Tänkaren73, tack för dina ord, de värmer! Glad för att du också hitta den rätte, det betyder otroligt mycket när man som vi går igenom det vi gör! Ni kommer säkert att bli föräldrar och jag tror inte att du är för gammal. Låter som att ni har en bra plan, försöka vidare under sommaren för att till hösten kontakta en fertilitetsklinik/gyn för utredning. Vi har påbörjat en utredning och efter en kontraströntgen kunde de inte se ngn passage i äggledarna. Ska göra en titthålsoperation i september för att säkerställa det. Får se vad operationen visar och ta det därifrån. Önskar er en mysig och kärleksfull sommar och jag håller tummarna att ni plussar! =0)
Credo, det du skrev gjorde mig ledsen, förvånad och arg. Om du hade varit i min situation så hade du kanske fattat ett helt annat beslut. För mig handlar det om att jag i mitt bagage bär med mig en uppväxt där jag vuxit upp med skilda föräldrar som ej varit goda vänner och inte gjort det bästa för mig. Därtill upplevelser som varit tråkiga och som jag inte vill gå in på här. Att hamna i kläm är inget ett barn förtjänar. För mig handlar det inte om "ett barn" till varje pris. Nr 1, jag vill vara lycklig och älska mig själv, nr 2 den tilltänkta pappan ska också vara lycklig och älska sig själv, nr 3 vi ska älska varandra och göra varandra lyckliga och hela. Men livet ger inga garantier och det blir inte alltid som man tänkt sig. För mig var aborten inget självklart val och idag kan jag fundera på om det var det rätta jag gjorde. Vill du döma mig, feel free.