• Julia 80

    Låter som att hon inte får luft!...

    Hej!
    Är det ngn mer än jag som också har en liten bebis som ibland kan låta som hon/han inte får luft? Det är framförallt vid ammning som det låter som att det snörper ihop sig i luftstrupen. Ofta måste hon sluta amma för en stund då rossel-pip-ljudet håller i sig i flera in och utandningar. Sedan slutar det låta och hon fortsätter. Ibland kan hon ligga och sova och helt plötsligt händer detta och hon slår upp ögonen, i vad jag tycker ser ut som lite panik, sedan somnar hon om. Vissa dagar är det riktigt mkt, andra mindre.
    BM har sagt att ibland kan det bero på att mjölken kommer för fort, men vad beror det i så fall på när hon sover?

  • Svar på tråden Låter som att hon inte får luft!...
  • Babybalo

    Ja, precis så är det för min son också. Han blev sex veckor igår och det här att det låter som att han inte får luft har pågått sedan han föddes. Jag vet inte om det är att mjölken rinner för fort så att de sätter i halsen... Min egen teori när det händer när han sover är att det läcker upp lite mjölk/kräks i munnen som han sedan sätter i halsen. Jag ser också paniken i min sons ögon och lyfter alltid upp honom mot min axel när det inträffar. Det känns som att han återfår den normala andningen fortare då.
    Jag har pratat med BVC och enligt dem är detta helt normalt!

  • kimmenlinus

    Min flicka med som är 1 mån idag! Det är helt normalt. Tror att dom sväljer för fort. Min make vaknar på nätterna av ljudet Han säger att hon låter som en cykelpump.

  • drömmande

    min son är 3 månader och lät så också. fick hjälp av bvc att droppa i koksalt i näsan för att lossa på kråkor och släm. Det kom mycket mer än jag trodde fick plats i den lilla näsan. Sedan la vi en telefonkatalog under varje fram ben på sängen. sover och äter mycket bättre nu.

  • PixieKatt

    Det är helt normalt, beror på att brosket i halsen är mjukt fortfarande. Men jag höll också på att få hjärtattack när hon lät så!

  • mamma18

    hej hej.. så låter min son också, han är 4 veckor i morgon.. och jag tycker att det är läskigt.. hoppas inte att det är någon fara. jag har frågat mig om och dom säger att det är normalt att dom låter så..

  • Julia 80

    Å, vad skönt att ni säger att det är normalt! Och att det inte bara var min lilla tjej! Ja, man blir verkligen livrädd ibland, speciellt om det håller på lite! Det är väl bara att härda ut då...Ska prova att droppa koksalt, ska till BVC på onsdag nästa vecka så dem kanske kan hjälpa...

  • Mary Wollstonecraft

    Tror inte heller det är någon fara. Min sambo ringde barnakuten när sonen var några veckor och skrek: "han låter som en trasig radio!". De log lite och frågade
    - Är det ert första barn..?
    Tydligen har spädbarn mjuka luftrör, vilket gör att de kan låta ganska märkligt. Det växer bort runt tre månader:)

  • Tjofsen

    Åh..va SKÖNT att fler har samma frågor som en annan har. Jag får nästan panik när han sätter mjölken i halsen, spottar, hostar och fräser åsså kommer indragningen som på en astmatiker...och nåt konstigt pip liksom... Va skönt att det är normalt då.

  • Eridgve

    Min tjej på 6 veckor låter exakt likadant, tycker det blivit värre senaste tiden dessutom. Någon som fått veta vad det beror på? Första barnet så oroar mig för ALLT 

Svar på tråden Låter som att hon inte får luft!...