• livetärgött

Panik!

Får sån panik på mig själv! Sitter hemma med världens goaste 6månaders pojk, men vad ska man göra om dagarna?

Känns som allt jag gör är att hitta allt som måste fixas här hemma och som jag inte hinner/kan med pojken samtidigt.
    Har alltid varit sån som vill få saker gjorda nu å helt färdiga innan man gör nåt för nöjets skull.

Blir låst i detta tänkande å får smått panikångest av orensade rabatter, dammiga golv å halvt renoverade rum! Vill så mycket men har tappat lust å ork! Kommer inte på nåt å göra med lillkillen heller, går ju inte leka direkt än!

Ville bara skriva av mig lite, känns redan bättre då!

• Svar på tråden Panik!
  • CillaPilla

Håller med att man kan få lite panik över saker som man vill få gjort men som bara blir halvdana för att lillen pockar på efter ett tag.
    Har du provar att ha killen i sele och gått runt ute på tomten och sånt..? jag brukar dammsuga med sonen på golvet och flytta med honom till nästa rum osv. Ut å vattna med honom i sele och så får han hjälpa till att hålla i slangen och sånt. :) Han är bara 4.5 månader, men vill vara med överallt....!
    Lycka till, hoppas du får lite gjort. :)

• Fam

Min erfarenhet är att när man går upp i en arbetsuppgift så kan en sexmånaders roa sig själv med leksaker/prylar. Ligga eller sitta vilket de nu är bäst på.

Inte så att man kan renovera ett rum men väl rensa en rabatt eller städa ett skåp i köket o liknande. Titta inte så mkt åt din sons håll utan koncentrera dig på ditt.

Tror att man efter ett tag lär sig att dela upp "måsten" i mindre tidsenheter. Typ tänker man städa badrummet en dag så tar man upp Vim-flaskan på förmiddagen och trasan kring lunch. Städningen sker när man har 60 sekunder tillgängligt i samband med ngt annat.

Svar på tråden Panik!