• Pillemajsan

På vilket försök lyckades ni med eran ivf?

1. Vilket försök lyckades ni på?
    2. Era symtom?
    3. Vad hade ni för problem som gjorde att ni var tvungna göra ivf?

• Svar på tråden På vilket försök lyckades ni med eran ivf?
  • bamsefan

1.På ägginsättning nr 7 gick det hela vägen.Resulterade i 2 gossar.

2.Alla symptom och inga.Olika ifrån dag till dag.

3.Jag har pco-s och gubbens simmare va lite slöa.

Lycka till.Vägen kan va lång o krokig.Men det är mycket värt att man vet att man gjort allt man orkar och kan.

• Selenea

1. Första IVF:en/ICSI:n
    2.
    3. Jag har PCOS, endometrios och trånga passager. Sambon är fullt frisk.

Vad gäller nr 2, menar du när jag plussade eller under IVF-behandlingen?

• Pillemajsan

jag menar när du fick gravsymtomen

Selenea skrev 2008-07-13 12:27:11 följande:
    1. Första IVF:en/ICSI:n2. 3. Jag har PCOS, endometrios och trånga passager. Sambon är fullt frisk.Vad gäller nr 2, menar du när jag plussade eller under IVF-behandlingen?
  • Selenea

Tja, de påminde rätt mycket om när jag var skenis. Ömma bröst, molande värk i livmodern (typ mensvärk), men hade också en ny känsla i kroppen som jag inte kan förklara.

• Jaylin

Hej!

Vi blev gravida på vårt första försök.
    Hade egentligen inga symptom innan testdagen (den är ju rätt tidig). Sen kom typiska pms-symptom som molvärk, illamående o spända bröst.
    Vi gjorde ivf eftersom jag har pco och min man för få spermier. Vi gjorde ICSI.
    Vi har båda barn -utan ivf- från tidigare förhållanden.

• IVFmamma

1. Vi hade den otroligt stora turen att bli grav på 1:a IVF:en.
    2. Symtom: Inte så mycket bara varma bröst och vårtgården var större och brunare och bröstvårtan var stor som min tumme(nästan.
    3. Vi gjorde IVF för mannen har slöa spermier och "dåliga" spermier, inga "fel" på mig.

• Kos94

1. Även vi hade turen att bli gravid på första ICSI´n.

2. Dröjde länge innan jag fick några symtom...tog lång tid innan jag verkligen förstod att jag var gravid.

3. Inget fel på mig men sambon hade slöa simmare.

• Springtime

1. Vilket försök lyckades ni på?
    Första ivf:n!
    2. Era symtom?
    Känningar i magen innan gravtest. Som minikramper i livmodern när jag reste mig hasigt t.ex. Illamående kom ganska tidigt. Jag bara visste att jag var gravid.
    3. Vad hade ni för problem som gjorde att ni var tvungna göra ivf?
    Oförklarligt barnlösa. Två missfall innan, ett efter en spontan graviditet och det andra efter pergotime (hormonstimulerande).

Är gravid i vecka 21 nu.

Stort lycka till Kärleks Barnet!

• Lovebug

1. Lyckades på fjärde färskförsöket
    2 Kände mig varm, gjorde jag en hastig rörelse så högg det till rejält i livmodern samt att jag inte fått den vanliga blödningen innan (fick blödning flera dagar innan testdagen vid tidigare försök).
    3. Oförklarigt barnlösa

• Rolla

1.3:e försöket kom det 2st tösar. (1:a & 2:a slutade i mf)

2.Alla symptom och inga.Olika ifrån dag till dag.

3.Jag är frisk o mannen har enstakade simmare.

• Pillemajsan

jätte spännande att läsa på vilka förösk ni lyckdes på, tack för att ni dela med er.
    Vi ska göra vår första ivf i höst är smått nervös.
    Det är inga fel varken på mig eller min sambo, vad tror ni om våra chanser?vi sak göra via landstinget vet ni hur lång tid de kan dröja tills vi får sätta igång, ska på info möte i augusti.

• epa77

1. 2:a försöket
    2. Inga direkta.
    3. Oförklarligt barnlösa men med lite hormontrassel i bagaget.

• Lovebug

Det är helt omöjligt för någon här att sia om era chanser. Det finns så mycket som påverkar vid IVF. Inte ens läkarna kan ge några besked annat än det som är baserat på er ålder just nu...däremot efter första IVF så får man oftast en lite uppfattning om hur chanserna ser ut.

Lycka till!

Pillemajsan skrev 2008-07-16 17:31:48 följande:
    jätte spännande att läsa på vilka förösk ni lyckdes på, tack för att ni dela med er.Vi ska göra vår första ivf i höst är smått nervös.Det är inga fel varken på mig eller min sambo, vad tror ni om våra chanser?vi sak göra via landstinget vet ni hur lång tid de kan dröja tills vi får sätta igång, ska på info möte i augusti.
  • Ayla sthlm

1: Andra försöket

2: Inga symptom alls

3: Både jag och mannen var friska men vi orkade inte vänta längre då vi båda är över 30

• Mrs Sara

1. Vi lyckades på 3:e färsk försöket, har även gjort ett frysförsök som misslyckades.
    2. har precis plussat och måste små äta för att inte må illa. Brösten ömmar och har blivit större.
    3. Är oförklarligt barnlösa

Äntligen
  • nirakanna2

1) Har gjort 4 fulla IVFer/ICSI (sista avbröts och gjordes klart som FET som gav plus)
    2) Flytningar och "mensvärk" 2 dagar innan testdagen, säker på att det skulle bli minus.
    3) ICSI p.g.a. få spermier

• pp08

1. 3e IVF försök
    2. stickningar vid äggstockarna RD 8 sedan mens/molvärk; ökat svullnad på kvällarna från RD10: plus på testet RD12
    3. oförklarligt barnlösa

Svar på tråden På vilket försök lyckades ni med eran ivf?