• Skrik och Panik

Fler som har barn som ändrar ögonfärg efter humör och väder?

Har en son på snart 6 år, hans ögon var när han föddes blåa. Idag ändrar de färg efter humör och väder..sjukt men sant.

Ena dagen är de knallblåa, nästa dag nästan bruna. kan skifta i grönt med eller grått. Är han riktigt arg så kan de vara i stort sätt svarta.

Mycket märkligt. Började fundera på detta då en dagisvikarie sa att min son hade så vackra bruna ögon.. trodde hon hade tagit fel på barn. Jag ropade till mig sonen och jodå, ögonen var bruna...knepigt.

Så har börjat kolla hans ögon noga.. och jopp de "byter färg"

Så finns det fler som har barn som ögonen skiftar i färg på?

• Svar på tråden Fler som har barn som ändrar ögonfärg efter humör och väder?
  • jonnysbrud

Vad roligt att det finns fler, mina barn har inte fått det men däremot har jag det

• devega

jag har brungröna ögon och de skiftar efter humör och årstid! :)

• Idacha

Min dotters ögon är mörkt klarblå när hon är glad och isblå när hon är arg.

• mamma mys

jag kan ibland få kraftigare kant med mörkblått runt iris som är blå...men jag har inte tänkt på om det är när jag är på nåt speciellt humör eller väder.....nåt att tänka på nästa gång man blir sur

• Skrik och Panik

jonnysbrud

Ahh det finns fler Skoj!

Devega, fiint, jag är avis

Idacha
    haha du behöver aldrig undra vilket humör hon är på, är de isblå springer man åt andra hållet

• Allehill

Har samma sak.

Dåligt humör så är mina bruna

Bra humör så kan de vara svagt blåa eller spräng gröna!

• Ab imo pectore

MIna barn har inte det. Men jag har, önskar att det hade gått i arv från mig. 
    Däremot har båda mina barn som föddes med blågröna ögon nu fått gula stänk i dom. 
    Mina ändrar färg efter ljus och humör. Allt från blått till brun till att vara svarta när jag e arg. 
    Detta är något jag tycker om hos mig själv. :=)

• Emmazz

Jag har en skiftande ögonfärg, jag är nu tretton. Ögonfärgen skiftar beroende på vad jag har på mig vilken årstid och väder. Iblan kan den skifta i toner men det händer att jag får starka färger som klarblå och skogsgrön.

• micromat

Mina byter färg allt från bått till grönt till brunmelerade. Det beroende på humör, ljus, osv..

• rappe97

jag är 19 och har haft så, så länge jag kan minnas. humör och i olika ljus :) samt om jag är trött eller full 

• Onehallberg

Hej . Har skiftande ögon färg hela mitt liv (50 år) , något som mina närmaste vet. Dock svårt att hitta info om detta trots att det är något som är fascinerande och gärna skulle veta mer om . Funkar precis som du beskrev.

Svar på tråden Fler som har barn som ändrar ögonfärg efter humör och väder?