• Cesselina

Någon som har en mars bebis på gång?

Hej på er!

Jag har idag testat poitsivt efter mitt femte IVF med donerade spermier. Är det någon mer här som har en mars bebis på gång? Om jag har förstått det hela rätt så planeras det till 8 mars.

Vore kul att följas!

Cesselina

• Svar på tråden Någon som har en mars bebis på gång?
  • Cesselina

nollåttan: Lycka till med ultraljudet, spännande men förstår att det samtidigt är nervöst.

• Nyjenyn

Å vad kul med betonggjutning, det har jag tänkt att testa länge men det har aldrig blivit av. Kanske nästa sommar...
    Lycka till imorgon nollåttan, det går säkert jättebra!

Apropå lyxproblem så var jag hos mina föräldrar och hämtade lite barnkläder efter brorsans ungar och då slog det mig;
    man kommer ju få så otroligt mycket grejer och kläder till barnet, och hur stålsätter man sig mot alltför mycket Disney och lullull?? Jag kommer bli tokig på alla kaniner och teddybjörnar som ska tryckas på precis varenda plagg..!!
    Som sagt lyxproblem, men man vill ju inte att ungen ska se ut som en godispåse..! (Jag får väl hälsa det till släkten innan det är försent )

• Modeshi

nollattan: Lycka till pa ultraljudet! Oj oj va spannande! Vilken vecka ar du i nu? Jag haller pa do sjalv av nyfikenhet. Vill sa garna veta vad det ar for sort som bosatt sig i min mage Samtidigt ar man ju orolig och vill ju forst o framst bara att allt ska se fint ut.

Idag har jag gatt in i vecka 16! Bara 17 dagar kvar till UL.

• nollåttan

Hej alla!
    UL gick bara bra, PUST! (jag är i 18+1 Modeshi) Allt såg bra ut och hon visade allt hon såg, hjärta med kamrar, hjärnhalvor, lilla hjärnan, lårben, fem fingrar, njurar, urinblåsa och... SNOPP!!! Jag bär alltså omkring på en liten pojke!!! Det är en otrolig känsla att faktiskt veta "vad" det är. Det blir mycket verkligare! Själv var jag helt säker på att det var en tjej, hade drömt två starka drömmar där barnet i princip såg på mig och sa "jag är en flicka". Så intuitiv var jag! Nej hörni, tack för att ni frågar och HURRAAA vad härligt det är att se den lille ligga och sträcka på sig och vifta och ha sig! Längtar som bara den efter den dag man får hålla i honom! SUCK! By the way, tycker trots allt att det är ett mkt knepigt beslut huruvida man ska ta reda på könet. Vi gjorde det mycket av praktiska skäl (min man ska till Australien och hans syster ville skicka med en massa fina tjejgrejer. nu vet vi att han inte ska släpa sånt) men också lite för att vara beredd tror jag. Jag var så övertygad om att det skulle vara en flicka så det känns skönt att styra om tankarna redan nu.
    Långt utlägg men så är det när man är HAPPY!

• nollåttan

Visst ja (just när ni trodde att jag tjatat klart )!
    Jenyn- håller med dig om disney och godispåsen. TÄnk att alla kläder ska ha figurer på sig och värst av allt- amerikanska ord. Gillar inte...

• Miracle Cats

Nollåttan, BF 22/2, första barnet, Stockholm, 35 år
    epa77, BF 2/3, första barnet, sydöstra Sverige, 31 år
    Karmosin, BF 12/3, första barnet, Stockholm, 36 år
    Modeshi, BF 16/3, första barnet, Dubai, 28 år
    Jenyn, BF 17/3, första barnet, Stockholm, 34 år
    Katarina BF 17/3, tredje barnet, Staffanstorp 33 år
    Miracle Cats BF 26/3, första barnet, Norrbotten 29 år.

