• Lilith74

PCO:are - när har era barn fötts? (Vecka)

Jag undrar om PCO(s) kan inverka på graviditetens längd.

Jag har ganska "mycket" PCO med alla symptom. Födde första barnet i vecka 36+3, vet inte varför.
    Nu är jag i vecka 39+1 med andra barnet, det är rätt förvirrande för alla BM och spec-BM har sagt att jag skulle föda tidigt nu också.
    Finns det någon tendens att PCO:are föder sent, tidigt eller mittimellan?

• Svar på tråden PCO:are - när har era barn fötts? (Vecka)
  • lucki

Jag har också PCO.
    Fick första barnet -94 i v. 38+0
    Andra barnet -99 v.39+6
    Tredje barnet -04 v. 39+4 (igångsättning)
    Jag har aldrig hört att PCO skulle ha ngn inverkan på när man föder...men jag vet inte?

• Lilith74

Nja, jag vet inte heller. Men jag har sköldkörtelproblem också - som ju tydligen hänger ihop med PCO. Jag försöker reda ut vad som orsakar vad... Men du tycks ha fått dina fullgångna men lite före BF i alla tre fall.

• lucki

Ja det har jag även om jag aldrig trodde det med andra barnet. Då gick vattnet i v.23 & jag låg inne flera veckor.
    Sedan slutade det helt plötsligt en dag. Man sa då att hinnorna åkt omlott. Så gick jag tiden ut. Fantastiskt.

V.39+1. Då har du snart din lill* hos dig. *mys*
    Själv är jag i v.8 & är orolig då vi haft tre mf senaste året.

• Lilith74

Å fy vad jobbigt. Undrar vad som är värst egentligen - att aldrig bli gravid trots försök och medicinering eller att BLI det och få eviga MF och MA
    HOPPAS det går vägen för dig nu.

• kiwi81

Har PCO och sköldkörtelproblem (äter levaxin). Plussade med hjälp av pergo. Sonen kom i vecka 31 trots värkhämmande sprutor, strikt sängläge m.m....

Skulle oxå tycka att det vore intressant att se om det finns ngt samband..

Svar på tråden PCO:are - när har era barn fötts? (Vecka)