• Anonym (Ondigt)

Ont i ändtarmen efter MA och skrapning?? HUR ??

Jag har en konstig fråga.
    Hadde att MA förra veckan och fick göra en skrapning. KÄnde inget direkt, men nu får jag fruktansvärda smärtor i ändtarmen tror jag att det är.
    Det är som om jag blev huggen av en kniv, kan verken stå, böjja eller något i några sekunder. Knäna vill bara vika sig och jag vill bara skrika.
    Vaför?? Vad är det som händer med kroppen? Finns det någon som haft liknande problem??
    Jag har svårt att sätta mig stundvis, glömmer jag bort mig flyger jag nästan upp pga av ont.
    Kan de ha med skrapningen att göra ?
    Kanske ska tilläggas att jag dessutom har "mänssmärtor" nu i 2 dagar, ungeför samtidigt som tarmsmärtorna startat....

Pleas..någon?

• Svar på tråden Ont i ändtarmen efter MA och skrapning?? HUR ??
  • Neko

Efter ett MA + medicinsk abort så fick jag ont lite på samma sätt, som att det sticker till, fast när jag kissade. Det gick över på typ 2-3 veckor. KAn det vara relaterat till det du har på något sätt?

Hur ofta har du ont och är det när du gör något speciellt eller bara då och då slumpmässigt?

• Anonym (Ondigt)

Ont lite då och då..slumpmässigt tror jag..har inte relaterat det till något speciellt.
    Får lite panik, för det gör verkligen ont. Samtidigt har jag scannat internet så grundligt...ser ut som om de finns de som har liknande vid menstration?
    Tydligen något med svullen livmoder och tryck på tarmarna ?? Om det kan vara så vet jag inte.. vore skönt att hör om fler hadde det...

När jag kissar har jag inte kännt något..men det kanske är liknande?

• Anonym (nerv)

Jag hade så i början av min grav.
    Som nervsmärtor i anus men likadant ner till livmodertappen.
    Min läkare sa att det var samma nerver som skötte de båda så det var inget konstigt.
    Känns lite som när man är superbajsnödig och försöker sätta sig på rumpan

• Anonym (Hjälp!!!)

Hej! Gjorde en abort för Ca en vecka sedan och några dagar efter fick jag exakt samma som du beskriver. Helt ärligt så kändes det som att jag satte mig på en raket, aldrig någonsin haft problem med rumpan innan men nu är jag rädd för kramp hela tiden. Kan även få det när jag kissar? 

har ditt gått över?? Jag vet inte vad jag ska göra och det känns inte som att gynmottagningen kommer at ta mig seriöst. vet du vad det beror på? 😭

• Tornskata

Har exakt samma. Ringde 1177 och de sa att de aldrig hört om det, men googlar man (och läser här) är vi rätt många. Någon som vet något mer om detta, som fått någon förklaring? Måste ju ha med operationen att göra, kan inte vara en slump. 

Svar på tråden Ont i ändtarmen efter MA och skrapning?? HUR ??