Hejsan allihopa! Nu är det ett dag sen jag var hit. Har dock läst ikapp och Nollåttan; Gratulerar till gossen . Va mysigt!
    Själv längtar jag till ul om tre veckor ungefär, sist som jag är i listan .

• Nyjenyn

Nollåttan, vad skönt att det gick så bra!
    Nu har du väl fått en massa att tänka på, en ny känsla när ni vet att det är en kille!!
    Själv tickar det bara på nu tycker jag, det blir lite overkligt igen ju längre sen det är
    man var på nån undersökning, så det ska bli otroligt spännande med UL när det är dags.

Det mest spännande nu är att få berätta för fler och fler och vara öppen med det.
    Det tråkiga är att jag fortfarande mår illa, hur har ni andra det med sånt?

Kram på er!

• MissDecember

Brukar läsa i tråden, så nu kan jag väl lika bra skriva in mig...

Tracy, BF 12/3, första barnet, 28 år
    Miracle Cats BF 26/3, första barnet, Norrbotten 29 år.

Jenyn - jag mår fortfarande illa innan jag äter, på morgonen och kvällen framförallt. Men äter jag bara nåt så är det lugnt.
    Jag tycker oxå att det blir overkligt mellan undersökningarna. Jag lyssnade på hjärtljud i torsdags och ska på UL den 10/10 - längtar jättemycket.

Gravid i v 16!
  • Modeshi

Jenyn: Jag mar val inte illa direkt, men far fortfarande kvaljningar med jamna mellanrum.

Nollattan: GRATTIS till pojken! Jag skulle nog ocksa tycka att det kandes mer verkligt nar man vet var det ar, lattare o knyta an pa nat satt.

Jag maste ringa o ta reda pa om jag far komma den 9:e okt pa ultrajud som dom sa sist. Hoppas det.. Kommer vara 17+3 da.

• epa77

Jenyn - jag mår inte heller direkt illa men det händer fortfarande att jag får kräkas på morgonen, biland före och ibland efter frukosten... Bara att acceptera antar jag. Värst var det den dagen jag hann till jobbet, föredrar min egen toastol .

• nollåttan

Tack för alla grattis! Ja, det känns verkligen coolt att ha sett HONOM, Hoppas att tiden går fort för er andra tills era UL.
    Jobbigt för er som fortfarande mår illa... Det har ju gått några veckor nu så att säga så jag förstår att det börjar bli påfrestande. Själv mår jag inte illa alls men det har jag aldrig gjort. Känner inte så värst mycket alls tycker jag förutom att det liksom spänner i magen vissa dagar, men jag inbillar mig att det är för att den växer och det är ju bra!

Trevlig helg, och välkomna alla nya förresten!

• asta3

Oj det var länge sen man skrev här... Nu har jag gått halva tiden. I måndags så var vi på Ul och fick se våran bebis helt otrolig känsla...
    Vårat BF som vi fick utav våran gyn stämmer, men enligt min BM så stämmer det inte jag var i överäns med henne när vi var på inskrivningen för hon flyttade oss 2 veckor.. Fast jag hade UL-bilden med mig på inskrivningen men hon sa bara att det stämmer inte, men nu har vi fått samma datum igen så nu måste hon väl ge sig.. Vi skulle tillbaka för att lyssna på hjärtat när jag var i v 20 (enligt hennes uträkning), men nu kommer vi vara i v 22 innan vi får lyssna på hjärtat...

nollåttan grattis till ett lyckat UL och till lill pojken.. Såg att vi har samma BF..

Lägger till mig i listan

asta3, BF 22/2 första barnet, 30 år
    Tracy, BF 12/3, första barnet, 28 år
    Miracle Cats BF 26/3, första barnet, Norrbotten 29 år.

• nollåttan

Skoj Asta och grattis till er med! Får se om vi prickar in vårt 22/2 . Ni kunde hålla nyfikenheten i styr och inte fråga om könet gissar jag..?

Svar på tråden Någon som har en mars bebis på gång?