• kråkan krax

Vi som plussat i Mars 2008! del 2...

Då fortsätter vi i denna tråden, hoppas att alla gamla hittar hit. Nya är också välkomna

• Svar på tråden Vi som plussat i Mars 2008! del 2...
  • kråkan krax

Miis: Kul att besöket gick bra. Jag fick också med mig niferex hem och äter 2 om dagen. Fick en chock efter toalettbesök bara, det var ingen som berättat för mig att niferexen bidrog till färgändring ha ha

• Miis1

kråkan krax: *asg* Nej det var visst inget man fick veta i förväg..! Hade ju vart snällt med en liten förvarning.. *s*
    Har du varit trött eller så det sista? Jag var så himla superpigg, men är lite tröttare på kvällarna nu igen. Men fortfarande full med energi på nåt sätt.

• kråkan krax

Miis: Jag har alltid varit en tröttis, men jag har inte varit tröttare än vanligt. BM ville först inte ta provet. Hon frågade om jag kände mig mer trött och då svarade jag nej. Då ville hon inte ta det, men jag sa att jag ändå ville. Snacka om att hon blev förvånad när resultatet hade sjunkit jättemycket sen inskrivningen.
    Det borde stå på paketet om färförändringen, jag trodde först att det var gammalt levrat blod, det blir ju också svart.
    Vissa saker pratas det inte om helt enkelt. Synd, för jag är en kiss och bajs människa

• Puppy5

Krax: Jag var också chockad över det svarta i toastolen efter jag börjat med niferexen...men efter ett par gånger fick jag ju acceptera att så kommer det nog va framöver
    Hmm, att ni äter två om dagen...ska nog börja pröva det...min barnmorska sa "ta en och komplettera med blutsaft"...men ärligt, den där blutsaften smakar inge vidare...

• kråkan krax

Puppy: Det går säkert jättebra att du tar två piller
    Ja vi får dras med denna färg till BF. Eller äter man järntillskott hela tiden fr.o.m. nu? Man kanske slutar några veckor innan? Nån som vet hur det brukar vara?

• Springtime

Ansluter mig till erat skitprat Ja, visst ändras färgen efter niferex. Jag visste i alla fall om det!

Hjälp! Två niferex om dagen skulle jag aldrig klara. Jag tar en varannan dag och magen är helt ur form - ömsom hård och ömsom lös. Nej imorgon hos bm vill jag höra att blodvärdet gått upp lite.

• kråkan krax

Springtime: Hoppas det har gjort det så att du slipper höjning. Skriv när du kommer hem så vi får höra.

Idag var jag på privat UL. Bebisen väger 1 kg och är sååååå gullig Det finns 4 nya bilder i mitt galleri.

• Springtime

Tyvärr tyckte BM att jag skulle öka dosen, blodvärdet låg nu på 109. Men med tanke på att det legat mellan 108-110 hela tiden tyckte hon väl inte det var så farligt. Jag tar det också med ro eftersom det inte sänks i alla fall. Jag fortsätter med Niferex varannan dag och blutsaft.

SF-måttet var 28, blodtryck och blodsocker bra. Hjärtljuden runt 140 som vanligt. Det känns så skönt att allt flyter på.

Idag har jag ont i halsen igen. Har stressat alldeles för mycket senaste veckorna plus att jag inte vilade tillräckligt när jag hade min förkylning förra helgen. Nu ska det bli skärpning!

Kråkan krax: Fantastiska bilder i galleriet! Man blir så rörd. Är själv sugen på att se den lille i 3D, men jag har bestämt mig för att inte göra fler ul nu - om jag inte måste.

• kråkan krax

Springtime: Vad synd att det inte gått upp mer. Vet du (eller nån annan) hur länge man har järnbrist? Kommer det att lugna ner sig lite senare eller kommer det att vara så här fram till BF?

• Focy

Hej tjejer!
    Har nu varit i Stockholm och jobbat i en vecka, det gick bra men jag har börjat få så mycket sammandragningar, speciellt under kvällen och natten. Ska till BM i morgon och lämna urinprov sen har jag nästa träff om en vecka så vi får se vad som händer.
    Angående järnbrist, mitt värde hade gått ner från 134 till 100 sist och min BM gjorde inget åt det, jag äter niferex var tredje dag och blutsaft varje dag på grund av att jag blir såååå hård i magen annars, får alldrig gå på toa.

