• Tussilago09

    Symtom försvunna i vecka 6 (5+1)

    Är gravid i vecka 5+1 och känner sen en vecka tillbaka inga symtom. De första fem dagarna var jag jättesvullen om magen, så trött att jag kunde somna ståendes samt jätteyr om jag inte åt med 1,5 timmars mellanrum. Men nu är symtomen som sagt helt bortblåsta.

    Ringde bm idag och hon kunde varken säga bu eller bä. Hon sa att det var något att oroa sig för men samtidigt kunde det lika gärna vara så att kroppen fick en chock i början men snabbt vant sig.

    Är orolig för ett ma.

    Nu undrar jag om det är några där ute som har varit i en liknande situation? Alltså att först haft symtom men att de redan tidigt (v.5-6) försvann? Hur gick det för er?Vill inte ha svar från dem som vart symtomfria hela graviditeten eller vars symtom försvunnit i vecka 12, utan som frågan lyder.

    Tacksam för så många svar som möjligt. Vet att det är olika för alla, men vore ändå skönt att ha någon att jämföra med, hur det än gått sen...

  • Svar på tråden Symtom försvunna i vecka 6 (5+1)
  • LillanM

    Kanner du helt plotsligt ingenting? Inga omma brost, svag mensvark fran livmodern, lite illamaende? Jag tyckte att mina symptom kom och gick litede forsta veckorna men jag kande alltid av nagonting liksom men det varierade fran dag till dag vad det var...

    Tyvarr ar det alldeles for tidigt for att de ska kunna se nagonting pa ett VUL, du maste nog vanta ungefar 1-2 veckor. Sa lange du inte har nagon blodning skulle jag inte oroa mig for mycket,

  • samma

    Har haft samma erfarenhet som du, på pricken. Det gör att man blir väldigt orolig. Tyvärr kan det faktiskt vara så att du inte får fler symptom förrän magen börjar växa. Det är tråkigt och mycket oroligt. Man vill liksom ha något bevis för att det faktiskt bor någon där. Men som sagt. Jag har haft det precis som du två av mina graviditeter. Hur som, de gånger gick i alla fall bra och ut kom två friska bebisar efter nio månader.

  • Dandelion

    Tussilago09: Jag har exakt samma sak!!! Tänkte faktiskt just skriva ett inlägg när jag såg ditt. Jag är i v6 (5+1) idag. Förra veckan kände jag mig supertrött och otroligt uppsvälld i magen samt ömmande bröst. Men för sådär två tre dagar sen försvann allt! Om jag verkl klämmer på brösten känns det kanske lite grann (men det gör det väl på vem som helst som klämmer och har sig). Den uppsvällda magen är borta och jag är inte speciellt tröt heller.
    Känner mig verkl orolig och kan inte få ngn kontakt med BM eftersom deras telefonkö suger! En hel vecka har jag försökt komma fram (först för att boka en inskrivn tid och nu senast för att jag blivit orolig).
    Idag försökte jag även komma fram till olika privatmottagn för att boka ett extra VUL men det finns inga lediga tider förrän i slutet av juli.
    Min kompis försöker lugna mig men det är jättesvårt att inte oroa sig för att det ska bli ett MA.


    samma: Skönt att höra att det inte behöver vara ngt konstigt.

  • Tussilago09
    Dandelion skrev 2008-06-23 21:18:49 följande:
    Tussilago09: Jag har exakt samma sak!!! Tänkte faktiskt just skriva ett inlägg när jag såg ditt. Jag är i v6 (5+1) idag. Förra veckan kände jag mig supertrött och otroligt uppsvälld i magen samt ömmande bröst. Men för sådär två tre dagar sen försvann allt! Om jag verkl klämmer på brösten känns det kanske lite grann (men det gör det väl på vem som helst som klämmer och har sig). Den uppsvällda magen är borta och jag är inte speciellt tröt heller. Känner mig verkl orolig och kan inte få ngn kontakt med BM eftersom deras telefonkö suger! En hel vecka har jag försökt komma fram (först för att boka en inskrivn tid och nu senast för att jag blivit orolig). Idag försökte jag även komma fram till olika privatmottagn för att boka ett extra VUL men det finns inga lediga tider förrän i slutet av juli. Min kompis försöker lugna mig men det är jättesvårt att inte oroa sig för att det ska bli ett MA. samma: Skönt att höra att det inte behöver vara ngt konstigt.

    Precis lika som mig tydligen! Visst har de dåliga telefontider, bm. Det var min sambo som fick ringa idag, jag har ingen möjlighet under telefontiden. Har också ringt runt till olika privata idag för att få göra ett vul, men har fått precis samma svar som dig. När min sambo pratade med bm idag sa de att närmsta akuttid hos dem var om två veckor, och då är det dags för min inskrivning (7/7). men tänkte iaf ta och ringa dom i dagarna när jag kan och be att få göra ett vul då. vet inte om det är standard eftersom det är olika från kommun till kommun.

