hjääääääääääääääälp.. flygmyror snabba svar
Nu i kväll har mitt hus blivit ivaderat
av flygmyror..
De finns överallt, i massor:((
VAD 17 ska jag göra??
Någon som vet någe bra sätt att bli kvitt dom???
dom e läskiga som fan.. undra var dom kommer ifrån o varför dom bara e här 1 dag
bits dina oxå???
dom kan gott försvinna nu.. men vart tar de vägen sen då??? dör dom..??? -hoppas-
Dammsug upp dem!
Gud, så äckligt det är med flygmyror, man upptäcker en, två fem, sen trettio och sjuhundra.. *ryser*
Flygmyror invaderar Stockholm
Publicerad: 1 augusti 2007, 17.17. Senast ändrad: 11 oktober 2007, 22.32
Varmt väder – då kommer flygmyrorna.
På onsdagen invaderades Stockholm av små vingbeklädda svarta flygare. "Jag cyklade från Slussen och fick massor av små djur i ansiktet", säger Björn Bernhardson, boende i centrala Stockholm, till SvD.se.
Hanarna dör efter parningen, så de är inte levande kvar i huset iaf.
men ska de bitas så förtvivlat???
jag har fått massor med bett nu:( det SVIDER..
när parar de sej då????
Jag var i stockholm föra året när myrorna totalinvaderade stan 2 timmar senare låg de döda på marken.
Har "dina" försvunnit än?
neeeeeeeeeeeeeeeej.. de e kvar:((((
NU ÄNTLIGEN har det lugnat sej:))))))
nu kryper de mest på golvet..
men jisses så biten jag e:(((
tack alla för info och tips:))
Igårkväll när jag gick förbi sängen så såg jag massor av kryp på kudden. De hoppade ner från fönstret bakom, det fanns massor i blomkrukan (som jag slängde, kunde inte ens se på den).
Min man hämtade dammsugaren, och när vi drog ut sängen så var det jättemånga på golvet.
När vi dammsugit upp alla och skulle ställa tillbaks dammsugaren så kom det fram fler och fler, det var nästan perverst äckligt.
De kröp fram från golvlisten, så vi hämtade en mejsel och bände upp listen. Fyyyyy faaaaan va många det var, jag får nästan ångerst av att tänka på det.
Vi höll på att dammsuga länge, och sen va jag och tittade varje kvart.
Idag hittade jag några till, fast mycket större.
Det verkar inte vara något hål ut, så de måste ha kommit in och sen gömt sig.
Kolla dina lister!!!
Vi hade också massor med flygmyror idag mitt på dagen. Vi var på väg till badet och när vi kom hem skulle vi ta fram myrr och strö på. Men då var de redan borta. Men äckligt är det.
Hos oss invaderas altanen kväll efter kväll i veckor, hade nog 3v istäckt förra sommaren.
Nu bara 1v...har ett vitt parasoll. Ser inte de vita... Äckligt. Sprayar myrmedel på dem o de dör men de som svärmar runt o inte sätter sig.
Va gör man med de?
Tacksam för svar
Hos oss invaderas altanen kväll efter kväll i veckor, hade nog 3v istäckt förra sommaren.
Nu bara 1v...har ett vitt parasoll. Ser inte de vita... Äckligt. Sprayar myrmedel på dem o de dör men de som svärmar runt o inte sätter sig.
Va gör man med de?
Tacksam för svar
Har gått och grunnat ett tag på hur man skall bli kvitt flygmyrorna som kommer så här års. De behöver ju värme för att utvecklas och äggen kläcks. Då tänkte jag att det borde gå att motverka. När jag ser att de börjar frodas så har jag använt en kylspray som jag sprayar in bakom lister och dylikt där de kommer ifrån. Köpte Biltemas kylspray med ett rörmunstycke som man kan sticka in i håligheter. Sprayen ger -55grc så den bör störa utvecklingen av flygmyrorna. Har du sprayat lite varje dag i 3 dagar och än så länge har det gett ett bra resultat. Värt att prova för er som har problemet. Lycka till/