Vi gravida från RMC Malmö Del 2!
Här kommer fortsättningen på tråden för oss som kämpat länge för att bli gravida och vi hoppas på att bli fler och fler!
Del 1: http://www.familjeliv.se/Forum-7-139/m31889776
Här kommer fortsättningen på tråden för oss som kämpat länge för att bli gravida och vi hoppas på att bli fler och fler!
Del 1: http://www.familjeliv.se/Forum-7-139/m31889776
Catharina, grattis till bebistitten! Visst är det en häftig känsla att få se att det faktiskt är något därinne?
Idag fick jag sådant foglossningsbälte av bm. Det funkade ju bra! man går mycket smidigare och bäckenet känns mycket stabilare. Provade det ikväll på en promenad och det var förvånansvärt bra.
MiaBjörn: Aha. Hur tycker du at det går (Matildateamet)
Stoppsladd: Skönt med lite stöd
Catharina: GRATTIS!!! Gud vad härligt för er!!! Man blir så tårögd.... Det kommer att vara svårt att tro att där bor någon inne jätte länge. Kan fortfarnade inte tro det, trots att man vet att den är en "stor" bebis på 18 cm.
Kråkan:
Jodå, det går ok. Försöker övertyga mig själv att allt ska gå bra. Är i grund och botten livrädd för att inte komma hem med skorpan, att ngt ska gå fruktansvärt fel. Kan liksom inte se mig själv ligga där med en nyfödd på bröstet. Tankar som varför ska vi få behålla den här bebisen , är där ständigt. Men jag jobbar på det. Det kommer att bli bra.
42 dagar kvar......
LillaHönan - Jag har också svårt att förstå att det finns en bebis i magen. Som du säger är den ju 18 cm nu, det tycker jag är ännu svårare att förstå.
Men det beror nog mycket på att jag inte alls känner några rörelser....
Catharina: Grattis till VULet!! Visst är det fantastiskt!?
Loppan: Har också antecknat tipset om salva. Självklart ska jag amma!! (om det går...)
Tracy: Njaa.. Jag pratar med /sjunger för Rut då och då men oftast känns det bara dumt. Jag brukar säga åt henne att inte sparka så hårt om det gör ont iofs..
Annars inte särskilt mycket nytt. Jag har nästan aldrig sammandragningar längre. Vet inte om det är bra eller dåligt. Igår var jag och sambon i Malmö hela dagen och kollade på kakel, golv, kök, tapeter och möbler till nya huset. Inte en enda sammandragning... Hittade förresten ett jättefint skötbord på Ilva (eller vad det heter) på Svågertorp. Gillar inte alls de som finns på IKEA. Det var dyrt men man kan kanske sälja det på Blocket efteråt.
Vecka 32+6 idag!
Http://minprovrorsbefruktning.blogg.se
Catarihna: Åhh va härlig känsla det måste vara att få se hjärtat slå! Om en vecka är det förhoppningsvis min tur att få vara med om samma. Hur mår du? Själv mår jag fruktansvärt illa nästan hela tiden lite jobbiggt, men jag tar det som ett tecken på att allt är bra!
Har sagt till mig själv att jag ska njuta av att vara gravid men ibland kommer dom negativa tankarna fram. Tänk om där inte är något, tänk om det är dött? Usch jag försöker ta bort dom tankarna lika snabbt som dom kommer. Vill så gärna att allt ska vara bra!
Inatt så vakande jag (som vanligt) vid 4-tiden o va kissinödig och sen ligger jag vaken ungefär en timme. Men då vakande tydligen bebisen också o boxade till ordentligt för jag kände det med handen på magen. Helt underbart!!! Höll på att väcka sambon men tur va nog att jag inte gjorde det för efter det så hände inget mera....
