• Hormonermedhumör

VAR får man ont om man känner av då ägget fäster i slemhinnan ?

Som rubriken lyder ?!

Hur fort efter att ägget fäst kan man få symtom såsom illamående ?

Vill endast ha det bästa utav allt !
  • Svar på tråden VAR får man ont om man känner av då ägget fäster i slemhinnan ?
  • Bebbe09
    Hormonermedhumör skrev 2008-07-06 16:08:28 följande:
    Svar på #8 Vad tror du utifrån min beskrivning ?

ja jag e ju ingen BM (haha) men jag tror nog att äget kan ha fäst sig ja.

Det här med nidblödning skall du nog inte tänka så mycket på. det är inte alla som får det.

Brukar du ha den här mensliknande värken när du skall ha din mens??

När har du BIM och när hade du ÄL??

• Hormonermedhumör
    Svar på #11
    Bebbe09 skrev 2008-07-06 16:41:26 följande:
    ja jag e ju ingen BM (haha) men jag tror nog att äget kan ha fäst sig ja. Det här med nidblödning skall du nog inte tänka så mycket på. det är inte alla som får det. Brukar du ha den här mensliknande värken när du skall ha din mens?? När har du BIM och när hade du ÄL??
    Brukar ha mensliknande värk men kanske inte så här tidigt. Har BIM 9-10/7 och hade ÄL förra fredagen...
  • Bebbe09
    Hormonermedhumör skrev 2008-07-06 16:54:22 följande:
    Svar på #11 Brukar ha mensliknande värk men kanske inte så här tidigt. Har BIM 9-10/7 och hade ÄL förra fredagen...
    Om jag hade varit dig hade jag tagit ett gravtest. jag hade ialla fall gjort det.
    Du är ju på BIM -3 eller BIM -4 för skulle du vara gravis finns det chanser att det visar ett plus redan nu.
    Många jag vet här inne på FL som plussat innan BIM dagen.
    Vill man inte testa så tidigt för att slippa besvikelsen om de inte blir ett plus så gör man inte grav testet eller så gör man det sen på BIM dagen.

Det är ju upp till var och en men jag hade testat ialla fall.
    Finns ju dom som plussat på BIM -7
  • Hormonermedhumör
    Svar på #13
    Bebbe09 skrev 2008-07-06 16:59:37 följande:
    Om jag hade varit dig hade jag tagit ett gravtest. jag hade ialla fall gjort det.Du är ju på BIM -3 eller BIM -4 för skulle du vara gravis finns det chanser att det visar ett plus redan nu.Många jag vet här inne på FL som plussat innan BIM dagen.Vill man inte testa så tidigt för att slippa besvikelsen om de inte blir ett plus så gör man inte grav testet eller så gör man det sen på BIM dagen.Det är ju upp till var och en men jag hade testat ialla fall.Finns ju dom som plussat på BIM -7

Jo jag vet att jag kan testa men eftersom vi har sådana problem att bli med barn och vi lagt ut en mindre förmögenhet på test och av detta har inget gett utdelning. Därför tänker jag vänta tills jag MINST passerat BIM och sen beror det lite på hur jag mår osv....

Kan

• Hormonermedhumör
    Svar på #13
    Bebbe09 skrev 2008-07-06 16:59:37 följande:
    Om jag hade varit dig hade jag tagit ett gravtest. jag hade ialla fall gjort det.Du är ju på BIM -3 eller BIM -4 för skulle du vara gravis finns det chanser att det visar ett plus redan nu.Många jag vet här inne på FL som plussat innan BIM dagen.Vill man inte testa så tidigt för att slippa besvikelsen om de inte blir ett plus så gör man inte grav testet eller så gör man det sen på BIM dagen.Det är ju upp till var och en men jag hade testat ialla fall.Finns ju dom som plussat på BIM -7
    Kan tillägga att jag idag också haft ett riktigt dåligt humör vilket jag ej brukar ha innan mens...
  • Bebbe09
    Hormonermedhumör skrev 2008-07-06 17:19:19 följande:
    Svar på #13 Kan tillägga att jag idag också haft ett riktigt dåligt humör vilket jag ej brukar ha innan mens...
    Ja men de e ju oftast ett tecken på att du kanske är gravid. Då e de ju bara o hålla tummarna och vänta till BIM.
  • Hastis

