• Lady Bling

Du som ätit medicinen lergigan, blev du trött av den?

OBS! Läs alla alternativ innan du röstar så att det blir rätt alternativ du röstar på rätt sort!

Du som ätit medicinen lergigan, blev du trött av den?

Skriv gärna vilken dos du åt också.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-09 22:13
    Skriv gärna också varför ni åt lergigan, eftersom lergigan har många olika användningsområden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 17:34
    Tack för era svar!

Fick lergigan 25 mg mot min åksjuka, och blev verkligen jättetrött och kände mig helt drogad av en tablett. Ska prova med lergigan comp istället, det funkade rätt bra mot mitt graviditetsillamående i alla fall, och jag blev inte trött eller påverkad av den.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som ätit medicinen lergigan, blev du trött av den?
  • bananglass

Har tagit Lergigan Comp mot klåda, ingen trötthet alls. Har även provat bland annat Atarax, Tavegyl och Theralen och känner ingen trötthet av dem heller.

• Beckah82

Käkade 50 mg 3 ggr/dag för graviditetsklåda och blev MEGATRÖTT och typ... drogad hahahaha

Men de är svåra att somna på för jag fick myrkrypningar och ofrivilliga ryckningar i armar och ben.

"restless legs".

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Ann Lee

Åt Lergigan Comp och blev inte trött valde jag.
    Blev istället piggare av den, hade svårt att sova på natten om jag tog sista tabletten för sent.

• Lady Bling

Tack för era svar!

Fick lergigan 25 mg mot miin åksjuka, och blev verkligen jättetrött och kände mig helt drogad av en tablett. Ska prova med lergigan comp istället, det funkade rätt bra mot mitt graviditetsillamående i alla fall, och jag blev inte trött eller påverkad av den.

• Eisa

Åt Lergigan Comp och blev inte alls trött.

• Catch

Lergigan 25 mg mot oro och ångest.

- Dåsig och har mindre oro på 25 mg.
    - Trött och sover hela natten på 50 mg.
    - Tagit 75 mg vid något tillfälle, sovit bort en hel kväll plus hela dagen efter.

Spännande det där. En del, precis som jag, reagerar starkt på Lergigan medan andra inte får någon effekt alls.

• e08

Hej, Har fått Lergigan 25mg utskrivet för att kunna sova men fick myrkrypningar av den. Tog en tabl. blev jättetrött men kunde ändå inte sova pga krypet. Om jag skulle ta två får man mer kryp då eller? Tänkte att jag kanske blir så trött att jag somnar ifrån krypet...

• Catch
    e08 skrev 2008-10-08 11:30:31 följande:
    Hej, Har fått Lergigan 25mg utskrivet för att kunna sova men fick myrkrypningar av den. Tog en tabl. blev jättetrött men kunde ändå inte sova pga krypet. Om jag skulle ta två får man mer kryp då eller? Tänkte att jag kanske blir så trött att jag somnar ifrån krypet...
    Bra fråga, prova och se. Du kanske slipper myrkrypen om du tar Lergiganet regelbundet. Jag har provat Propavan någon gång och fick myrkryp så det står härliga till och har inte provat igen.
  • lindbergnathalie80

Jag blir extremt trött av Lergigan, och tyvärr på senaste tiden myrkrypningar i benen också, hjälper något emot ångest och oro. 

Svar på tråden Du som ätit medicinen lergigan, blev du trött av den?