• mamma t 2

Mammor i Seoul, Korea!!

Hej!
    Jag o familjen har flyttat till Seoul för 3 månader..Jag undrar om det finns andra mammor här som bor med sinà barn, kanske kan tipsa om dagis alt. barnparker, vilket tycks vara svårt att finna i denna miljonstad.
    H,

• Svar på tråden Mammor i Seoul, Korea!!
  • Lost in Seoul

Hej,

Jag har tyvärr inga tips till dig. Men jag och min fru kommer också att flytta till Seoul när vårt barn kommer. Så om du hittar något bra dagis och parker kan du väl skicka ett medelande tack.

Sen tänkte jag höra om du har någon aning om kvalite och pris på barnvagnar i Seoul.

Jag har levt i Seoul innan och tänker nu ta mig dit med frun efter barnet är fött.

Hoppas du trivs och att allt går bra i Seoul

mvh
    Christian

• Lost in Seoul

Hey, my name is Eu Jong who is from Seoul, Korea, also Christian¨s wife. If you have guestians, email me.

Eujong@gmail.com

• mamma t 2

Hej Christian!

Kan bara tipsa om att köpa barnvagn INNAN ni kommer hit..Här är just barnvagnar o blöjor svindyra jämfört med Sverige..En halvskranglig paraplysulky vi tänkte köpa till ena grabben skulle de ha 3,500 kronor för!!!Det får man ju nästan för en fullt utrustad barnvagn för..Ett paket blöjor kostar å inskaffa detta innan ni kommer , är ett råd..Även mjölkersättning alt välling, om det kommer behövas..Här finns nåt liknande, men inte alls lika bra..
    Lycka till!!
    )Titti

• mamma t 2

Oj, det kom bort en grej...ett paket blöjor kostar c 140 kr!!!Svindyrt...

• Takex

Korea ska ju vara billigt har jag hört. Dom suckar och tappar andan och håller på så fort dom ska betala något här i Tokyo.

• mamma t 2

Ja, vissa grejer är billigt här, men inte just blöjor o barnsaker typ vagnar och sånt..Min man är från Korea och vi reser rätt ofta hit.Man borde ha kollat upp med att inskaffat en enkel paraply sulky till minsta killen vår i Sverige, för här är det jätte dyrt.Dessutom kan man inte ha för stora vagnar heller i t_banan..Oftast finns det inte hiss utan man måste släpa upp o ner med vagnen...

• Takex

Jo det känner jag till, just med barnvagnar, nu är dom mycket billgiare här i Japan än i Sverige men det är inte så värst många i Tokyo som har det utan väljer bärsele eller sjal före just för att det inte finns någon hiss..

Det är lite shock det där hur en sak kan vara så billig och en annan sak så dyr när man jämför med Sverige, har varit med om det här dock kan jag inte komma på något just nu.

mamma t 2 skrev 2008-07-08 05:10:20 följande:

Ja, vissa grejer är billigt här, men inte just blöjor o barnsaker typ vagnar och sånt..Min man är från Korea och vi reser rätt ofta hit.Man borde ha kollat upp med att inskaffat en enkel paraply sulky till minsta killen vår i Sverige, för här är det jätte dyrt.Dessutom kan man inte ha för stora vagnar heller i t_banan..Oftast finns det inte hiss utan man måste släpa upp o ner med vagnen...
  • Lost in Seoul

Tack för tipset!
    Då blir det att köpa i Sverige innan vi åker till Korea då.
    Min fru är från Korea så hon sa också att allt som inte är från korea är dyrt. Märkte det när man kolla på europeiska kläder där men mer.

Svar på tråden Mammor i Seoul, Korea!!