Vilka krav ska man ställa på en tonåring??
Jag å min man är totalt oense i den frågan.
Det är inte hennes pappa utan hon har en annan pappa men inte träffat honom på länge så han har inget med uppfostran att göra.
Min man tycker att man ska förbjuda å straffa, å visst en del saker kan jag hålla med om men inte allt. Förbud tror jag inte på eftersom de gör som de själva vill ändå, de vill upptäcka världen och tycker vuxenvärlden är spännande, lite farlig å intressant.
Jag tycker det är bättre att hålla en bra dialog med sitt barn så att hon inte böjar ljuga om var hon är å vad hon gör för något.
Hon är så lik mig när jag var tonåring så jag vet vad som funka på mig å vad som inte funka på mig.
Jag har vädligt höga gränser om vad hon får göra å vad hon inte får göra hon är rätt frisläppt om man så säger, vet inte om jag är för frisläppt med henne eller inte.
Hur gör ni med era tonåringar eller vad tycker ni?
SKa man hålla hårt, sätta gränser å förbjuda eller ska man vara lite mer frisläppt å låta de utforska världen men ändå veta vad de håller på med å vem de är med osv osv
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-16 17:29
Nu gäller det fram för allt ikväll då hon vill åka in till Malmö på heartbreak där de har tonårs disco.
Min man säger blankt nej medans jag tycker det är oki