• Tildavilda

Barnbidraget?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-25 13:01
    Det har nu gått mer än en månad sedan vi fick våran son (föddes 19 maj) och vi har ännu inte fått något barnbidrag. Trodde att dom bara skickade det till vårdnadshavaren direkt.. Men har det någon betydelse att jag är minderårig. (har delad vårdnad med pappan och han är 20 år).. Blir lite fundersam... Måste man anmäla sig eller något?

• Svar på tråden Barnbidraget?
  • emson

Man ska få barnbidraget månaden efter bebisen är född alltså borde ni fått nu i juni första utbetalningen. Ingen aning om hur det praktiska fungerar då du skriver att du är minerårig.

• frulan

Nu minns jag inte riktigt när vi fick några papper men det kom papper om till vem samt vilket konto barnbidraget skulle utbetalas till. Om man inte anmälde något så gick det automatiskt till modern.
    Sen tog det ett tag innan bidraget kom. Min son är född i april och för den månad barnet är fött får man inget bidrag och vi fick det första nu innan midsommar.

Om man är minderårig vet jag inte hur det fungerar, kommer det till dina vårdnadshavare då?

• Micke

Kan mkt väl vara så att pengarna inte betalas ut till dig utan att de hamnar på dina föräldras konto.

Kolla med FK.

Svar på tråden Barnbidraget?