• mesina

misfall vecka??

hej jag har hört att misfall är vanligast i nån särskild vecka ,jag vill höra er åsikt då jag haft mina väldigt utspritt.
    innan vecka 12-14 vet jag men har hört att det är vecka 7-8
    det är störst risk kan detta stämma??

• Svar på tråden misfall vecka??
  • 75an

Puffar upp,vill oxå veta.
    Tråkigt med dina misfall. Själv hade jag ett i v7.

• Sofia71

Jag fick mitt i v.13... Gyn sa att det mest troligt avstannat i v.7-8 men att det tar några veckor för kroppen att "fatta" vad som hänt och först då börjar stöta ut det... Tror nog att v.7-8 är störst risk för fostret ju får eget blodomlopp då hjärtat ska börja slå.

• Krusbär

Det är också avgörande att hjärtat börjar slå, vilket ska ske redan i v 5. Vid många tidigt mf avstannar graviditeten då, men det kan ta veckor innan mf startar.

• Villekulla1

Jag har fått MA som båda avstannat i v8.

• Hanna 77

jag har fått ett i vecka 7 och ett i vecka 10. Efter vecka 12 minskar risken för missfall.

• Vrinda

Min hittills enda graviditet slutade med en blödning i vecka 6...

• Bling1975

Två mf i v7 och ett ma som avstannade i slutet av v9 och kom ut i v11. Fösta två kan ha varit hjärtat men med det sista så såg vi hjärtat slå i början av v9.

Stitch längtar efter Lilo
  • trebarnsmammis

Men.... dum fråga kanske.... Hur tidigt kan man se hjärtat slå? Hur kan man veta om man har fått missfall om det inte har varit möjligt att se hjärtslag? tar man blodprov då eller?

• trebarnsmammis

Glömde ju nu.... hade missfall i v 13 fast babyn slutat växa i v 9. De sa att v8- 9 är mycket vanligt att få missfall.

• Bling1975

Det tidigaste jag har läst att någon har sett hjärtat är v5+4 (v6). Efter IVF så brukar man göra VUL i v7 eller 8 och kan då oftast se hjärtat slå. Men det beror lite på hur bra utrustning de har och hur van personen är.

• trebarnsmammis

Jo det är ju klart med uttrustningen. De gjorde inget vul på mig. Fast jag gjorde 2 vanliga ul. Såg inget hjärtljud.
    Fick bara lite noja, om det var för tidigt att se nåt alls... Fast om jag skulle varit v 13, så var det ju inte. Usch man ska väl inte grubbla så.
    Nytt för mig det här....

bling1975: Ledsen för din skull. Jobbigt att se hjärtljudet och tro att allt är bra.
    har det gått bra andra ggr om man får fråga? :)

• Bling1975

Tyvärr så har vi inga barn ännu utan väntar på en missfallsutredning innan vi gör nya IVF försök.

Svar på tråden misfall vecka??