• Gargamella

Hur många % blir det?

Om jag jobbar:

Mån: 8-14
    Tis: 10-16
    Ons: 10-16
    Tors: 10-16
    Varannan fre: 8-16
    Varannan fre: Ledig

OBS: Vår normala arbetstid är 35 h/vecka!!! Jag jobbar i vanliga fall heltid 100%.

Hur många procent kommer jag då jobba? Blir så osäker på mina uträkningar. Räkna = usch. =D

• Svar på tråden Hur många % blir det?
  • Junior mint

Det enklaste är att ringa löneavdelningen och be dem räkna ut det.

Annars skulle jag räkna så här, om man räknar bort en timme/ dag för lunch.

Heltid - 35 tim/v i 4 v = 145 tim/månad
    Deltid - 20x4 + 14 =94 tim/månad

94/145 = 65%

• raspberryrevolution

74% får jag det till

• raspberryrevolution

jag räknade 30 min lunch

• Gargamella

Vi har det bra: 1 h lunch

• raspberryrevolution

67% blir det då som junior mint kom fram till tillsist

• Gargamella

Taaaaaack! Jag fick det också till 67%.

• Gargamella

Om jag skulle jobba 2 timmar mer än ovan varje dag, hur många procent blir det DÅ???

Dessa timmar är eg min resväg till jobbet (2 h tur & retur) men måste räknas med för barnomsorgstiden.... Arbetstid och ev restid måste komma upp till minst 70% för att få full barnomsorg... Så ska något papper fyllas i.. Zzzzzzzzz....

• mandolina

Så här skulle jag räkna: (6*4+3,5h)27,5 timmars tid/vecka,drar av 1 h lunch*5 (om ni inte har betald lunchtid?)
    ger: 22,5 timmar arbetstid;
    22,5/35=64%
    Detta beräknat på fyra veckor, men det slår ju olika beroende på hur fredagarna ligger i aktuell månad. I februari skulle mitt räkneexempel stämma. Annars får du räkna ut ett genomsnitt för t ex 6 månader och få en kvot. ja, du förstår: en månad har kanske fler lediga fredagar, en annan månad har du fler jobbfredagar. Då räknar du snittet.
    Runt 65 % är en rimlig uppskattning.
    Sen tillkommer ju helgdagar/röda dagar mm om du har ledigt då. Om du har timanställning eller månadslön påverkar det hur inkomsten förändras eller inte. Men det var ju inte frågan =).

• mandolina

Oj, attans! Du jobbar 5h/dag må-torsdag. Varannan fre 7 h. Måste bli 23,5 timmar i genomsnitt per vecka såklart! Förlåt.
    23,5/35=67%
    Tur att någon räknade rätt! =)) Får skylla på sömnbrist.

• Gargamella

Nån som kan räkna enl min fråga lite högre upp och se vad NI får det till? Med resetimmarna alltså.. *tacksam*

• syrra

23,5+ 10(restiden)=33,5/35=96%

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden Hur många % blir det?