• Iluna

Vilket vin ska man dricka om man vill lära sig att tycka om?

ja vet de låter helt fel, man måste ju inte dycka om vin. Me ja vil verkligen lära mig de, tycker de är en social grej på middagar och med sin älskling...Har prövat några men får bara kvälvningar, trots att ja blandar med sockerdricka...
    så ahr ni några tips på bra viner, ganska söta???

• Svar på tråden Vilket vin ska man dricka om man vill lära sig att tycka om?
  • lalasmama
    Skottan skrev 2008-07-05 18:19:14 följande:
    När jag lärde mig dricka vin köpte jag billiga sorter med typ 8% alkoholhalt, typ black tower. Sen hade jag frusna hallon i och sockerdricka. Nu gillar jag vin, men har extremt svårt för söta viner.
    ja.. black tower är väldigt sött & gott, testa de!!
  • Mcmajjsan

gazela är UNDERBART och jag gillar inte vin. =)

• pepsimax

Håller med en del andra här Asti Cinzano,även La salle kan jag tipsa om

• Prinsessan på alerten

Jag får också kväljningar om jag blandar med sockerdricka. Vin hör helt enkelt inte ihop med sockerdricka - så skippa den! Jag tycker faktiskt att RÖTT vin är mer lättdrucket än vitt vin. Jag skulle tipsa om att börja med något som varken är fylligt eller strävt, t.ex. Beaujolais Royal(nr 5408). Det kostar bara 60 kr för en flaska, så det kan det kanske vara värt.

• OnMyWay

Jag började med foot of africa.. super gott och billigt..

Mamma till tvillingarna Adama och Awa
  • de blir en flicka

när jag träffa min sambo tyckte han inte om vin vilket jag gjorde o de var väldigt tråkigt o gå ut o äta.
    han tog en öl o jag ett glas rött....
    varje gång smakada han lite o var gång var de sama sak nä, de var inte gott.
    Tills en dag då han bad om ett glas så gå till systemet o be om en flaska 7126....
    kostar typ 60kr!

nu dricker han vin som aldrig förr =)

Chella vårt under!
  • FruSundahl

Jag köper mousserat vin (heter det så? kolsyrat iaf)

Med smultronsmak eller jordgubbssmak. Har vant mig allt eftersom.

70% av alla rökare som dör tjatas till döds....
  • Vattenmelonen

Finns ett vin som heter Inside, väldigt lättdrycket. Kostar ca:65 kr. Finns ej i sortimenetet på vårat system men går att beställa hem, tar ca. 3-4 dagr.

• biaw

vitt vin, definitivt portugisiska vino verde viner!!
    eller givetvis champagne.

röda...hmm mycket svårare, men gå upp lite i prisklass, dvs köp för runt hundringen.. typ..
    Beaujolaisviner kan också vara ganska lätt att dricka..hmm.. svår fråga..supersvår fråga..

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Samos)

Samos är ett bra och sött vin.

• Anonym (.)

Tania var något jag drack en del av som yngre, jag vet flera som började med det, syrran hade det på middag någon gång då det var det enda vin hon kunde dricka, morsan som är finsmakare när det gäller vin var inte jätteimponerad då det är väldigt sött, de flesta reisling sorterna går om man vill ha något lite mildare

Svar på tråden Vilket vin ska man dricka om man vill lära sig att tycka om?