• sasa88

Några unga skåne mammor som vill träffas för fika?

just som rubriken låter!
    Några unga skåne mammor som vill träffas för fika?

Är själv en snart 20åring med 2barn en pojk på 2år och en töss på 4månader och bor i perstorp!

• Svar på tråden Några unga skåne mammor som vill träffas för fika?
  • UngMor

Hänger på här om det går bra, nybliven mamma med en son på snart 8 veckor

• Dancia

Hej! Självklart Grattis till sonen! Vad heter han? Hur gick förlossningen?

• UngMor

hehe min son heter Benjamin, har dock inte kommit på nått andranamn åt honom, så lite tips hade inte skadat:) Förlossningen gick jättebra, eller ja så bra som den kunde gå iaf. Narkosläkaren hann dock aldrig sätta ryggmärgsbedövningen, men det gick ju iaf:)

• LovelyMeLovelyYou

Benjamin Alexander, men har du inget släktnamn du vill ha som andranamn? Man behöver ju inte ha ngt heller

• UngMor

vill så gärna ha ett andra namn, känns lite "tomt" annars...
    Ville ju ha nått afrikanskt namn, men kommer inte på något och de flesta är ju som vanliga engelska namn, lite tråkigt...hur många här har andranamn till sina barn, och vilka?

• Dancia

UngMor: När jag var i USA så fastnade jag för dessa namn som jag har som förslag som andranamn till Benjamin: Darryl, Darrius, Christoph, Amarii (passar väldigt fint ihop med Benjamin),. Det är african american names.(förrutom christoph). Amarii är enbart afrikanskt.

• Dancia

Min son heter COLIN Benjamin Jörgen

Benjamin tog vi för att det är fint, och Jörgen heter hans morfar, (min pappa )

• LovelyMeLovelyYou

Min dotter heter SAGA Astrid Morgan, Saga är hennes tilltalsnamn då, det tog vi för att vi gillar det, Astrid är efter makens farmor och Morgan efter hennes pappa (min man då).

• sasa88

min pojk heter Jamie Alexander Roger Daniel, daniel är efter hans far.
    Min dotter heter Saga victoria hanne Sara , sara e ju så klart efter mig

Jamie 2006 (L) Saga 2008
  • UngMor

Alla verkar ju ha "hittat" jättefina namn! får fundera lite till på det där och se vilket det blir:)

Vad gör alla den kommande veckan? Skulle vara kul om vi kunde träffas för en fika eller nått annat trevligt, sak nämligen åka upp till sthlm snart och vet inte när jag komemr tillbaka, hade ju varit kul att träffas innan mna åker iväg:)

• Dancia
    UngMor skrev 2008-07-13 18:32:02 följande:
    Alla verkar ju ha "hittat" jättefina namn! får fundera lite till på det där och se vilket det blir:) Vad gör alla den kommande veckan? Skulle vara kul om vi kunde träffas för en fika eller nått annat trevligt, sak nämligen åka upp till sthlm snart och vet inte när jag komemr tillbaka, hade ju varit kul att träffas innan mna åker iväg:)
    Ja det hade varit trevligt , Något förslag på var vi kan träffas?
  • Dancia

Ja, torsdag kanske hade funkat för mig med, ska prata med mannen först bara

Hade helsingborg funkat för er?

• rockbrud82

hej. jag hänger på här om de e ok. blev precis trebarnsmamma. har tre pojkar som e 9, 6 och tre veckor. Robin, Nicolai och Wilmer. bor strax utanför hbg.

• UngMor

tittade på dina bilder, söta barn och vilken fin mage!:D

Svar på tråden Några unga skåne mammor som vill träffas för fika?