• Hannnas

    Syskonverkstad - BIM 15-18 juli

    Jaha.... dags för mens igen...

    Vi som vill ha syskon till vårt/våra små underverk...


    Jakten på  denna gången känns lika stark, el annorlunda? Tänk att man kanske kanske kan få ge sin lilla älskling ett syskon


    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Syskonverkstad - BIM 15-18 juli
  • Pixie Sessan

    någon som orkar förklara om varför man tempar, vad det betyder och vad nidblödning är??

    Va bara 1½år sedan jag va gravid senast men minns inte temp å nidsnack hihi..
    samma sak känna på tappen å olika piller =)

  • Hannnas
    Pixie Sessan skrev 2008-07-07 21:53:37 följande:
    någon som orkar förklara om varför man tempar, vad det betyder och vad nidblödning är??Va bara 1½år sedan jag va gravid senast men minns inte temp å nidsnack hihi..samma sak känna på tappen å olika piller =)
    Tempsnack lägger jag mig inte i

    Men nidblödning vet jag vad det är

    När ägget lossar så släpper själv äggblåsan ifrån sig en vätska... denna vätska kan "bränna" på själva hinnorna och därmed orsaka en liten blödning förr trodde man att man var extra fertil när man hade denna blödning... idag vet man bättre men ändå lever hoppet
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • TuSSen09

    ja man kan ju hoppas, igår när jag kollade tappen så fick jag en gul/rosa flytning med blodstrimmor i, kan ju låtsas att det var en nidis men haft små blödningar med strimmor i innan mensen ska komma så jag hoppas inget, men det var igår på förmiddagen sen på eftermiddagen kissade jag varannan timme typ, men så åkte jag bil och var kanske nervös eller nått

  • Hannnas
    TuSSen09 skrev 2008-07-07 22:40:51 följande:
    ja man kan ju hoppas, igår när jag kollade tappen så fick jag en gul/rosa flytning med blodstrimmor i, kan ju låtsas att det var en nidis men haft små blödningar med strimmor i innan mensen ska komma så jag hoppas inget, men det var igår på förmiddagen sen på eftermiddagen kissade jag varannan timme typ, men så åkte jag bil och var kanske nervös eller nått
    hoppas!! när är det du har bim? snart va?
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • TuSSen09
    Hannnas skrev 2008-07-07 22:41:48 följande:
    hoppas!! när är det du har bim? snart va?

    har bim på fredag, eller lördag eller så tim 16-18:e juli, har jag haft sen äl så har jag också sen bim, kanske har bim på söndag- måndag också tom.


    Har dock fått liksinnade strimmor på dag 25-26 och så har jag fått mensen dag 27-28, så det kan ju va nå föremens blödningar också, inte känt nå stick eller så, lite molvärk igår och mycke kissnödig på eftermiddagen, fick stanna varannan timme och kissa

  • Coca cola light

    Tack för era uppmuntrande ord. Det värmer.

    Jag vet att jag läste tidigare i tråden att någon kände sig lite oroad över det här med att skaffa syskon och att man inte kommer att ha lika mycket tid med nr 1 som förut. Jag känner iallfall igen mig i det men också är jag lite oroad över att jag gör mig själv en otjänst genom att inte börja jobba mellan ettan och tvåan, vilket jag inte kommer att göra ifall jag blir gravid så att bebisen föds mellan mars och juni. JAg är nämligen lärare och vill inte börja i januari för att sedan inte kunna jobba hela terminen. Jag börjar dock bli lite trött på att vara mammaledig så egentligen borde jag ju ut och jobba lite, samtidigt tycker vi att Alice är för liten för att börja förskola. Det passar inte heller min man att vara pappaledig just nu eftersom det företag han jobbar på har startat upp ett nytt kontor i vår hemstad enbart för vår skull. Förut pendlade han 1.5 h enkel väg och den lösning hans företag ornade för oss kunde vi aldrig drömma om. Det gör ju även att vi inte vill sätta dem på pottkanten genom att min man tar över föräldraledigheten.

