• Anonym (ledsen)

HJÄLP, vårt äktenskap är i fara!

Vårt äktenskap är i fara.Min man tyker vi har aldeles för lite sex och är ständigt sur och grinig över detta. Det blir inte otare än ca 2 ggr/månad. Vår lilla son på 11 månader tar mycket tid och ork, MEN jag har heller inte speciellt stor lust.
    ÄLSKAR min man över allt annát så det är inte detsom är problemet. Jag längtar bara inte efter sex. Kan däremot längta efter att få krypa upp hos varandra och bara kramas, men orkar inte då jag vet att min man då bara hoppas på sex, vilket jag inte har lust med.

Vad gör man?
    Enligt min man skulle alla våra "problem" lösas om vi bara hade mer sex, medans jag har svårt att ha sex eftersom jag inte är på humör då vi har andra "problem" som jag anses måste lösas innan jag får lust. Det går liksom bara runt runt!

Vet ärligt inte hur länge till jag orkar, inte han heller.

• Svar på tråden HJÄLP, vårt äktenskap är i fara!
  • maddeA85

Jag känner igen mig väldigt mycket i de du skriver! Vi hade de precis likadant förutom att vi hade nästan inget sex alls.

Jag kände mig inte som en sexuell människa i början, Jag menar jag är ju mamma o sånt håller inte mammor på med. Lite så kändes de.

Men senare har jag kommit på att de berodde inte alls på de, utan allt annat runt i kring. Vi bråkade väldigt väldigt mycket de första året o då är de klart att man inte har speciellt mycket lust. de va lixom att ena dan älskade jag honom över allt o nästa ville jag bara strunta i allt o flytta härifrån. som tur är hade min sambo mycket förståelse men de är klart att de kom upp ett antal ggr.

Jag VET att de är skit jobbigt!! Jag vet inte riktigt hur ni ska lösa de, alla är ju olika, men för oss har de släppt mer o mer. Jag bestämde mig en dag att försöka komma ur den vanan att iINTE ha sex o försökte "ställa upp" mer. De låter fel men jag kände att de va de enda som skulle få igång mig igen.

Hoppas ni klurar ut ett sätt att förstå varndra o kommer igång igen.

**~~Hannes 2006/12/12~~**
  • veapea

oj vad svårt,
    tyverr vet jag inte hur det är för dig men kan föreställa mej hur svårt det nåste vara för han då jag helst vill ha varje dag.

• veapea

oj tröck fel var inte klar,
    har du provar att låta nån nära bekantkanske farmor å farfar eller mormor å morfar vara barnvackt, kanske tillochmed över natten. så ni får lite egen tid till gos å allt som man vill ha tid med?
    kan ju vara skönt att kunna slapna av lite mer.
    jag ver inte var så länge sedan min son var liten.

men lycka till

• Anonym (Byta)

Ok här har vi motsatt problem..
    Maken vill 1-2 ggr/mån jag vill oftare helst dagligen.
    Tidigare hade vi sex minst 1 gång om dan ofta flera gånger.
    Sen kom barnen och då försvann hans lust. Att vår yngste ens finns är ett under. Att man lyckats pricka in rätt natt när man inte haft sex på 3 månader...

Hur som så tror jag ändå att du kan komma en bra bit på väg genom att ex när ni krupit upp i famnen och myser så smek han till orgasm och säg sen att du inte vill mer. Att han kan ge dig ditt en annan dag när du har lust.
    Maken gjorde så för mig och jaq lovar att jag njöt.

Lycka till för det ÄR jobbigt med olika sexlust

• Anonym (ledsen)

Tack för era svar.
    Som ni skriver är det svårt att ge råd eftersom vi alla är så olika.
    Idag har varit en dag då känner att jag älskar honom över allt annat och vill göra allt för honom. Men imorgon kan han vara skit värd, mitt humör är verkligen upp och ner.
    Vet att det blir så här när jag mår dåligt, vilket jag gjort en tid. Men samtidigt är det inte meningen att allt skall gå ut över min man, har få ta så mycket ändå.

Jag skall verkligen försöka bryta mönstret, ge det en ärlig chans nu på semestern. Känns som om det är sista hoppet, älskar honom massor och han mig så varför skall det vara så svårt??

Jag skall "offra" mig och se om det kanske vänder, kanske han blir mer lyhörd och ger mig de jag vill ha.....det gäller bara att någon tar första steget. Denna gång är det jag, och jag börjar NU!!

TACK för att ni tog er tid att läsa och svara....

• Parterapi

Hej ni som skrivit och känt igen er i denna tråd.

Vi söker efter ett helt vanligt par, som varit gifta ett tag och älskar varandra. Eller så tvekar ni på om ni verkligen är kära och bara lever med varandra slentrianmässigt? Ni kanske känner att något i relationen måste förändras men ni vet inte hur ni skall ta er an det på egen hand?

Har ni hamnat i någon form av svacka eller ambivalens som gör att ni är mogna att ta tag i situationen ? är ni menade för varandra eller inte?

Med hjälp av terapeuter och deras metoder så öppnas helt nya dörrar och möjligheter för er att komma vidare i livet. 

Känner du/ ni igen dig/ er i texten ovan så tveka inte att höra av er till oss och berätta lite kort om er själva. 

Svar på tråden HJÄLP, vårt äktenskap är i fara!