Jag har, om jag räknar rätt, är i vecka 3 nu och inatt vaknade jag av en fruktansvärd mens värk... Var till och med tvungen att sätta mig på toa för jag trodde att nu kommer allt ut..???????? men hände inget ingen blödning och inget annat. Nu gör det lite dagarna innan mens ont och jag har gjort ett svagt positivt test. Någon som vet eller så vad det kan ha varit för värk??

Bilden på testet taget 26/3. Orolig att det håller på att släppa eller något är fel????????

• zwp

Jag har haft samma! Undrar också vad det kan vara! :/ Hur har det gått för dig? Fortfarande gravid?

Hastis skrev 2016-03-28 11:01:03 följande:

Jag har, om jag räknar rätt, är i vecka 3 nu och inatt vaknade jag av en fruktansvärd mens värk... Var till och med tvungen att sätta mig på toa för jag trodde att nu kommer allt ut..???????? men hände inget ingen blödning och inget annat. Nu gör det lite dagarna innan mens ont och jag har gjort ett svagt positivt test. Någon som vet eller så vad det kan ha varit för värk??

Bilden på testet taget 26/3. Orolig att det håller på att släppa eller något är fel????????

• Hastis
    zwp skrev 2016-04-14 22:14:40 följande:

Jag har haft samma! Undrar också vad det kan vara! :/ Hur har det gått för dig? Fortfarande gravid?

Jo det har hållt sig kvar!:)
    Har fått andra problem dock:/ har ett inflammerat muskelfäste i höften som dom inte kan göra så mycket åt så vila bara nu som gäller. Varit svårt med 2 jätte förkylda små tjejer här denna vecka så tror dom sjukskriver mig nästa v oxå så jag får vila då.. Hmm inte party kul men så länge kycklingen i magen mår bra så mår jag bäst!
    Hur går det för dig?
  • zwp

Åh vad skönt att höra att bebisen är kvar! Dock tråkigt med inflammationen, hoppas det går över snart! Jag har testat mig 4 dagar i streck och 3 av dagarna syntes det väldigt svagt men idag inget alls. Och igår fick jag en blödning med färskt blod som en 5 krona så jag tror inte att det har hållt sig om jag nu ens var gravid. Men har jag tur så var där något fel på testet så nu får jag helt enkelt vänta bara. Jag tänkte låta bli att testa på en vecka och se om mensen kommer eller ej annars är det nog dags för ett besök på gyn så det inte är något annat.

Hastis skrev 2016-04-15 08:03:56 följande:

Jo det har hållt sig kvar!:)

Har fått andra problem dock:/ har ett inflammerat muskelfäste i höften som dom inte kan göra så mycket åt så vila bara nu som gäller. Varit svårt med 2 jätte förkylda små tjejer här denna vecka så tror dom sjukskriver mig nästa v oxå så jag får vila då.. Hmm inte party kul men så länge kycklingen i magen mår bra så mår jag bäst!

Hur går det för dig?

• ewamyisabelle

Någon som kände när ägget fäste??

Hade äl i söndags (10/4) och idag när jag reste mig upp från soffan så högg det till lite på höger sida, under "magen", sen när jag nyste högg det till så hårt att jag liksom föll ihop på golvet, kan det vara ägget som fäste???

*hon som hoppas alldeles förmycket*!!!!

Säkert någon sträckning, men någon annan kanske känt lika och sen plussat??!!!

Svar på tråden VAR får man ont om man känner av då ägget fäster i slemhinnan ?