• Kaxxen

    Utredning, IVF-privat????

    Jag har pco och förmodligen endo. Vi börjar i augusti utredning hos en privat gyn. Jag kan inget alls om detta än. Där hjälper de mig väl med spolning av äggledare, pergosprutor osv. Men om det ändå inet skulle lyckas....hur går man vidare då? IVF och sådant, går det bara göra på sjukhusen? Alla pratar om kö till IVF och sådant. När vi försökt privat då och det inte lyckas måste vi då ställa oss i kö till sjukhuset? Eller kan man göra IVF hos vanliga privat gyn också?

  • Svar på tråden Utredning, IVF-privat????
  • SIN74

    Det finns flera privata kliniker som hjälper till med IVF. Hoppas att det lyckas innan! Inom vanliga vården får du ca två ivf försök gratis men på privat får du betala. Visst är det köer men inte lika långa på privata ställen kan jag tro.
    Lycka till!

  • Kaxxen

    På min privata gyn gäller frikort och sådant. Det står att de är anslutna till sjukhuset på något sätt. Kan det vara så att det även gäller att man kan få 2 försök gratis då?? Även fast det är privat? Annars vill jag ju börja på sjukhuset istället....

  • Vickan I

    Vi utreddes privat och fick reda på att sambon hade lågt spermieantal och att vi skulle behöva göra IVF (ICSI).

    I Stockholm där vi bor är det cirka 1½ års väntetid för IVF "gratis" via landstinget och det ville vi inte vänta på så vi valde att göra IVF privat, på samma klinik som vi utretts på. Det kostade 32.000 kronor, så det är lite pengar.

    När utredningen var klar så ställdes vi i kö för landstingsförsöken också. Om de privata försöken inte skulle tagit sig så kommer man ju då samtidigt framåt i landstingskön, medan vi försökte privat. Blir man gravid privat och allt går vägen och man får ett barn så är det bara att hoppa av landstingskön då.

    Hoppas det går bra för er ändå . Men annars finns det en massa bra hjälp att få!


    google it goddammit!!!!
  • Simba79

    Vi gjorde vår utredning privat och efter det kunde läkaren skicka remiss till IVF på Sahlgrenska. Jag antar att det gäller för alla gyn, privata eller ej. (Nu valde vi att fortsätta med vår IVF där vi gjort utredningen av olika anledningar, men det är en annan sak.)

  • Blicka

    Vi har gjort vår utredning inom landstinget men nu sökt oss privat för vidare behandling alltså IVF. Den privata klinik vi kontaktat kommer skicka remiss till huddinge sjukhus också så vi samtidigt står i kö där som vi gör ivf privat.

  • Splash

    Hur lång väntetid är de inom privat IVF för att komma på en utredning?
    Väntar nämligen på en utredning men vill veta hur lång tid man får vänta!

     

Svar på tråden Utredning, IVF-privat????