trodde ju att jag skulle tycka det var urysigt och härligt??
    Men jag får panik om vi bara är hemma och inte gör något, vaknar och känner vad ska vi göra
  • Anki1989

Nu är detta några år sedan, men har det blivit bättre för någon?? Har en 2 åring och en 4 åring. Hatar att vara hemma med dem, speciellt själv. Det kräver mig något enormt och jag mår så dåligt! Jag tar större delen av ansvaret vad gäller hus och barn. Har försökt prata med min sambo men det går lååååååångsamt framåt och ibland bakåt. Det har gått så långt att jag pratar med psykolog och gjort KBT men det har inte varit så stor hjälp. Någon av er som provat antidepressiva? Vet snart inte vad jag ska ta mig till?? måste ha råd från er som varit i samma situation, blir det bättre?! 

• Anonym (moraltanten)

VARFÖR skaffar man sig en tredje när man känner som dig? Och ni som frågar om det inte finns närstående eller vänner som kan avlasta, varför i hela friden ska de avlasta för att någon som väljer att skaffa tre barn inte mäktar med? Man skaffar de barn man orkar ta hand om. 

Svar på tråden finns det någon som är lika trött på att vara hemma som jag???????