• trolltagen

Tack till fantastiska bonusföräldrar!

Mina barn har världens bästa bonusföräldrar! Mitt ex nya kvinna och min nya man är helt outstanding!
    Vi sammarbetar och pratar som vuxna människor, vi delar på presenter, vi stöttar beslut och respekterar varandras åsikter.
    Vi är bjudna till mitt ex på grill och vin för att fira sonens flickvän och bonusmammans dotter.
    Vi kan ställa upp som barnvakter till varandras barn.
    Visst det är vi bioföräldrar som har det yttersta ansvaret, vi går på möten, bvc el andra kontakter med skola, myndigheter osv.
    Men vi informerar varandra och vi diskuterar fram olika lösningar på ev problem och respekterar allas åsikter.

Detta hade inte fungerat om någon av oss var svartsjuka på dåtiden, vi ser fram emot framtiden och lever i nuet och vill att alla våra barn skall växa upp i ett tryggt hem.

Detta hade inte fungerat om inte våra bonusföräldrar var så fantastiska och verkligen känner att vi biosar har lämnat varandra, nu lever vi med nya partners, men våra barn väl och ve är fortfarande det viktigaste för oss.

• Svar på tråden Tack till fantastiska bonusföräldrar!
  • Hope2008

Jag har exakt samma erfarenheter som du har. Visst är det härligt när det fungerar så här?

• trolltagen

Ja det är otroligt egentligen för de flesta har bara konflikter. Själv tycker jag att livet är för kort att leva för att man skall tycka illa om varandra och tävla om vem som kan göra livet mest surt för den andra.
    Det är så skönt att man kan vara så vuxen att man klara av att ha det så här. Vilket inte betyder att vi tycker lika i allt, men vi diskuterar och kommer fram ed lösningar som vuxna människor. Barnens rättigheter, tycker jag.

• Thessia

ååå så underbart det låter =)

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Elias 070628 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • beam82

jag har det precis likadant med mitt ex o hans nya fru, hon är hur trevlig som helst, o vi kommer jättebra överens.

det är jätteskönt, vi kan prata om det mesta.jag har det dessutom så otroligt bra så jag är fortfarande en naturlig del av hela min fd släkt, ingen tycker att det är konstigt att jag fortfarande finns med på ett hörn. när fd svägerskan gifte sig tex, jag va med där bland alla släktingar, satt o pratade med sonens bonusmamma hela kvällen

tror att man helt enkelt måste se till att släppa in bonusmamman, acceptera henne o visa att man låter henne ta del av barnets liv. det har jag gjort, o jag har talat om för henne flera gånger hur glad jag är att sonen har henne.

jag har helt enkelt behandlat henne som jag skulle vilja bli behandlad av biomamman ifall jag var bonusmamma

Svar på tråden Tack till fantastiska bonusföräldrar!