Sitty - dottern fastnar med foten!
Hej!
Vill gärna veta om andra haft problem med sin Sitty.
Jag har en dotter som fyller två i slutet av oktober. Nu har hon vid två olika tillfällen gjort sig illa i vår Brio Sitty vagn. Hennes fot hamnar mellan fotstödet och hjulet och gummisulan i skon häktar i vagnens hjul och förs framåt. Vagnen tar tvärstopp. Första gången hade dottern tagit bort foten så fort jag stannade, så då förstod jag inte vad som hänt. Men nu senast satt foten kvar. Vristen var fullständigt sträckt och hade fått agerat stopp då den inte kunde sträckas längre.
Ser inte att vi gjort något fel. Anser att fotstödet bör kunna användas i nerfällt läge för ett så pass gammalt barn, hon har ingen orormalt smal fot, hon satt fastspännd i sin sele...
På Brio möttes jag av ointresse när jag ringde för att berätta om det som hänt. Fick svaret att jag kunde vända mig till återförsäljarna om jag ville ha hjälp och se om man kunde låsa fotstödet i uppfällt läge så att foten inte kan hamna emellan. Frågade vilket ansvar de hade om hon blev allvarligt skadad och fick svaret att de inte kunde ta något ansvar eftersom det inte är något fel på vagnen. De hade aldrig hört att detta skulle ha hänt någon annan.
Är arg och besviken och framför allt orolig för att använda vagnen. I högre hastighet kanske foten skadas allvarligt!?