Ida Lindh skrev 2008-07-28 08:16:06 följande:
Ojoj. Så det är alltså svårt att ens bli bäckemätt ? :(Nu blir man ju lite smått orolig. Jag får hoppas man kommer i kontakt med en läkare som tar en på allvar ,..
Mmm hoppas det blir rätt läkare.
Jag är oxå kort, 1,52 men har inte trångt bäcken. Har fött 3 barn runt 4 kg utan problem. Nja första fastnade med axlarna, men det gick bra iaf. De två andra gick bra.
Men när jag väntade min första så sa min bm att jag skulle ta upp med läkaren om ev bli mätt.
Den läkaren jag träffade skrattade bara åt mig och sa. Hur tror du de asiatiska kvinnorna gör? De föder ju barn hela tiden.
Det var rätt knäckande att höra. 23 år, första gångs gravid och hade inte så stor koll. ( Innan familjeliv kom till

)
Denna läkare gav vän en känga med.
Hon var gravid med sitt 4:de barn, hade 2 eller 3 missfall mellan 3 och den i magen. Hon frågade henne om råd, tips om hon skulle fortsätta graviditeten, eller om hon skulle avbryta den. Hon hade haft en del problem med de övriga graviditeterna med.
Då slänger läkaren ur sig... Men du. Jag tycker du ska göra en abort. För du har ju en man hemma, han vill väl inte ha en gravid fru hela tiden???