Kan man göra ÄD i Polen och Liatuen?
Kan man göra ÄD i Polen och i Litauen och i så fall var och vilken klinik om någon vet? Tänkte att det kanske inte går i katolska länder...
Kan man göra ÄD i Polen och i Litauen och i så fall var och vilken klinik om någon vet? Tänkte att det kanske inte går i katolska länder...
Ja.Det går bra.
vaisingumocentras i Lithauen tex.
Googla får du göra själv!
De har 2 månaders väntetid och kostar 38000.
Det finns Invicta i Polen också,men de är väldigt dåliga i korrespondensen.
Väldigt proffsiga och utomordentligt fin klinik.
Billiga också,men som sagt så får man inte svar på sina frågor alltid,och de kräver förstagångsbesök.
Kostar ca 25000.
Även UL kräver de på plats.
Å andra sidan kan man flyga för 150 kr med wizzair från Sturup.
Det finns kliniker i Estland också.
Och över hela europa.
Ok, tusen tack! Finns det någon som varit eller vet något om Clinic Elite i Estland??
Ibland undrar jag hur alla har råd med detta, det är ju så dyrt... Vet någon förrästen om EGV i Riga har en mottagare per donator eller om de har "delade donatorer" utan att direkt gå ut och tala om det och därför har lägre priser än tex AVA i Riga??
Jag har själv varit till EGV i Riga och är inte särskilt nöjd tyvärr......
Man undrar ju hr det kan vara så stora prisskillnader egentligen, eller hur? Estland, Lettland, Litauen och Polen...det är väl i alla fall länder med ett hyfsat lågt prisläge jämfört med Sverige och även ganska lika prisläge sinsemellan och ÄNDÅ är prsskillnaderna ENORMA mellan Invicta i Polen och AVA i riga tex! Någon som har någon teori?
En sista fråga bara, har någon hört talas om en ÄD-klinik i Krakow, Polen? Vill ädå åka dit och tänkte att man skanske kunde slå två flugor i en smäll om möjligt...?
Det finns ingen i Krakow tyvärr.
Inte om du inte har egen donator.
Det är enorma prisskillnader på olika kliniker.
Det kan skilja 70000 mellan en kilnik som ligger en kilometer ifrån en annan.
Tror inte det är så stor skillnad på skicklighet.
Det är nog mest omkostnader för lokaler och personal som skiljer.
Men det är min åsikt.
Olika kostnader i olika länder också såklart.
Är 25 000 priset för alla ägg vid plock?
Det är ju otroligt billigt.
Annicka67, vad var det du inte var nöjd med på EGV?
Jag ska nämligen dit snart och är nyfiken.
Min väninna som blev gravid fick bara ut 2 embryon och inga till frysen. De var inte så glada över detta men det resulterade ändå i att hon blev gravid. De gjorde sin ÄD på AVA i Riga.