-
-
Svar på tråden Har någon rakat av hela håret på huvudet?Varför och hur kändes det?
-
ni rakade er bara med trimmer?Så ni hade lite stubb kvar?Jag tänker att det är bara hår...men så orolig över folks reaktioner..
-
jag hade ingen trimmer, klippte så mycket som möjligt så rakade jag sen. HELT kal a lá Kojak. HAHA, du skulle sett sambons min, eller avsaknad av min...haha
men stubben infann sig rätt snabbt..
Kan du inte pröva ut en eller två halvbilliga peruker innan du rakar skallen då? *tipsa*
-
Nu kanske det främst var det kvinnliga perspektivet som du efterlyste men eftersom jag gillar att höra min egen röst så svarar jag med mina erfarenheter ändå.
Erfarenhet 1: Ta hjälp av någon annan första gången. Se till att vederbörande har bra verktyg annars får ni hålla på till nästa istid.
Erfarenhet 2: Titta inte i spegeln medan du håller på att raka dig. Det ser ofrånkomligen för taskigt ut med hårtestar som spretar ut åt alla håll mellan de kala fläckarna.
Erfarenhet 3: Förebered dig på att se Farbror Fester i spegeln. Bakismorgnar med rödsprängda ögon och knullrufs går inte att jämföra med Skalle-Per första gången man ser honom.
Erfarenhet 4: Efter att ha svurit att aldrig göra något så jävla korkat igen när håret växt ut så vänjer man sig och till sist tycker man att man ser rätt snygg ut utan hår. Det kan dock ta ett par dagar.
Erfarenhet 5: Raka dig ofta. Ingen ser bra ut med tennisbollsfrissa. Mon-Chi-Chis är gulliga men är du inte en apa som suger på tummen skall du antingen vara helrakad eller ha en riktig frisyr.
Erfarenhet 6: Lär dig att raka dig själv så snart som möjligt för du kan inte räkna med att kompis/fru/sambo vill stå och trimma ditt hår två till tre gånger i veckan resten av livet.
Tillägg: Det är antagligen lättare att hitta killar som lyckats bära sin flint med framgång än tjejer. Personligen föredrar jag långt hår på tjejer men eftersom jag insett det praktiska med rakat huvud så har jag full förståelse för alla som gör det.
Mvh -
Men är det inte bra praktiskt att ha långt hår vid vissa sexuella orala möten, så killen kan TA TAG liksom..
;o)))))
MrM skrev 2008-07-20 22:05:45 följande:...... Personligen föredrar jag långt hår på tjejer men eftersom jag insett det praktiska med rakat huvud så har jag full förståelse för alla som gör det.Mvh -
jag ska bara raka det en gång sen låta håret växa.Min senaste frisyr var som mia farrow har på rosemarys baby och det tyckte jag om och även omgivningen...
Jo den där tennisboll frisyren är jag lite rädd för.. -
Med min trimmer kan man raka så stubben är nån millimeter bara. Men ibland avslutade jag jobbet med rakhyvel.diver skrev 2008-07-20 22:01:55 följande:ni rakade er bara med trimmer?Så ni hade lite stubb kvar?Jag tänker att det är bara hår...men så orolig över folks reaktioner..
-
studentbruttan29 skrev 2008-07-20 22:09:00 följande:
Men är det inte bra praktiskt att ha långt hår vid vissa sexuella orala möten, så killen kan TA TAG liksom..;o)))))Jo men nu är jag ju själv kille och föredrar som jag skrev långt hår på tjejer så för mig har det aldrig varit något problem. Men jag kan hålla med dig om att det skulle kännas lite skumt att greppa en melon i samband med en oral tillfredsställelse.
Mvh -
Nu har jag gjort det,känns konstigt..hittade en kal fläck också på huvet..hmmm.Varnade min sambo men han sa att det är bara hår..vilket var skönt att höra.
-
;oDDDDDDDDDDDD
diver skrev 2008-07-21 00:59:55 följande:Nu har jag gjort det,känns konstigt..hittade en kal fläck också på huvet..hmmm.Varnade min sambo men han sa att det är bara hår..vilket var skönt att höra. -
Min familj blev tossiga, min dåvarande sambo/nuvarande make blev nog glad (han gillar korthåriga tjejer)
Fast det är några år sedan nu, jag försökte gå från svart till blondt hår lite för snabbt.
Orkade inte vara morotsorange i ett halvår.
Men det var ganska bekvämt får jag säga.
Bild:
apaqnirk.bilddagboken.se/p/show.html&directlink=1 -
Sagta blev håret allt tunnare. I våras sa min frisör när jag skulle klippa mig -nu rakar jag dig 3 mm. Stort steg första gången, men man vänjer sig snabbt. I går när jag var åter hos min frisör nöjde hon sig inte med 3mm. Nu skulle allt bort. Efter maskin rakning var det hyvel och raklödder. Blev len som en barn rumpa. Känns fortfarande väldigt ovant, men innom några dagar måste man prova att raka huvudet själv. Nu blir det denna frisyr som gäller.