• LovelyMeLovelyYou

Luktar typ aceton om andedräkten

Vill minnas att jag läst ngnstans att om barnets andedräkt luktar aceton så kan detta vara ett tecken på sjukdom. Men kan inte minnas vilken sjukdom, eller var jag läst det...

Någon som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Luktar typ aceton om andedräkten
  • 1977Maria Therese

Ring BVC Eller sjukvården, du kan få en kisspåse lämna in ett urinprov så ser de om det kan vara diabetes, men det brukar väl inte komma som spädbarn eller? Vet att de kollade det när tösen var ca 4 månader.

men då luktade urinen aceton också

• LovelyMeLovelyYou

1977Maria Therese skrev 2008-06-24 13:43:08 följande:

Ring BVC Eller sjukvården, du kan få en kisspåse lämna in ett urinprov så ser de om det kan vara diabetes, men det brukar väl inte komma som spädbarn eller? Vet att de kollade det när tösen var ca 4 månader.men då luktade urinen aceton också
    Men det gör inte hennes urin.
  • Jenny314

Varje gång min dotter har varit förkyld och haft nån sjukdom i halsen typ halsfluss så har det luktat handsprit. Ibland när hon har kräkts har det luktat så också.

• Freijas mamma

Min dotter hade det nu när hon va magsjuk å då fick jag som svar att :

När dom e friska så förbränner dom sockret som finns i kroppen men när dom sen blir sjuka å har förbrännt allt socker så går dom på och förbränner fetet å då blir det en kemisk obalans i kroppen och då bildas aciton. Men d e tydligen helt normalt.

Sen får man ju det när man har diabetes så jag hade gjort så att jag hade ringt till BVC å bett om att få komma så dom kan göra ett socker test.

Men det kan ju vara så oxå att hon har en infektion i kroppen å då kan d ju bildas aciton.

♥¸.?°´¯) ♥ Våran älskade Freija är här ♥¸.?°´¯) ♥
  • Ninna1976

Skulle göra ett sockertest! Är ju lätt att kolla och skönt att kunna slå bort en möjlig orsak. Lycka till!

RTFM
  • Kisekatt

En bvcsköterska sa till mig att det kan lukta så när spädbarn är hungriga.

• Esperando

När vuxna luktar aceton så är det diabetes. Kan det vara samma?

• Champagne
    Kisekatt skrev 2008-06-27 21:19:31 följande:
    En bvcsköterska sa till mig att det kan lukta så när spädbarn är hungriga.
    När jag fick min dotter blev hon slö efter ett par dagar, åt dåligt och blev gul. Då luktade hon aceton i andedräkten. Men när jag påpekade det för BB-personalen skrattade de bort det och sa -Du har väl inte målat naglarna eller?

Jag visste vad det betydde när ett barn luktar aceton, speciellt när de blir slöa och äter dåligt, så jag trodde att hon skulle dö ifrån mig .
    Om inte livet berusar dig, drick Champagne!
  • peve

Diabetes skulle jag tro, det brukar vuxna lukta när de har det. Dricker han/ hon mycket? Kissar mycket? Inte går upp i vikt? Det kan vara ett tecken. Hoppas att det inte är det. Kram Peve

• LovelyMeLovelyYou

Hon luktar inte längre, så det är mycket möjligt att det bara var inbillning från min sida...

• Chizandra

acetondoft kan ofta tyda på uttorkning

♥ ~ Prins född -03...nu en liten sessa född 25/10 -07~ ♥
  • 12345hopp

Jag tycker det luktar lite så när det ploppar upp tänder. Det blir lite frätande precis som kisset och bajset också blir när tänderna spricker upp.

• Ingrediensen

Det beror på att kroppen inte har tillräckligt med kolhydrater att förbränna. Levern tillverkar ketoner när reserverna börjar förbrännas. Inget konstigt, det händer alla och är en del av normala metabolismen. Inte heller konstigt att det inträffar när man är sjuk då man kanske inte äter så mycket. Det är inte farligt och betyder inte heller att man fått diabetes. Även om diabetiker lättare hamnar i ketos.

Svar på tråden Luktar typ aceton om andedräkten