När kunde era spädisar lyfta huvudet/ hålla huvudet uppe?
Min lilleman är 8 veckor och fortfarande väldigt ostabil i huvudet (har glömt när första barnet blev lite mer stabil).
Min lilleman är 8 veckor och fortfarande väldigt ostabil i huvudet (har glömt när första barnet blev lite mer stabil).
Hon var nog 7 veckor när hon klockrent kunde lyfta sitt eget huvud ifrån magläge. Hon var kanske någon månad när man inte behövde stötta huvudet längre.
runt 4-5 veckor var han stabil..
min son var nästan 4 månader när han lyfta huvudet liggande på mage :-O & han har super bra fysik idag ändå
min första låg med huvet i backen ganska länge har jag för mig men har en färsk liten tossa här som är 5veckor och när hon ligger på magen lyfter hon upp huvet högt och kikar när hon är riktigt på hugget kan hon även rulla från mage till rygg. mamma stolt :)
Våra har varierat, en kunde lyfta redan på bb, nån var inte stabil förrän 3-4 månader.
Ettan: runt 1-2 månader, tvåan: runt 3 månader
På bb väldigt smidigt då vi aldrig behövde hålla hennes huvud. Nu ska vi snart ha barn igen och kan hoppas man har sån tur igen då det var väldigt skönt med en stabil bebis.
Alla mina fyra barn har varit starka i nacken redan från dag ett. Dom har kunnat ligga på mage och lyft upp både huvud och axlar från underlaget vid ett par veckors ålder och orkat hålla det uppe rätt länge åt gången. Alla barnen, så gott som, .i min släkt har varit/är väldigt stadiga i nacken och kroppen redan som nyfödda.
Vår son lyfte på huvudet redan helt nykläckt på bb. Men sedan gick det väl ett par veckor innan motivationen kom igen. Han var ganska vinglig länge men vid ca 3 veckor så lyfte han huvudet för att byta sida ganska ofta.
När han skitarg hade äntrat stora vida världen så höll han upp huvudet... Sedan så tog det ett par veckor innan han gjorde det igen :)