• sanna88a

åka bil med klackskor

visste ej var jag skulle lägga in denna fråga men tjejer, kan ni köra bil med skor som har klack?
    jag har testat men det känns så obekvämt är rädd att det ska hända nåt så jag har alltid vanliga platta nr jag kör sen ett par andra att byta med:D

• Svar på tråden åka bil med klackskor
  • Bebbe2006

Jag kör med klackar.

Att köra barfota kan vara ganska farligt. Jag gjorde det en gång, och det uppstod en situation så att jag blev tvungen att tvärbromsa. Eftersom fotsulan inte alls var "stabiliserad" av en sko, så stukade jag till foten när jag bromsade. Det gjorde riktigt jävla ont ska jag säga, och helst av allt ville jag ju bara släppa upp bromsen och skona den onda foten, men situationen tillät inte det. Sedan dess kör jag aldrig utan skor.

• LillaÄrtan

Klackiskor gå bra men med snowboardskor är det nästintill omöjligt

♥ Julie 0512 & Klara 0710 ♥
  • Isfjord
    Skogsflickan skrev 2008-09-13 11:40:35 följande:
    Jag kör med det jag har på fötterna då..Har kört barfota i somras med, men inget farbror blå gillar om de ser dig=)Men försökte köra i vintras med mina långa stövlar med bred front...Va illa det gick...Gas istället för broms m.m...
    Polisen har inget emot barfota, men högklackat eller breda kängor kan de ha synpunkter på.
    När man kör bil ska man ha skor med tunna sulor och ingen klack, eller max någon centimeter hög klack. Och de måste sitta fast på fötterna, med någon form av hälkappa eller band bakom hälen.
    Träskor, högklackat, flipp-flopp, andra sandaler utan hällåsning och grova kängor är totalt livsfarligt och vansinnigt att ha på sig när man kör.
  • Anna Collovin

Kan väl hålla med dig om att skorna måste sitta fast på fötterna . Men hög klack i övrigt är inte några problem dem gånger jag blivit stoppad har dem aldrig kommenterat att jag haft högklackat trots någon gång med 15 cm stilettklack

Isfjord skrev 2008-09-18 19:39:40 följande:
    Polisen har inget emot barfota, men högklackat eller breda kängor kan de ha synpunkter på.När man kör bil ska man ha skor med tunna sulor och ingen klack, eller max någon centimeter hög klack. Och de måste sitta fast på fötterna, med någon form av hälkappa eller band bakom hälen.Träskor, högklackat, flipp-flopp, andra sandaler utan hällåsning och grova kängor är totalt livsfarligt och vansinnigt att ha på sig när man kör.
  • Vhilma och Victor

Jag brukar oxå köra med klackar, men är rädd att de slits så nu kör jag med tygskor.. Byter innan jag kör iväg och byter när jag kommer fram! Annars är det skönt att köra barfota!
    Ska kanske tillägga att jag bara övningskör.. Men i oktober ska den gröna skylten vara DÖD! :) Hoppas jag....

• sannapanna76

KAN kan jag, men det sliter på skorna. Sen fastnar jag lite i mattan ibland också, vilket känns mindre bra, så jag brukar ta med ett annat par att köra i, när jag kommer ihåg det.

• Tecken

Att åka bil med klackskor är inget problem, svårare att köra. Allt över 5cm går bort för mig, tar av mig dem och kör i strumplästen istället.

• Isfjord

Anna Collovin skrev 2008-09-19 08:10:39 följande:

Kan väl hålla med dig om att skorna måste sitta fast på fötterna . Men hög klack i övrigt är inte några problem dem gånger jag blivit stoppad har dem aldrig kommenterat att jag haft högklackat trots någon gång med 15 cm stilettklack
    Vad skulle de säga? Möjligen rekomendera andra skor. Det är olämpligt och farligt att köra i högklackat, förutom att det sliter på klackarna. Men det är inte olagligt. Möjligen kan man åka på vårdslöshet ifall det inträffar en olycka och det går att bevisa att den orsakades av klackarna. Men hur ska de bevisa det i en enskilld olycka? Om den inte inträffat i labbmiljö.
  • Hanna F
    Isfjord skrev 2008-09-19 20:37:27 följande:

Anna Collovin skrev 2008-09-19 08:10:39 följande:

Vad skulle de säga? Möjligen rekomendera andra skor. Det är olämpligt och farligt att köra i högklackat, förutom att det sliter på klackarna. Men det är inte olagligt. Möjligen kan man åka på vårdslöshet ifall det inträffar en olycka och det går att bevisa att den orsakades av klackarna. Men hur ska de bevisa det i en enskilld olycka? Om den inte inträffat i labbmiljö.
    Kan inte hålla med dig jag kör alltid i högklackat och det är bekvämt att det skulle vara farligt tror jag inte det minsta på
    Hanna fartdåren persson
  • Rabarbapuppa
    Hanna F skrev 2016-01-21 12:52:41 följande:
    Kan inte hålla med dig jag kör alltid i högklackat och det är bekvämt att det skulle vara farligt tror jag inte det minsta på
    Det tog nästan fullt 8 år, men så fick vi till slut en ytterligare åsikt i detta. 
    Fantastiskt.
Svar på tråden åka bil med klackskor