    Tycker oxå att det är svårt att inte oroa sig, men jag känner att jag inte kan göra mer nu. Jag hoppas att de här två veckorna fram till inskrivning ska gå fort och att allt är bra då. Du kan väl berätta vad din bm säger när du väl får tag i henne?


    Samma: skönt att höra att det inte behöver vara någon fara!


    LillanM: Jag känner inget alls sen en vecka tillbaka. Lite trött men svårt att säga om det beror på grav eller ej eftersom det inte är som de första dagarna. Brösten gör ont om jag jätteskakar på dem, men precis som naylor sa, på vem gör det inte det?


    Nu hoppas jag på en spykalvad imorgon!


    Någon mer som känner igen sig?

  • Jessisca

    mina symptom försvann inte riktigt så tidigt, men i v 9 slutade jag må illa efter att ha mått illa varje dag i tre veckor. brösten slutade göra ont rätt tidigt, men vissa dar inbillar jag mig att dom gör det ändå... magen var som mest svullen runt v 8-9, men nu (11+0) har den inte varit det heller på länge... jag är lika orolig som ni och får inget vettigt ur bm heller! hon säger att det enda jag kan göra är att söka privat vul om jag vill ha svar... :/

  • Dandelion
    Tussilago09 skrev 2008-06-23 22:02:54 följande:
    Precis lika som mig tydligen! Visst har de dåliga telefontider, bm. Det var min sambo som fick ringa idag, jag har ingen möjlighet under telefontiden. Har också ringt runt till olika privata idag för att få göra ett vul, men har fått precis samma svar som dig. När min sambo pratade med bm idag sa de att närmsta akuttid hos dem var om två veckor, och då är det dags för min inskrivning (7/7). men tänkte iaf ta och ringa dom i dagarna när jag kan och be att få göra ett vul då. vet inte om det är standard eftersom det är olika från kommun till kommun. Tycker oxå att det är svårt att inte oroa sig, men jag känner att jag inte kan göra mer nu. Jag hoppas att de här två veckorna fram till inskrivning ska gå fort och att allt är bra då. Du kan väl berätta vad din bm säger när du väl får tag i henne? Samma: skönt att höra att det inte behöver vara någon fara! LillanM: Jag känner inget alls sen en vecka tillbaka. Lite trött men svårt att säga om det beror på grav eller ej eftersom det inte är som de första dagarna. Brösten gör ont om jag jätteskakar på dem, men precis som naylor sa, på vem gör det inte det? Nu hoppas jag på en spykalvad imorgon! Någon mer som känner igen sig?
    Ja detsamma, berätta gärna hur det går för dig. Jag håller tummarna för oss. Jag bor i Sthlm och här verkar det iaf som att alla, precis alla, har semester! Det är jättesvårt att komma fram. Jag har ju som sagt inte ens lyckats få en inskrivningstid!

    Imorgon och övermorgon har jag inte heller ngn möjlighet att sitta i deras telefonköer. På torsdag börjar jag sent så då får jag hänga på telefonen på morgonen...igen.
    Ringde faktiskt närakuten och de var inte heller så pigga på att jag skulle komma in. Kändes mest som de ville bli av med mig och att de fått nog av nojiga gravida. Kände mig bara dumförklarad... och ännumer orolig, ledsen och förvirrad.
  • Tanya6

    Jag hade också så där i början att symtomen kom o gick, de kunde va borta en vecka eller så och sen komma tillbaka. Jag var också jätteorolig+ att jag i v7 fick en klarröd blödning och då var jag helt säker på mf, men på vul såg allt bra ut. Sen i v12 fick jag bruna flytningar och var på ul igen och fortfarande så allt normalt ut. Nu är jag i v18 och känner hur den rör sig därinne =) Så ag hoppas det håller sig. Verkar som det är vanligt att det komer o går. Lycka till

  • Tussilago09
    Dandelion skrev 2008-06-23 23:17:22 följande:
    Ringde faktiskt närakuten och de var inte heller så pigga på att jag skulle komma in. Kändes mest som de ville bli av med mig och att de fått nog av nojiga gravida. Kände mig bara dumförklarad... och ännumer orolig, ledsen och förvirrad.
    Visst är det tråkigt när det känns som om ingen tar en på allvar... Även fast de kanske "kan" och "vet" mkt så borde de lyssna på oss. Det är första barnet och allt är nytt, klart man oroar sig!

    Tanya6: vad skönt det måste vara att ha paserat den magiska 13-veckors gränsen... Jag hoppas mina symtom kommer tillbaka de med, även fast mn syster säger att jag kommer ångra att jag sa att jag gärna spyr varje morgon i tre månader...

