Mardrömskryssing med Tallink!!
Kom hem i fredags från en kryssing med Regina Baltica som ägs av Tallink. Jag och min sambo tänkte att vi skulle hinna med en liten semester i hop och skulle boka en svit på den båten. Tyvärr var hytterna slut och det fanns bara c hytter kvar. Eftersom vi inte hade ngt val och så bokade vi den hytt som fanns.När vi klev på båten i onsdags tyckte vi att båten var sliten men det är ingen av oss som är jätte kräsen så vi struntade i det. hytten var liten men som tur var kunde vi byta till en B hytt iaf.
Första kvällen:
började med att beställa vin och en öl medans vi väntade på middags buffén. Billig öl och billigt helt ok vitt vin. (39/33 sek)
när vi kommer till buffén så var den så liten och det var så äcklig mat att jag inte trodde det var sant. allting var som gummi och över kokt inga smaker eller nått.Så jag åt varmrökt lax och potatis(som var nästan rå) och laxrom med gräddfil och lök . detta kostade 250kr /pp
Vi tänkte att det gör inget .. för vi hade ju beställt bord på ala carten följande kväll.
efter middagen beställde vi lite drinkar i baren och dessa serverade i smala drinkglas med 4 stora isbitsar i som sdod på höjden för att glaset var så smalt. glaset var max 10 cl.
ja drinken smakade starkt och tog dessutom slut efter en klunk så det var bara att beställa vatten varannan... kul ja men vi bestämde oss för att inte by oss..
Så vi tänkte spela lite för det fanna ett roulette bord där och ett Black Jack bord bredvid.Det var bara en tjej som stod vid BJ bordet så vi spelade där. det var jätte kul vi vann.
När vi kom tillbaka till hytten fick jag magknip och satt på toa halva natten.
Andra dagen:
Frukost buffé - ja tänkte jag det är min favorit men när vi skulle äta var allting förstört all mat till och med brödet var ofräscht. så jag åt en grapefrukt.
Fick än en gång springa på toa..
Framme i Riga var det varmt och skönt fin stad och härliga marknader. Tyvärr var det en regel mer än undagtag att letterna inte förstod engelska och kollade ned i backen och ignorerade att man stod bredvid och frågade ngt.Vi ville spendera pengar i denna vackra stad där det ändå landar endel turister varje dag.( ngn borde lära sig engelska om de vill tjäna pengar). Nåja vi möte ngn enstaka människa som faktiskt alla fall försökte prata med oss.
Hela dagen fick jag springa på toa.
när vi kom tillbaka till båten fortsatte magen att krångla och jag började misstänka en mat förgifning. Men jag var bara risig i magen inget annat.
kvällen kom vi skulle äta ala carte middag och jag var såååå hungrig. jag tog en tre rätters. lax till förätt och fläskytterfile till varmrätt och en pannacotta till efterätt.
laxen var så otroligt dåligt komponerad smakerna passade inte alls med varann den var dessutom inte fräsh.
Fläskytterfilen kunde jag slå bgn i huvudet med. potatis gratängen smakade inget och tyvärr var sambons pepparstek lika seg och hård fast han bad att få den medium.
jag åt inget av varmrätten och smakade lite efterätten men pannacottan var som en smaklös seg geleklum som man såg att de hade skurit i skivor...
så min sambo kallade till sig servitören och berättade att de måsta anställa en kompetent kock och att vi just har beställt in mat för en tusen lapp och inte kunnat äta upp ngt.allt var bara förstört det var så onödigt!
Hans försvar var bara att de måste steka på fläsket för att det är gris... och dessutom uindrade han varför alla Svenskar hatar letter och han tyckte att vi trodde att vi kunde behandla dem som djur..? han visste dessutom att maten på buffén var dålig.. men man behöver inte döda köttet för det.
jaja vi gick upp till baren och tog en drink och gick och kollade om rouletten var i gång. men det var bara den där tjejen som deala BJ.Min sambo frågade henne om hon visste om det skulle öppna rouletten eller och då skriker hon åt honom att
"ser du inte att jag är ensam här lämna mig i fred!"
Vi liksom bara ööööhh say whaaat?? det var en tjej från lettland som var den otrevligaste dealern jag nånsin träffat.
Vi gick ned till informationen och berättade om hennes attityd samtidigt kom en av de andra gästerna och sa samma sak.
Hon som satt där var också lettisk och var skittrevlig och kunde prata engelska.
vi gick upp igen för jag var så arg.. trevligt så frågade jag henne bara varför hon behöver låta så otrvlig när folk bara frågar henne fråga så skrek hon lika otrevligt som första gången.
"you are just drunk and you are mean go to bed!"
Alltså shit pommefritt! jag var inte alls full och inte alls otrevlig.
jaja vi gick och la oss och längtade hem.. och längtade efter de där 4000kr vi spenderat på mat och dryck ombord i onödan.
när jag kommer till hytten så känner jag hur illa jag mår och min sambo hinner just få upp hytt dörren så jag hinner spy i handfatet och i toaletten ja det kom överallt... låg och kallsvettades och fick springa upp och ned på toa hela natten.
när vi kom fram på morgonen tvinga de dom ut alla ur sina hytter men öppnade inte dörren därute... min sambo höll på få ett utbrott eftersom han visste hur dåligt jag mådde.vi lyckade komma nära en hiss så jag kunde ta mig till en toa men vi kom i från varann och möttes när vi klev av båten.
När vi kom hem ringde vi till Tallink och berättade allt som hänt om matförgiftingen och optrevlig personal och bara risig båt små hytter ja.. allt.
Nu fick vi en ny resa till Helsingfors och två middagar gratis som kompensation och det accepterade jag eftersom jag inte orkade gå vi reklamationsnämden.
Varför jag ändå skriver detta är för att jag tycker att vi är inte de enda som åkt med denna båt varför accepterar folka tt betala massa pengar för skit??? ring och klaga låt dem få veta att båten suger!
jag kan säga att om vi hade betalat 5-7000kr för en svit då hade förmodlingen stämt dom.
Ingen annan som har haft liknande upplevelse?