• Lurvenpajsaren

Jag blir så trött...

Va fan har man en jävla livmoder och äggstockar för om man ändå inte har någon användning av dem. Varför blöda tolv gånger om året om man ändå inte blir gravid! Jag är såå trööött på det här! Ledsen och förbannad. Nu har man fått Pergo och vad händer: jo, första månaden fungerar bra med ägglossning och allt och nu, omgång två, när man ska sätta igång månadens befruktningsritual så får man mellanblödningar igen. Blir till och med förbannad på min egen läkare som lite klämkäckt skriver innan han ska på smester att jag ska fortsätta såhär över sommaren förutsatt att jag inte redan hunnit bli gravid. Ja, eller hur? My ass... Jag orkar snart inte mer!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 22:15
    Hej tjejer!

Fortsätt kämpa på och skrik ut er frustration! Skrik lite åt mig också...jag är så trött på allt just nu så jag ska försöka att "strunta" i allt ett tag. Jag håller alla tummar för er och återkommer när jag känner mig på hugget igen.

Sköt om er!
    Kram!

• Svar på tråden Jag blir så trött...
  • frukarlssonn

Förresten... snart går tråden ut...

• frukarlssonn

Stabilo: håller med! Om det ändå va så enkelt, att den rätta kosten hade gett bebis! Läste artikeln och det är ju exakt så jag äter, har ätit i flera år! Inte sjutton blir jag gravid för det

• Prisssan

Ojdå, men är Lurven ens online ibland? Har inte sett henne alls.

Marinero skrev 2008-09-26 19:36:57 följande:
    Förresten... snart går tråden ut...
    Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • Lurvenpajsaren

Hej raringar!

Javisst är jag här ibland, men jag är inne i en period av att inte orka tänka på det här så jag kollar på "neutrala" saker. Däremot ska jag in på titthål...min läkare misstänker endometrios så jag är lite nere emellanåt.

Men kan inte någon i vårt gäng snart starta en ny tråd så att vi kan "ses" där? Jag kommer att återvända, men just nu är jag lite off som sagt...

Kram på er!

• Prisssan

*Kramar* Kul att höra ifrån dig.

Tycker också att någon av er andra kan skapa en tråd som vi kan hänga i Låter bra.

Lurvenpajsaren skrev 2008-09-27 22:17:48 följande:
    Hej raringar!Javisst är jag här ibland, men jag är inne i en period av att inte orka tänka på det här så jag kollar på "neutrala" saker. Däremot ska jag in på titthål...min läkare misstänker endometrios så jag är lite nere emellanåt.Men kan inte någon i vårt gäng snart starta en ny tråd så att vi kan "ses" där? Jag kommer att återvända, men just nu är jag lite off som sagt...Kram på er!
    Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • Lurvenpajsaren

Jag lovar att komma dit och hälsa på!

• frukarlssonn

Du är välkommen när du vill

Lurvenpajsaren skrev 2008-09-29 20:01:51 följande:
    Jag lovar att komma dit och hälsa på!
  • Trött79

Tufft. Går igenom något liknande fast ändå inte samma riktigt. Jag och min sambo vill ha barn. Vi gjorde en insemination och efter det har allt krånglat. Mensen konstig och skum. Utebliven ägglossning. Vi fick lite hjälpmedel som inte hjälpte riktigt som det skulle, sen sa läkaren bara att ja, ni får vänta tills augusti. Du kanske inte har mens längre.

Ibland undrar man lite hur de tänker när de slänger ur sig något sådant och sedan säger hej då.

Det gjorde ju inte att man blev glad och hoppfull direkt. Kämpa på alla som har det tufft och hoppas att de tårar som spills i förtvivlan får rinna av glädje en dag!!

• Lurvenpajsaren

Oj!

Den här tråden hade jag glömt!

Allt gick väl till slut. De konstaterade endometrios och efter titthålsoperationen mobiliserades mina äggstockar och jag blev gravid direkt efter. Det slutade dock i missfall vecka nio, men månaden efter blev jag gravid igen.

Syskonförsöken blev återigen ändlösa och till sist sade min läkare till mig att det inte är någon idé att försöka själv. Vi satsade på IVF och det lyckades på första försöket med enbart ett fungerande ägg! Storebror fick en lillasyster och det går inte en dag då jag inte tacksamt tittar på dessa två och vilken jäkla resa det tog att få dem.

Jag förstår precis hur det känns och vill säga åt dig att hoppas in i det sista.

Kram!

Svar på tråden Jag blir så trött...