• Anonym

Kan jag dricka alkohol en vecka efter abort?

Ja jag gjorde min abort i fredags. Eftersom det är midsommarafton nu på fredag är det tänkt att det blir lite nubbe till maten och sådant, är det ok att dricka lite eller innebär det någon risk av något slag? Jag gjorde en medicinsk abort och blöder inte så mycket.

• Svar på tråden Kan jag dricka alkohol en vecka efter abort?
  • Suri

Kan inte tänka mig att det skulle vara någon fara. Känn efter själv.

• Anonym

jag hade inte vågat för blödningsrisken... men sen är jag rätt nojjig med.

• JanHelge

Alkohol tunnar blodet så det finns en lite risk att du blöder lite mer. Men förmodligen så märker du ingenting om du tar det lungt. Så njut av din snaps till sillen!

• Teskedsmamman

Drick du... skulle du dricka under en vanlig mens så kan du dricka då...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Anonym (skål :-))

jag hade nog druckit utan att ens reflektera på att jag gjort en abort, för DEN sakens skull alltså!

• Anonym

Jag har aldrig tänkt på att inte dricka efter abort (gjort två stycken) utan gått ut och festat som vanligt.

• systersandra

Många får ju ASA el NSAID-preparat efter aborter som smärtstillande och de ökar ju blödningsrisken så varför skulle man inte kunna dricka alkohol?

• Anonym

Fysiskt är det nog inga problem. Psysiskt däremot är det väl inte att rekommendera då någon har gått igenom något traumatiskt, sorgligt och kanske har ånger.

Men du vet väl bäst själv hur du känner dig. Jag hade nog tänkt om personligen i den situationen. Alkohol har en väldig förmåga att ta upp det man har trängt undan till ytan.

• Anonym

inte alla aborter är traumatisk, det är ett vall du själv gjort, Känner du att du är ok med det, då kan du dricka, men drick inte att du mår dålig , för att som andra sagt, då ska du känna värre

• Anonym
    Anonym skrev 2008-06-18 10:50:37 följande:
    Fysiskt är det nog inga problem. Psysiskt däremot är det väl inte att rekommendera då någon har gått igenom något traumatiskt, sorgligt och kanske har ånger.Men du vet väl bäst själv hur du känner dig. Jag hade nog tänkt om personligen i den situationen. Alkohol har en väldig förmåga att ta upp det man har trängt undan till ytan.
    Jag mår faktiskt inte dåligt över mitt val så för den sakens skull så kan jag nog dricka.

Men det verkar ju på era svar som jag kan dricka nån öl iallafall. Tack.
  • Anonym (:()

Jag gjorde klart min abort idag. Dagen innan midsommar jätte kul liksom är helt slut.

• Zorrorro

Känner du dig frisk o inte störtblöder så borde du kunna dricka dig ?salongsberusad?. Som sagt känn efter hur din kropp o själ mår och agera där efter. 

• Anonym (15 år)
    Zorrorro skrev 2023-06-22 18:24:20 följande:

Känner du dig frisk o inte störtblöder så borde du kunna dricka dig ?salongsberusad?. Som sagt känn efter hur din kropp o själ mår och agera där efter. 

Med tanke på att det var 15 år sen ts gjorde aborten får vi verkligen hoppas att hon inte blöder fortfarande. 
Svar på tråden Kan jag dricka alkohol en vecka efter abort?