• Vipera

    Piercing i örat på kille, höger/vänster?

    Alltså jag tror mig ha förståt att det inte betyder något längre med vilket öra man piercar men vad är er åsikt? Jag tog hål i höger öra nu bara därför att det väger upp mot en tatuering på vänster arm. Alla på studion från ägaren till harleyknuttar intygade att det gör man som man vill och höger/vänster betyder inget nu. När sedan min blivande exfru såg det sade hon genast "varför tog du hål i bögörat?"
    Såvitt jag förstår så betydde de olika sidorna att man var bög eller hetero men det var olika i olika delar av världen och även i Sverige så det dog ut för typ 20 år sedan. Småland och hela Norrland var tydligen vänster=bög medan Stockholm var tvärsom om jag minns rätt.
    Skulle ni reagera och då, hur?

  • Svar på tråden Piercing i örat på kille, höger/vänster?
  • Decnet

    Måste säga att jag har ett i höger och två i vänster och enligt knutters skulle jag då vara dubbelt så mycket bög som alla andra??

    Jag är strikt hetero och måste säga att sånt där skitsnack gör mig bara förbannad. vill du ha hål i örat så ta det i vilket öra som känns bäst, det hela handlar om vad du själv känner för. Vill folk dömma så se dom som mindre intellektuella varelser, för det är precis med deras åsikter och dömmande dom porträtterar sig själva..

    "Bög-örat", är lika förlegat som att det är bruden som står vid spisen och håller käften medans mannen sitter i soffan med en öl och tittar på sport, för så skall det vara...

    Släng sånna kommentarer åt helvete och poängtera idiotin för personen i fråga, säger man inget har man aldrig chans till att påpeka folks neandertalar-fasoner..

    Sunt förnuft tar en långt, korkade kommentarer tar en ingenstans..

    ///Robban

  • Cyberdansken

    Jag känner väldigt många knutter. Nästan alla har ring i örat..

    Ingen bryr sig väl om sånt fånigt tonårstrams längre?

  • JonnyJ

    Har själv i vänster öra och kompisen har i böger öra, tycker inte det spelar någon roll, vem tänker ens på det?

  • JoKos

    Det där med vänster eller höger har väl slutat spela nån roll för länge sen. Jag tycker absolut inte att det spelar nån roll alls. Sånt höll men på å tjafsa om när man va ett litet barn. Alltså barnfasoner..

  • Cyberdansken
    JonnyJ skrev 2008-08-27 11:07:34 följande:
    Har själv i vänster öra och kompisen har i böger öra, tycker inte det spelar någon roll, vem tänker ens på det?
    Freudian slip? Kul stavning ;)
  • JonnyJ
    Cyberdansken skrev 2008-08-28 00:29:21 följande:
    Freudian slip? Kul stavning ;)
    hehe nä det var allt med mening! =P
  • Sniffy

    Jag satte min mitt i näsan, det roliga i det hela är att alla tycker att ring mitt i näsan är något som bara tupp-kam pojkar a´la punkare. Jag lyssnar på dansband och går i flannel-skjortor.

  • Inyou Rass

    Vänster öra!!! Allt annat är bög Så är det, har alltid varit och bör så förbli!

  • NoXigen

    Kan man bli bög av att ha hål i örat? Trodde det va annat hål det hadlade om jag

  • Goliath
    Svar på #20
    MYCKET bra skrivit.. håller med till 100%
    jag har piercing (töjning 6-8 mm i vänster öra).
  • Goliath
    Goliath skrev 2008-09-18 09:17:53 följande:
    Svar på #20MYCKET bra skrivit.. håller med till 100%jag har piercing (töjning 6-8 mm i vänster öra).
    MYCKET bra skrivit.. håller med till 100%
    jag har piercing (töjning 6-8 mm i vänster öra).
  • heckles

    Rolig frågeställning..
    Känner så väl igen den också.. När jag var yngre (ca 17 år, 34 nu)) och tog hål i örat så var det väldigt tabu att ta i höger öra då det var "bög-örat".. Jag tog därför i vänster..

    Men jag tror och hoppas att människan mognat så till den grad att man inte längre bryr sig..

    Gjorde valet att ta ur ringen ur örat för 10-12 år sedan då jag insåg att det inte var min grej.. Enda ringen jag har nu är den på fingret.. :)

  • Felix72

    på 80-talet när jag tog mitt första hål i örat skulle man ju ha det i vänster annars var man bög.

    i stockholm var det tydligen tvärt om.

    numera har ju många hål i båda öronen plus en massa andra ställen så det där är nog inte nåt man egentligen ska bry sig om längre

  • Tokstollen

    jag har tre hål i vänster och två hål i höger, det spelar ingen roll vilket öra man väljer att pierca nu mera. däremot för 15 eller 20 årsen så var det så att piercade man höger öra så var man bög. löjlig man får väl göra som man vill, eller hur?

Svar på tråden Piercing i örat på kille, höger/vänster?