Kråkan krax alltså vilken mage du har fått!!! Underbart! Och härligt att se din bebis på 3D, det är sån verklig känsla då!

• kråkan krax

Focy: Tack! Ja magen börjar att bli stor och ståtlig!!!!
    Hoppas att det går bra hos BM imorgon, du får skriva och berätta hur det gick.

• Focy

Hej, har varit hos läkaren och blev sjukskriven. Väntar på urinodlingen men höll inte på öppna mig, skönt!
    Har skrivit på papperna om HP och bifogade från läkaren, hoppas det går igenom eftersom jag jobbar som egenföretagare och kan inte utföra alla mina arbetsuppgifter längre. Sammandragningarna är kvar ca 20 per dag men det känns bättre när jag vilar mig, så fort jag ska göra nåt kommer de jätte tätt.

Hur mår ni där ute?

• Puppy5

Focy: Då håller vi tummarna på att HP går igenom!!
    Tror nog vila kommer göra att sammandragningarna ger med sig...

Jag mår rätt bra nu, var väldigt trött och ork lös ett tag, men det visade ju sig vara lågt blodvärde...mår bättre nu och det hör väl samman med att blodvärdet ökat!!

Tvättar bebislakan och kläder där hemma efter att varit och rotat i pappas källare efter saker från min egen barndom...!! Roligt! Plus att svärmor skickat stort paket med stickat och smått och gott som hon inhandlat...!

• Springtime

Oj, Focy. Hoppas som sagt att du får HP nu.

Kråkan: Min bm sa att mitt blodvärde förmodligen inte kommer att sjunka mer nu eftersom det inte behövs lika mkt järn from runt vecka 30.

Idag hände en konstig sak, jag var tvungen att stanna bilen och gråta en skvätt för att jag inte hittade någon parkeringsplats utanför jobbet. Hela världen var emot mig! Vadå hormoner?

• Miis1

Hej allihopa!
    Haha skitsnacket hade visst fortsatt sen jag var inne senast.. *s*
    Var hos BM i måndags och trodde hon skulle kolla hb igen, men det ska inte göras förrän v 35. Dock sa hon att iom att jag e lite tröttare nu trots 2 Niferex per dag, så ska vi kolla det nästa besök ändå. Hon sa oxå att jag kan äta torkade aprikoser, gott om järn i dom.
    Sf 27 cm (v 27+0), hjärtljud snitt 140, allt såg bra ut. *skönt*

Focy: Hoppas du får HP nu då, så kan du bara vara hemma och ta det lugnt, så kanske sammandragningarna lugnar sig. *hoppas*

kråkan krax: Åh, måste in och kolla i ditt galleri!!

Puppy5: Åh vad roligt att greja iordning, och extra kul med grejor från ens egen barndom! Har oxå fått lite saker av min svärmor, så gulligt, vad glad man blir! Hon hade handlat till barnbarnet på semestern..

Springtime: Hihi vad jag känner igen mig! Vad det ställer till med iblnad, de där hormonerna..!

• Miis1

kråkan krax: kikade i galleriet, en sån liten sötnos, häftigt att se!! Och en sån fin magedu har! Roligt att se på andras magar, måste lägga in några egna bilder nån dag oxå.

• Springtime
    Miis1 skrev 2008-09-05 22:39:15 följande:
    Hej allihopa!Haha skitsnacket hade visst fortsatt sen jag var inne senast.. *s* Var hos BM i måndags och trodde hon skulle kolla hb igen, men det ska inte göras förrän v 35. Dock sa hon att iom att jag e lite tröttare nu trots 2 Niferex per dag, så ska vi kolla det nästa besök ändå. Hon sa oxå att jag kan äta torkade aprikoser, gott om järn i dom. Sf 27 cm (v 27+0), hjärtljud snitt 140, allt såg bra ut. *skönt*
    Vad bra att allt såg bra ut!

Kom ihåg att helst köpa ekologiska (torkade) aprikoser, kan visst vara svavel i annars.

Idag har jag varit på gravid-yoga. Det kan jag verkligen rekommendera. Vi har en superbra ledare dessutom.

Imorgon ska vi kolla på vagn. Har ringt på en begagnad Brio Combi-07, hoppas den är bra för jag har kollat på Blocket i ett par månader nu. Det finns massor av vagnar, men hela tiden har jag väntat på fler men på kuppen har jag dessutom lärt mig en massa om vagnar.
Svar på tråden Vi som plussat i Mars 2008! del 2...