• Anonym (me)

I vilken vecka är missfall vanligast???????

Jag går och oroar mig för att nåt ska hända..men min fråga är alltså när det är vanligast att få missfall??

• Svar på tråden I vilken vecka är missfall vanligast???????
  • Anonym (me)

OKI vet du hur många procent som får missfall??

• giz

du sista anonym kolla här:

Känsliga rummet
    I känsliga rummet har man möjlighet att vara anonym för att kunna skriva om sådant man kanske i vanliga fall inte skulle våga skriva om.
    Man får INTE skriva som anonym om det endast rör sig om en allmän fråga, debatt/diskussion eller uppfattning som inte berör egna personliga erfarenheter/kopplingar. Det gäller både när man startar en ny tråd och när man svarar i en tråd.

Missbrukas anonymiteten på sådant sätt att det strider mot användarvillkoren dras denna förmån in permanent. Man får t.ex inte gömma sig bakom anonymiteten för att kränka en individ eller skriva negativt om någon person eller grupp.

Inlägg som inte hör till känsliga rummet får inte postas i syfte att kunna åtnjuta anonymitet, det kan också leda till att anonymfunktionen dras in. Postar man en ny fråga om sådant som det inte finns synnerliga skäl att vara anonym för gör det att anonymfunktionen dras in i en vecka. Om det upprepas får man anonymfunktionen indragen i en månad. Därefter blir det permanent.

• silhuett

Jag har hört att risken är störst i vecka 9, då moderkakan ska ta över hela näringstillförseln.

• TantMadde

Jag har hört, till skillnad mot Anonyma Arne där uppe, att v.5-6 är vanligast.
    Det är så mkt som kan gå "fel" vid själva befruktningen och kroppen reglerar det där själv efter ett kort tag efteråt.

Giz: -Ordning i ledet! Marsch pannkaka sa överste Hati!

• Realmilla

i informations bladet jag fick efter mitt MA så stod dt att 30-40% får MF.
    oftast är det innan man ens vet att man är gravid att man tror mensen är lite försenad.
    men efter V12 brukar man kunna pusta ut lite...

• Önskan

De flesta mf är nog så tidigar så man själv inte märker det. När jag såg mitt lilla embryos hjärta i v 8+4 sa hon att nu kan du pusta ut, du behöver inte vänta tills v 12, att vi har sett att det lever nu gör att det är mycket större chans. Min gyn sa att v 6-7 är mest kritiskt och de jag pratat med som fått mf och ma har nästan alla fått i v 6-7. (Mitt skedde i dessa veckor oxå.)

• Jag undrar01

Hej! har en liten fråga är det gravidvecka 12 man kan pusta ut eller är det när du är i 12+0? som man kan pusta ut för minskad risk för missfall? 

• Anonym (A)
    Jag undrar01 skrev 2014-05-10 10:46:37 följande:
    Hej! har en liten fråga är det gravidvecka 12 man kan pusta ut eller är det när du är i 12+0? som man kan pusta ut för minskad risk för missfall? 

Det är 12+0 då man gått tolv fulla veckor. Men det är väl egentligen förutsatt att man gjort ett UL och vet att allt ser bra ut eftersom det finns MA. Graviditeten kan ha stannat av utan att det märks och man kan gå flera veckor utan att det upptäcks, vissa får reda på det först vid RUL så att jag skulle inte pusta ut efter vecka 12 utan ett UL.
Svar på tråden I vilken vecka är missfall vanligast???????