• Jalica

hur länge får era 13-åringar va ute?

Har en 13-åring som inte får va ute (nu på sommaren) efter kl 22.00. Men hans kompisar får va ute mycket längre än så.
    Vad har ni för tider till era barn????

• Svar på tråden hur länge får era 13-åringar va ute?
  • Zuze

Tycker att 22 är lagom på vardagar nu på sommaren och 23 på helger,när skolan börjar mellan 20-21 beronde på läxor.

• En rutten signatur

Nu på sommarlovet 23.00 eller om det är något annat som händer i stan så kommer vi överrens om andra tider.

När det är skola måste han vara hemma 20.30 och på helgerna 22.30.

• kaji

jag har inte haft fasta tider för något av mina barn. så länge de sköter sig, talar om vart de ska, uppför sig ansvarigt får de vara ute när de vill. om inte får de inte gå ut alls.

• Biggan42

det spelar mest roll var man är och vad man gör. Vet man att de är hos kompisar så kan det vara midnatt om det ej är skola dagen efter för då är 22 absolut senast. (14/16 år)

• Näver

Vår 13-åring är sällan ute efter 21.30 själv. Cyklar hon med en kompis hem till oss, då är det ok med 22, annars vill jag gärna att hon cyklar hem 21.30. Ska hon stanna senare hos kompis då brukar jag hämta eller möta (filmkväll m.m.) Är det nåt speciellt som disco eller likande då brukar jag skjutsa och hämta. Skulle det vara något på stan som disco i parken, då föräldravandrar jag/vi. Kanske jag är lite "hönsmamma"

• Mercuria

Tycker kl 22.00 är en bra tid. :)

• BigAuntie

Det passar med den tiden. När jag var 13 var jag aldrig ute om kvällarna så jag vet inte vilken tid jag hade... :)

• 1972

På sommaren: vardagar: 23.00, fredag och helger: 00.00. Jag litar på dem och hittills har det fungerat.

• Waldo

På sommarlovet ska min dotter vara inne kl 9.
    Jag ska veta var hon är, vem hon är med och hon ska ha sin mobil med som hon måste svara i

Nu när skolan börjar kommer vi nog införa nya regler. Innan sommarlovet skulle hon vara inne kl 19
    Under förutsättning att läxorna var avklarade, annars blev det ingen utgång alls.
    Kan tänka mig att hon kommer att få vara ute till 20 OM läxorna är avklarade

Hennes kompisar får vara ute mycket längre, men det är inget som vi bryr oss om att ta hänsyn till.
    Hon är medveten om att hon har strängare regler men accepterar det utan att gnälla

• tjenixen

På sommarlovet nu har vår 13-åring fått vara ute till 23 och fre+lö till 00.00. Nu börjar snart skolan och då blir det andra tider som gäller. Då ska läxor göras innan hon drar iväg till kompisar osv men sen kan hon vara ute till 21 om hon vill. 22 ska det helst vara släckt i hennes rum för hon är sååå seg på morgonen.

• mirre2

min 13åringa son brukar alltid vara hemma vid  20 (om han inte ska sova hos nån kompis då)  så vi har inte ens diskuterat några tider här hemma för  de har inte behövts än iaf!

• stanare

Det där har diskuterats på www.1318.se , en ny sida på nätet för oss som har tonåringar!! Kolla där också. Mina tjejer har fått vara ute längre på sommaren men det är hårda regler på skoldagarna. Sedan beror det ju väldigt mycket på vart dom ska?!

• Familjekit
    Svar på #11
    Zuze skrev 2008-07-11 10:40:38 följande:
    Tycker att 22 är lagom på vardagar nu på sommaren och 23 på helger,när skolan börjar mellan 20-21 beronde på läxor.
    Instämmer med ovanstående för vår 13 åring.
  • lillloppan

jag tycker 23 låter sent för en 13 åring! jag bor i stockholm och vill inte att 13 åringen hänger i centrum så sent.

Ni som skriver det bor ni på en lugnare ort?

• tjenixen
    lillloppan skrev 2008-09-05 21:40:37 följande:
    jag tycker 23 låter sent för en 13 åring! jag bor i stockholm och vill inte att 13 åringen hänger i centrum så sent. Ni som skriver det bor ni på en lugnare ort?
    japp, vi bor i en vad man nog kan kalla liten håla :) Här bor ungefär 2500 personer totalt i hela orten inkl gårdar runt omkring.
  • vonnan

Överhuvudtaget inte "ute o hänga på stan" på kvällen. Däremot om jag vet var han är, hemma hos någon, så till 22 på vardagar, annars ingen tid. Han är 14 år

Svar på tråden hur länge får era 13-åringar va ute?