• ruben10

En gång för alla .

tjena, jag måste bara säga att det är upp till var och en om man vill ha barn, och när det skall ske,

tex vi, vi lever ett jätte bra liv,
    jag pluggar till vvs-montör och min flickvän återgår snart till sin utbildning.
    vi har det jätte bra, och vår dotter verkar trivas.
    vi bor hemma förtillfälligt, det är enbart för att försöka spara ihop en buffert.
    jag jobbar på sommaren och ska börja jobba extra på kvällar helger i höst.
    fritid har man, det spenderar man på sin ögonsten!
    det jag vill säga med det här är, att har man bara visioner och en enorm vilja så klarar man det. och smutskasta inte unga föräldrar, de är minst lika duktiga som medelålders!

• Svar på tråden En gång för alla .
  • Leather Cravat

Ja ja ja ja..
    Börjar bli en ANINGS uttjatat med sådana här trådar nu.

Nu sätter du ju antagligen bara igång diskussionen IGEN.

• cissi24

Visst får man skaffa barn som ung.

Men....om ni bor hemma nu. Betalar ni något för att göra det?

• ruben10

japp vi betalar för mig,

ang leather cravats inlägg. har jag inte kollat de övriga trådarna.

• cissi24

Okej. Jag tycker inte man ska skaffa barn om man inte kan bo i eget boende. Tycker också att man borde ha en buffert redan innan man skaffar barn.

• Valkyriah

Håller med om att detta är riktigt uttjatat.

Känner man sig säker i sin roll som förälder så har man inget behov av att "försvara" sig.

Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • SomeOone
    ruben10 skrev 2008-07-20 11:09:24 följande:
    tjena, jag måste bara säga att det är upp till var och en om man vill ha barn, och när det skall ske,tex vi, vi lever ett jätte bra liv,jag pluggar till vvs-montör och min flickvän återgår snart till sin utbildning.vi har det jätte bra, och vår dotter verkar trivas.vi bor hemma förtillfälligt, det är enbart för att försöka spara ihop en buffert.jag jobbar på sommaren och ska börja jobba extra på kvällar helger i höst.fritid har man, det spenderar man på sin ögonsten!det jag vill säga med det här är, att har man bara visioner och en enorm vilja så klarar man det. och smutskasta inte unga föräldrar, de är minst lika duktiga som medelålders!
    Som TS så tycker jag också att det är helt upp till var och
    en att skaffa barn
  • bellanbus

suck

Toys and flavours....tjoss
  • studentbruttan29

Ni gör ju allt ni kan, det väger tungt.
    Lycka till och ta inge skit från dömande männsikor.

• AllraBästaMamman
    cissi24 skrev 2008-07-20 11:21:57 följande:
    Okej. Jag tycker inte man ska skaffa barn om man inte kan bo i eget boende. Tycker också att man borde ha en buffert redan innan man skaffar barn.
    Klart, det vill väl dom flesta, men vi gick båda på gymnaiet och bodde hemma hos föräldrarna tills våran dotter var 13 månader. Ser inget problem med detta. Nu har vi en trea, min sambo jobbar heltid, jag pluggar + jobbar extra. Våran dotter är alltid glad, trivs och har en enorm energi. Min mamma bodde hemma med mig tills jag var ett år eftersom hon var ännu yngre än mig när hon fick barn. Jag har inte tagit skada av detta, utan kan snarare tycka att det är mysigt att veta att jag bott hos mormor som liten!
  • AllraBästaMamman
    cissi24 skrev 2008-07-20 11:21:57 följande:
    Varför tycker du man ska he eget boende ? Jag menar, på vilket sätt år det inte bra att bo hemma?
  • Sofiapropp

varför är det så mycket fördomar mot unga föräldrar hela tiden? jag förstår inte på vilket sätt vi skulle vara sämre? är det inte dags att släppa alla fördomar nu..jag menar, det är inte direkt ovanligt.. och hur var det längre tillbaka i tiden? är ju bara i dagens samhälle man ska göra karriär tills man är typ 30 först innan man skaffar barn.. är det så mycket bättre? bara en tanke jag fick. jag vill passa på att berömma alla unga mammor som trots oddsen gör ett jättebra jobb!

Svar på tråden En gång för alla .