    ProncessOats: Privat vul verkar vara omöjligt att få en snabb tid till, iaf här i Sthlm... har du tur bor du någon annanstans där det inte är lika mkt kö!
  • Cedergren

    sist jag va gravid försvan mina symtom med kände inte mig alls gravid o kände på mig att de skulle sluta i mf. jag gjorde vul o storleken på bebisen eller den lilla där inne embryot eller hur de stavas va mycket mindre än den skulle . fick komma tillbaka äffter en vecka tio dagar . kommer inte ihåg o då hade inte något hjärta börjat slå , den hade växt men va för liten läkaren trodde de skulle bli missfall men chansen fanns att det kunde ta sig vänta o se ...

    kände mig inte alls gravid under denhär tiden . sen helt plöstsligt fick jag mensverk o missfall v8 fick jag missfallet men imed jag va på vul så hade de inte hunnit växa som de skulle .

    ingen rolig historia men så va de för mig den gången . graviditeten innan den kände jag mig gravid hela tiden väntade tvillingar o kände att något va fel då med förlorade tvillingarna i v 20.

    nu är jag gravid igen är i v 7 o hoppas det går vägen denhär gången . allt känns bra ialla fall :)

    är du orolig så kolla upp dig . Lycka till håller tummarna för dig kramar

  • bebisgalen

    Här e en till som oxå e rädd. Hade MA i Dec. embryot var dött redan sen v.5. Men jag började först blöda i v.8.
    Och det var först när blödningen kom igån riktigt min symtom försvann.
    Nu har jag pluuat igen v5+3 och har ont i bröstvårtorna men , känner ingen molvärk. Det gör mig orolig.
    Får hoppas på det bästa.

  • Solisrosis

    hej alla!
    jag är idag i v. 5+2 tror jag... på torsdag ska jag göra vul.
    Jag har 1 mf och 1 ma bakom mig, så jag är orolig till 1000.
    Vid mitt sista så käne jag mig helt plötsligt ogravid, och någonting sa mig att det är något fel.
    Ingen ville lyssna, och trodde bara att jag nojjade mig. Jo, tjena, i v 9 fick vi reda på att den lilla bara var i v. 5.
    Jag käbnde det på mig hela tiden!

    Vid en abort som jag gjrode tidigare mådde jag jättedåligt, spydde på morgnarna m.m.. därför gör dte mig så orolig nu när jag mår så bra.
    Fast alla graviditeter är väl olika hoppas jag?

    Just nu har jag väl symptom som kommer och går.. känner mig mest gravid på kvällarna. brösten ömmar, jag har haft jättemkt molvärk (börjar dock avta en del nu), samt finnig som bara den!!!
    Jag hoppas jättemkt på att allt är bra där inne.. och på torsdag får vi veta. Nackdelen är väl att jag bara är i v 5+4 då, så det är nog för tidigt att se ett hjärta.. vilket innebär att vi kanske får komma tillbaka om en vecka för att se då.. = ny oro.

    Vi var n'mligen hos doktorn förra veckan, i v. 4+3/4 och då såg allt bra ut, men det var ju så tidigt så det enda mabn kunde se var en förtjockad slemhinna.. men doktorn sa att "allt ser ut som det ska göra såhär tidigt" han sa att vi kunde ta lite prover, emn såg ingen anledning till att göra det.
    så jag hoppas allt går bra.

  • Tussilago09

    Idag fick jag prata med en jättetrevlig sjuksköterskapå närakuten. Hon stillade min oro för stunden iaf. Hon lyssnade och var så förstående och lugnade mig med att alla graviditeter är olika.

    Hon sa oxå att det inte var någon idé att göra ett vul innan man kommit in i vecka 7 eftersom det är så osäkert om det ska synas nåt. Hon menade på att det kanske är ännu jobbigare att få höra att det inte syns något hjärta på vul och då vara osäker på om det lever något barn i magen eller ej än att vänta hemma och sen få ett säkert besked.

    hon sa att jag kunde ringa nästa vecka o få en tid om jag fortfarande var orolig.

    Jag lämnar denna tråden nu. Känner att jag har fått de svar jag vill ha och eftersom jag ändå inte kan göra något förrän nästa vecka vill jag försöka oroa mig så lite som möjligt. Men jättetack för alla svar och jag ska hålla tummarna för att det går bra för oss alla!
    Kram

  • Anki och Louise

    Mina bröst slutade ömma i v6 och sen en vecka senare började jag blöda. Så tyvärr för mig gick det inte bra.
    Nu är jag gravid igen och är skitorolig

  • Jasmine000

    Hej! 
    jag går igenom exakt samma sak nu? mina symptom försvann för nån vecka sedan. Snälla kan ni betta hur det gått för er?

Svar på tråden Symtom försvunna i vecka 6 (5+1)