• Vikingakvinnan

+ på stickan men inte gravid? Möjligt? Även en fråga om Pregnyl.

Hej!

Jag har plussat. Starkt. Jag bör vara i ca v7+0. Eftersom jag har haft flera mf så har jag från första graviditetsveckan injicerat Pregnyl. 5000IE två gånger i veckan.
    Sista graviditeten gjorde jag lika men på VUL i v7 visade det sig att det fanns ingen graviditet. Inte minsta tecken. Nu är jag nojig igen för de enda gravtecken jag har är illamående. Kan det bero på Pregnylen? Säkert.
    Kan man få + på grav.testet utan att vara gravid? Kan det finnas andra orsaker till att det blir +? Jag har inte gått på någon behandling utan detta är en sk "spontangraviditet".

La frågan under "svårt att få barn" för ni är kunnigast här på FL

• Svar på tråden + på stickan men inte gravid? Möjligt? Även en fråga om Pregnyl.
  • Ängsblåvinge

Kan tyvärr inte svara på din fråga men önskar dig ett stort LYCKA TILL!

• Me o Mike

Nej man ska ej kunna få plus om man inte är gravid!

• michelodeon

om du inte tagit pregnyl innan första pluset vilket du inte bör ha gjort eftersom det va en spontangraviditet så är du ju gravid.

ett plus kan inte komma på testet om du inte är gravid. så om du inte fått missfall så är du ju fortfarande gravid. plus kan du däremot få av just pregnylen men eftersom du fick plus innan första injektionen så är det lugnt!

du kan nog vara lugn Skrattande å lycka till denna gång!

*****gravid i vecka 8*****
  • HoppetKärleken

Om jag förstår dig rätt tar du pregnyl i förebyggande alltså från ägglossning?

Själv har jag tagit ovitrelle 5000 ie(tror det är ungefär samma som pregnyl) och dessvärre ger dessa utslag på stickan fast man inte är gravid och illamående och större bröst samt ömma bröst är bara några biverkningar av ovitrellen. Man ska vänta minst 10 dagar efter sista ovitrelle dosen innan man testar själv med sticka därimot kan du kontrollera med blodprov hos sjukvården dessa ska visa rätt.

Jag hoppas att jag har fel och att du är gravid!

P.s Du säger att du inte gjort någon annan behandling vem skriver ut pregnyl utan att berätta om hur den fungerare? Du tar inte progestron då? d.s

• Vikingakvinnan

HoppetKärleken. Jag tog min första Pregnyl-sprutan efter positivt grav.test. Ingen behandling innan.

Tack för alla snabba svar! Då är plusset ett riktigt pluss trots att jag inte känner nåt... Jag fortsätter hoppas. Men jag är skeptisk. Tyvärr.

• Vikingakvinnan

Jag har kollat vidare. Tyvärr är jag inte sjukvårdskunnig.

Hämtat ur Wikipedia:

"Koriogonadotropin (hCG) Koriogonadotropin tillverkas av trofoblastceller som finns i moderkakan. En högre halt än normalt av korigoandotropin kan vara en indikation på embryonalt carcinom, gulsäckstumör, choriocarcinom eller testikelcancer hos män."

I vilket fall så får jag svar på VUL om tre veckor. Jag ska inte fundera så mycket.

Svar på tråden + på stickan men inte gravid? Möjligt? Även en fråga om Pregnyl.