• Linchen

Ny i trollhättan!

Hej!
    Jag har precis flyttat till trollhättan med mina två barn, en på 2,5 och en liten tvåmånaders. Jag tycker att det hade varit kul att veta vad man kan göra som föräldraledig i trollhättan, finns det några föäldragrupper, öppen förskola, barnkultur eller andra mötesplatser?

• Svar på tråden Ny i trollhättan!
  • Linchen

Ja, som sagt. Finns det något roligt man kan göra med sina barn i trollhättan. Föräldrar som fikar, gör utflykter eller liknande kanske?

• fantagirl

Hej

Jag är också relativt ny i Trollhättan. Vi bodde här ett halvår när vår dotter föddes och nu är vi tillbaka igen. Då gick jag till öppna förskolan en del, men jag tror att det är stängt nu på sommaren. Kyrkan kanske också har någon aktivitet, har för mig att de ska ha någon sångstund eller liknande. Vet inte riktigt vad det finns för andra mötesplatser, skulle också vilja veta :)
    Min dotter är nu 2 år, så vi skulle tycka att det var roligt att träffas vid lekparken någon dag :)

• Linchen

Hej Fantagirl och alla andra!
    Vi träffas gärna vid lekplatsen! Vilket område bor ni på?

• fantagirl

Hej

Vi bor i Stavre, men vi är flexibla och kan ta bilen någonstans om det passar bättre. Två veckor framöver så är min dotter på dagis fram till halv tre på dagarna, därefter är vi lediga.

Sedan ska jag vara hemma med henne i två månader, ska bli så skönt!

Var bor ni?

• Linchen

Vi bor just nu i Strömslund men kommer att flytta till Skogsmossen i Augusti.I Juli kommer vi vara i Trollhättan från och till men från och med augusti borvi här på heltid!

• glammis

Jag är också öppen för att träffas! Har två pojkar på 2,5 år samt en alldeles ny på en månad. Ska vara hemma i höst och gillar att hitta på grejer och att träffa nya människor! Bor i Västra Tunhem (på landet mellan Trollhättan och Vargön).
    Inboxa mig gärna om ni vill hitta på något. Det blir nog inte förren i höst med tanke på semestrar mm.. Ha det gott och välkomna till Trollhättan!

• fantagirl

Vi kommer också att vara lite på vift ett tag nu under sambons semester, men det vore jättekul om vi kunde träffas senare i sommar.
    Skriv ett inlägg i gäsboken eller inboxen när ni är i Trollhättan så hörs vi senare :)

• Anna och Limpan

Hejsán,är själv nyinflyttad sedan ett par veckor tillbaka, vill gärna följa med på promenader och till lekparker, har en dotter på 14 månader och en pojke på 2 1/2 år och gravid igen..

• fantagirl

Hej

Är det någon kvar som läser denna tråd tro?
    Efter lite semester är vi iallafall tillbaka i Trollhättan och vi skulle gärna vilja träffa några andra mammor och barn.  Vid en lekpark eller kankse fika någonstans.

Är det någon som är ledig och vill hitta på något?

• glammis

Hej igen! Vi är lediga, vore kul att träffas i lekpark någon gång. Vi bor utanför stan men kan åka till någon lekplats närmre stan (Stavre?)Såååå tråkigt när alla andra har börjat jobba, finns det någon mer som är hemma med bebis och/eller äldre syskon tro??

• MVMÄ

Hej!

Har själv flyttat in i Trollhättan och har hittills bara varit föräldraledig sedan dess. Bodde tidigare i Stockholm och får ofta höra att det "måste vara trisst att hamna här". Tycker inte det, men visst är det alltid trevligt med nya bekantskaper.
    Jag går en del till ÖF vid Simsnäppan eftersom jag bor på Stavre. Framförallt på torsdagar (dock inte imorgon då vi kommer vara i Lysekil) och fredagar. Torsdagar är för små barn som ännu inte går och fredagar är för alla barn så då kan även storebror gå med. Går också till Götalundens kyrka på måndagar och onsdagar då de har föräldrar-och-barn-verksamhet. Saknar spontana träffar i lekparken. Just nu är ingen av de jag umgåtts med under första föräldraledigheten lediga längre. Jag vill gärna gå och bada och göra utflykter med barnen men gärna med sällskap. Vi gillar att åka upp till Hunneberg och promenera och fika. Med sällskap skulle man kunna grilla korv och göra det till en heldag...

Våra favoritlekparker är i alla fall den vid Götalunden, Storegården eller den som ligger längs promenadvägen i bostadsområdet från Ica Jätten och strax innan Förskolan Simsnäppan.

Ps. Jag är inte så aktiv på FL längre men i min presentation hittar ni adressen till min blogg om ni vill kontakta...fast jag återkommer nog till den här tråden någon dag o kollar lite...

• MVMÄ

I vilket fall verkar ju denna tråd död.
    Kikar genast in till Glammis.

Svar på tråden Ny i trollhättan!