Va bara tvugen att skriva denna stora händelse !!!!
v.20 (började med järntablett igår)
Var beredd på att ha det så närbebisen kommer också, Emma följer precis samma mönster som hon gjorde i magen. Är en kvälls/nattmänniska. Somnar inte förrän runt 23.30 och vaknar vid 02-tiden och är klarvaken i minst en timme.... i natt var hon dock snäll och vaknade bara för att amma vid halv ett - och somnade om direkt efter det och sov till 04! Sååå skönt! Amning igen vid 06 och sedan uppstigning klockan halv sju....
Lilla Hönan skrev 2008-10-16 10:02:00 följande:
Lilla Hönan - vad häftigt!
Glömde berätta, var på BVC i går och lillskruttan har gått 220 gr sedan förra veckan, nu vägde hon 4001 gr och var 54 cm lång. (har vuxit 2 cm på en vecka!!) Allt såg jättebra ut sa bm! Men tänk vad fort de växer... gäller att NJUTA av bebistiden!!!!
Tänk, snart är det er tur tjejer. Ni har verkligen något underbart att se fram emot.
Åh vad mysigt det låter Loppan! Och bra att lillan växer. Ammar hon bara?
Ja ho´n äter bra, men har börjat få ont i börstvårtorna igen pga att hon inte greppar ordentligt... men mjölken kommer ändå. Ska ringa amningsupplysningen och höra!
Vad skönt att hon äter så bra! Slippa ersättning och så. Men det är klart, jobbigt att det gör ont.
Loppan: Jo jag har hört att kroppen redan under graviditeten anpassar sig vad som kommer att hända när den tittar ut. Tex att vara vaken om natten för det kommer man ju vara sen ändå.
Härligt det är att läsa om att allt går bra med Emma, synd bara om onda bröstvårtor.
Catharina: Härligt att höra om hjärtat. Det blir så på riktigt när man får se det lilla livet. Det är en underbar upplevelse
björneochsnigel: Jag förstår att du längtar och att du är lite nervös, men du ska se att du är lika lycklig som Catharina i nästa vecka. Håll ut lite till fram tills dess
Miabjörn: jag var på samtal igår med min auroraBM och jag tycker att det är oerhört lugnande att få gå och prata med någon. Jag är ju nervös inför mitt snitt också, men igår gick vi runt på förlossningen och fick titta på allt och få detaljerna förklarat för oss. Det gör mig tryggare.
Men så skönt att du känner att det kommer att lösa sig iallafall. Det är klart att det gör det, men det är ju så bra att du får gå och tala om det. Om man skulle försöka bara tränga undan sina känslor, så tror jag att det lätt blir värre. Både du och jag kommer att få få vår lille nyfödde på bröstet där och vara helt lyckliga och fascinerade av livet som vi skapat
Lilla hönan: Grattis till premiärsparkarna Gissar att sambon var avundsjuk och bara längtar efter att få känna dem också!
Loppan: Ganska tufft schema du har där. Hoppas du hinner med en lite lur på dagen du också.
Hoppas att det stämmer med med natt/dagmänniska även när de kommit ut för då blir min lille en morgonmänniska som jag!!
Glömde skriva att jag varit hos BM idag. SFmåttet var 28 och hjärtslagen ca 138. Allt bara bra med lillen.
Järnvärdet är på usla 100 trots mina 3 niferex om dagen
Tack för alla snälla ord! Känns bra att skriva när det är något så positivt! Fick idag tid för inskrivning+VUL redan på mån o tis. Det blev så tidigt för jag fick en avbokningstid. Känns bra att få göra det1
Björneosnigel: Jag mår inte så jätteilla,mest när jag är hungrig och det har jag börjat bli konstant nu! Annars är det tröttheten som drabbat mig. Är jämnt trött. Känns som man bara jobbar o sover numera men det är det värt. Lycka till nästa vecka, jag ska tänka på dig,det kommer gå jättebra!!!!
Lilla hönan: Jättekul med första riktiga sparken Man blir helt galen av lycka!!!
MiaBjörn: Vad bra att samtalen går framåt. Det kommer att gå jättebra för er