    När jag känner så här kanske ni undrar över varför vi planerar ett till barn just nu. Men vi har alltid sagt att vi vill ha barnen tätt och vi tycker att två år är lagom.

    Usch, vad jag svamlar. Hoppas att ni orkar läsa vad jag skriver.

  • tiara

    Plussade idag på Bim-1!
    Trodde verkligen inte jag var gravid. Har haft småblödningar sen ÄL+5, men fick ett fint plus idag med CB!!!
    Är så himla glad och hoppas nu att allt går vägen den här gången!
    Hur går det för er andra?

  • Pixie Sessan

    MJ79
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!
    jag har BIM 28/7 så det är 15 dagar kvar
    Om jag har fattet detta med tempen rätt så hade jag äl i förgår istället för imorgon som enl FL.
    så hade jag redan i förgår kanske jag kan testa mig lite tidigare??

  • Coca cola light

    Grattis MJ79! Vad kul!

    Jag testade neg igår på vad jag tror är bim -2. Skulle på tjejkväll och kände att det var skönt att veta. Nu visade det ju neg men jag tog det väldigt lugnt med drickat iallafall. Skulle ju ha svårt att förlåta mig annars. Jag har mått lite illa de senaste dagarna så nog hoppas jag. Om inte mensen kommer så testar jag nog på tisdag eller onsdag igen.

  • TuSSen09

    mensjäveln kom för 18:e gången trots spotting äl+5 och äl+7 suck!

  • Elin med Wilma och Alva

    Hej!
    Grattis MJ79!!

    Och vet ni, jag också har plussat! Testade positivt i söndags den 13/7, 3 dagar före BIM. Testade igen idag och nu är strecket ännu starkare. Så om allt går bra får vår lilla tjej ett syskon runt 25 mars nästa år!


    ♥ Wilma 061021 ♥
  • tiara

    Grattis till dig också Elin med Wilma!
    Och tack till alla andra också som har sagt grattis till mig!
    Hoppas att ni andra får plus snart också!

  • Vixen

    STORT GRATTIS till era plus!

    Åter vid datorn! (iallafall ett par dagar)
    Ja, själv väntar jag på ÄL igen eftersom mensf*n mycket riktigt kom två dagar efter att tempen börjat sjunka! Så det var ju skoj med semester, blodbad och torrdass!

    Jaja, ska kolla in ÄL uträknaren men jag tror nästa äl bör bli nu på måndag 21:a och vi drar iväg igen på söndag så kanske, kanske man hinner få till ngt i helgen med seglivade simmare som klarar sig...?!?
    Har ni startat ngn ny tråd med ÄL/BIM eller hänger ni kvar i denna?

    Har inte tempat ngt mer sen då den började sjunka och tänker inte göra det nu heller, får bli igen när man är tillbaka från resor och sånt....

  • Hannnas

    MJ79 & Elin med wilma... G R A T T I S till era +++

    Själv fick jag oxå +++... men jag fick oxå ett tidigt MF några dagar senare... men men... hoppas på nästa månad ist...


    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • Vixen
    Hannnas skrev 2008-07-18 21:57:13 följande:
    Själv fick jag oxå +++... men jag fick oxå ett tidigt MF några dagar senare... men men... hoppas på nästa månad ist...
    Nej fyyy va tråkigt!!!! Beklagar massor!!!!
  • Pixie Sessan

    har alla som hade BIM 15-18 juli testat sig???

    jag har testat mig 3 ggr alla neg men har ej bim tills 28/7.
    Kände mig gravid under ÄL men känner inget nu..

  • Anneflisan

    Hej!

    Kanske lite sent att lägga sig i diskussionen nu, men vi har jobbat på syskon ett tag nu. Bim va 16 juli, men jag kunde inte hålla mig utan testade redan 14:e och det vart ett plus!

Svar på tråden Syskonverkstad - BIM 15-18 juli