• Billan n

Hu rär det när man får missfall?

Hur märker man att det är missfall på gång? några täcken innan man börjat blött?
    så länge man inte blöder eller får färgade flytningar så är det inget missfall eller hur är det? är så orolig, har en ihållande mensvärk idag och det har jag inte haft förut utan den har kommit och gått hela tiden, men imorse vaknade jag med en ihållande mensvärk och den håller fortfarande i sig, är rädd att det är ett täcken på missfall
  • Svar på tråden Hu rär det när man får missfall?
  • Billan n

men mitt test visa svagare idag

• Mcmajjsan

Har ni lyckats bli gravida själv efter ALLA dessa år så tycker jag att du ska tänka på hur otroligt positivt det är! Fatta att din kropp börjat må SÅ mycket bättre att den nu klarar det. Mensvärk brukar vara något positivt! Det växer, blir större och förbereder sig på att bära ett barn i massa månader. Du har inga smärtor, inget blod... Du har en normal graviditet! =D

Vilken vecka är du i nu?

• Billan n

Vad go du är Kyss
    Är i vecka 8 idag, det som skrämmer mig är att testet blev svagare idag

• Mcmajjsan

Tänk inte på testet! Ett plus är ett plus. Jag tycker faktiskt att du ska ringa till gynakuten och förklara precis ALLT som du skrivit här. Den oron du bär på kommer tillslut att bryta ner dig. Far in! Men jag tror... Att du kommer få en liten bebis till slut! =)

Billan n skrev 2008-07-06 12:21:54 följande:

Vad go du är Är i vecka 8 idag, det som skrämmer mig är att testet blev svagare idag
  • Billan n

ja jag fundera ju på att göra det men jag är rädd för att inte komma se nått hjärta och få reda på att jag har en död bebis som slutat växa...Blir rädd bara jag tänker på det, och det kommer bryta ner mig helt och hållet...Tycker inte jag har så mycket symptom som man borde ha i vecka 8

• Mcmajjsan

OM det skulle visa sig att din bebis inte längre lever så kommer det vara ett fruktansvärt bakslag, MEN du slipper ha konstant ångest över att inte veta. Far in... Du kommer inte ångra dig.

Billan n skrev 2008-07-06 12:29:24 följande:

ja jag fundera ju på att göra det men jag är rädd för att inte komma se nått hjärta och få reda på att jag har en död bebis som slutat växa...Blir rädd bara jag tänker på det, och det kommer bryta ner mig helt och hållet...Tycker inte jag har så mycket symptom som man borde ha i vecka 8
  • Billan n

var ska jag ringa för att förklara allt och min ångest? kan beskriva hur det är och vilka symptom jag har så kanske dom kan hjälpa mig och berätta vad som är tecken på missfall eller ej.....Vill bara ringa och prata med nån och då ska jag ju inte ringa akuten iallafall

• Mcmajjsan

Jag tycker du ska ringa till närmsta gynakut och bara berätta och förklara vars du har ont och hela din bakgrund. Ta INTE ett nej. Du ska fara in! Och nu säger jag det man inte får säga på fl... Men överdriv din smärta isåfall så att dom inte kan neka dig. Är inte för detta alternativ, men jag anser att du om någon behöver få din oro lugnad. Klart dom flesta oroar sig men du mår rent inte bra!

Billan n skrev 2008-07-06 12:46:36 följande:

var ska jag ringa för att förklara allt och min ångest? kan beskriva hur det är och vilka symptom jag har så kanske dom kan hjälpa mig och berätta vad som är tecken på missfall eller ej.....Vill bara ringa och prata med nån och då ska jag ju inte ringa akuten iallafall
  • Carrie

Billan: förstår att du är orolig! Med era erfarenheter så är det lätt att bekymra sig. Jag hoppas att du har ringt & fått prata med ngn som kan ge dig bra stöd.

Jag tycker dock att det låter helt underbart att ni faktiskt lyckats på egen hand efter alla dessa år! Önskar er massor av lycka till!

Kram

Carpe Diem!
  • hejhopp

Vill peppa lite jag med.. när graviditeten gått tillräckligt långt visar det inte längre positivt på gravstickan! Har läst det någonstans.

• Focy

Vill också peppa lite, i v.8 hade jag precis som du beskriver en enorm smärta. Det visade sig vara växtvärk då livmodern växer enormt mycket under en tid.

Förstår dig att du har oro så ring och be om ett VUL, gynakuten är där för DIN skull och du bör få komma in.

• Billan n

testa nu igen och plusste var svagare, vad ska man tro, har inte haft nån slaks blödning heller, fostret kanske har dött och nu visar det sig?

• Mcmajjsan

Fortfarande så har du fått massa svar. Men vill du verkligen veta så måste du fara in. Det är bara ett telefonsamtal bort. Sluta dra ut på det.

Billan n skrev 2008-07-07 20:27:52 följande:

testa nu igen och plusste var svagare, vad ska man tro, har inte haft nån slaks blödning heller, fostret kanske har dött och nu visar det sig?
  • Billan n

Jag har både ringt och varit på akuten Skrattande igår såg jag hjärtat slå och allt såg bra ut, är såå glad.....Guud vad jag mår illa hela tiden

• Simba79

Grattis!!! Bra att du åkte och kollade, det är ju det enda sättet att få veta säkert. Nu slipper du oroa dig i onödan.

• Billan n

ja det va skönt att veta, om man får äggvita i urinen vad händer då? kan dom göra nått åt det eller är det kört?

• Simba79

Jag vet inte, men försök att njuta av att du har lyckats bli gravid och att du fått se ett litet pickande hjärta!

• Mcmajjsan

Det var juh jätteskönt! =D Äggvitan i urinen brukar inte vara ngn fara. Jag hade det med =) Men det beror också på när under dagen du lämnar urinprov.

Billan n skrev 2008-07-08 19:26:35 följande:

Jag har både ringt och varit på akuten  igår såg jag hjärtat slå och allt såg bra ut, är såå glad.....Guud vad jag mår illa hela tiden
Svar på tråden Hu rär det när man får missfall?