• Högström

Äntligen söndag!

Nu ska de snart åka hem. Det innebär att ytterligare en meningslös helg är slut. Inget har blivit gjort, bara massa skrik och tjat. Är mer stressad nu än när jag åkte från jobbet i fredags. Barnhelgerna är fullständigt meningslösa. Jag kommer nog aldrig att känna annorlunda, hur mycket jag än har försökt. Men som sagt, ÄNTLIGEN SÖNDAG!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-13 11:49
    Oj, verkar som mitt inlägg har uppfattats fel! Jag älskar faktiskt de där förbaskade ungarna, även om jag ibland tycker att det är sjukt jobbigt de helgerna. Den helgen jag skrev det var extra jobbig av många anledningar. Så alla ni som tror att jag hatar barnen, så är det inte!!! Hade varit lika trött (och längtat efter måndagen) om det varit mina egna! :)

• Svar på tråden Äntligen söndag!
  • Anonym
    Sosserator08 skrev 2008-06-24 18:09:18 följande:
    Ja, själv njuter jag fortfarande, tar tillvara på varenda dag han inte är här. Underbart att få vara en hel familj igen utan nåt tjafs "så får jag göra hos pappa" "när jag var liten tittade jag aaaaaaaaaalltid på Teletubbies"(fast det förklarar en del visserligen, låtsasfigurer som springer runt påtända på gröna kullar med en tv på magen, vad kan det bli av ett sånt barn)Jag struntar fullständigt i hans historia, jag bryr mig inte ens om hans nutid.Jag ska njuta hela veckan, mina första tankar då jag slår upp ögonen är att gud vad underbart, jag har semester! Sedan skuttar jag lycklig till jobbet och blundar för nästkommande måndag, det är ett senare problem, det är veckan då jag fokuserar på allt som behöver göras hemma så jag slipper umgås med honom så mycket jag kan. Men denna vecka: Njuta.Jag älskar då han inte är här, om det nu inte framgår.

Såg i en annan tråd att din sambo vet hur du känner inför hans barn. Verkligen? Vet han även detta du skriver om i DENNA tråd?

Jag förstår inte hur man kan vara tillsammans med en människa som känner såhär inför ens barn. För i hans ögon borde ni inte vara en "hel familj" när ett av hans barn inte befinner sig där.

• Anonym

Här e det efterlängtade måndagen då han åker, fy tusan va skönt det e. Jag orkar inte med bonuslivet längre, så jag har bestämt mig för att lämna min man. Tyvärr för jag älskar honom så förbannat mycket.

• tea1982
    Anonym skrev 2008-06-25 11:25:35 följande:
    Här e det efterlängtade måndagen då han åker, fy tusan va skönt det e. Jag orkar inte med bonuslivet längre, så jag har bestämt mig för att lämna min man. Tyvärr för jag älskar honom så förbannat mycket.
    Kan ni inte bo isär då?
  • Anonym
    Ja, själv njuter jag fortfarande, tar tillvara på varenda dag han inte är här. Underbart att få vara en hel familj igen utan nåt tjafs "så får jag göra hos pappa" "när jag var liten tittade jag aaaaaaaaaalltid på Teletubbies"(fast det förklarar en del visserligen, låtsasfigurer som springer runt påtända på gröna kullar med en tv på magen, vad kan det bli av ett sånt barn)Jag struntar fullständigt i hans historia, jag bryr mig inte ens om hans nutid.Jag ska njuta hela veckan, mina första tankar då jag slår upp ögonen är att gud vad underbart, jag har semester! Sedan skuttar jag lycklig till jobbet och blundar för nästkommande måndag, det är ett senare problem, det är veckan då jag fokuserar på allt som behöver göras hemma så jag slipper umgås med honom så mycket jag kan. Men denna vecka: Njuta.Jag älskar då han inte är här, om det nu inte framgår.
    Hade jag varit din sambo och märkt hur illa du tycker om mitt barn så hade jag lämnat dig för länge sedan. Ett sådant förhållande är omöjligt! Jag hade aldrig tolererat en sådan avsky. Visst är det inte enkelt att ta hand om någon annas barn, men man kan väl för sjutton hantera det som en vuxen? Dra då om det inte passar! Gå inte in i ett förhållande med en kvinna som har barn!
  • tea1982
    Anonym skrev 2008-06-25 11:31:08 följande:
    Hade jag varit din sambo och märkt hur illa du tycker om mitt barn så hade jag lämnat dig för länge sedan. Ett sådant förhållande är omöjligt! Jag hade aldrig tolererat en sådan avsky. Visst är det inte enkelt att ta hand om någon annas barn, men man kan väl för sjutton hantera det som en vuxen? Dra då om det inte passar! Gå inte in i ett förhållande med en kvinna som har barn!
    Herregud, är det en MAN??? Shit, vad är det för fel på morsan???! Snacka om Bobby-mamma.
  • Anonym

Ja, den här personen skriver massor med inlägg om hur illa han tycker om styvsonen...

Borde nog söka någon form av hjälp eftersom det upptar så mycket av hans tid att sitta här och spy galla över ett barn. Tragiskt!

• tea1982
    Anonym skrev 2008-06-25 11:34:21 följande:
    Ja, den här personen skriver massor med inlägg om hur illa han tycker om styvsonen...Borde nog söka någon form av hjälp eftersom det upptar så mycket av hans tid att sitta här och spy galla över ett barn. Tragiskt!
    Jotack, jag har sett flera stycken av honom.
    Ja faktiskt. Det låter ju inte alls normalt. Stackars stackars barn och hemska, hemska kvinna som låter sitt barn bo med en sån här man. Jag förstår mig inte på såna människor, vart är modersinstinkten??!
  • anna112h

Jag hoppas att du bara skämtar dåligt.....annars säger jag STACKARS BARN!

• kicka84
    Anonym skrev 2008-06-25 11:25:35 följande:
    Jag själv är bonusmamma till två stycken, och tillsammans med deras pappa har jag två barn. Alltså mina bonusbarns syskon.
    Mina bonusar har funnti i mitt liv i fyra år och de är bland det bästa som hänt mig.
    Att läsa ditt inlägg gör mig illa berörd, och antar att du gör de bästa för både barnen, pappan och dig då du lämnar din man, med den inställning till bonusbarn du tragiskt nog verkar ha....
  • vargavarg

Längtar tills fredag då vi är en HEL familj igen. Då kommer min bonus!!!

• Grus grus

Vad sorglig denna tråden var, måste jag säga. Visst att man aldrig kan känna samma sak för andras barn, som för ens egna, men det är ju ändå det livet man valt. Varför inte omfamna det istället? Stackars alla bonusar som känner att de inte är välkomna i bonusförälderns hem. För tro inte att de inte känner det! Barnet har större rätt till sin förälder än bonusföräldern har till sin sambo(föräldern). 

Mamma, sambo, förskollärare, genuspedagog www.nogg.se/jennies4element
Svar på tråden Äntligen söndag!