Cp-prinsar och prinsessors skryttråd nr 9!
Vår fantastiska cp-tråd fortsätter här.
Fram med en kopp med något gott och berätta litet som stort!
Kram
Vår fantastiska cp-tråd fortsätter här.
Fram med en kopp med något gott och berätta litet som stort!
Kram
suz och backa nu kan ni kika
Oj vad ni har skrivit härinne!
Det är jätte kul att så många barn gör fina framsteg.
Skulle också vilja åka till MW men mitt landsting betalar tydligen inte. Tur att vi har en underbar sjukgymnast...
Nu är det något på gång med kortisboendet och vi har ingen aning om vad det är. Chefen ringde och ville ha möte, sa inte vad det gällde. Personalen fick inte berätta något för föräldrarna.
Vi gissar på att de måste stänga ner hela kortisboendet.
Tror inte att kommunen har pengar att ha det öppet.
Så nu går vi bara här o väntar på mötet...
JAg är så glad!! Jag har fått pyssla lite idag med... Ellen har legat i sin vagn en stund och kikat..... Bytte till sittdelen igår och kanske känner hon sig liiiite friare i denna...
Vill bara berätta för alla som har barn som inte gillar att bada att Vendela som ALLTID skrek helt hysteriskt numer ALLTID ligger och njuter och blundar i badbaljan! Tittar lite på mig och ler ibland. Första gången hon var nöjd hade hon fått diazepam i rumpan efter ett krampanfall och det var som att det blev vändningen och hon kom på att det faktiskt kan vara skönt i vattnet. Jag trodde aldrig hon skulle kunna ändra sig så efter tre års panik. Kanske det kan inge hopp till någon?
Vi har nu börjat med den nya Frebinivällingen som är gjord av bla kyckling, ärtor, mjölk och aprikos (tror jag att det var). Vendela har varit helt nöjd och inte kräkts än men det har bara gått 2 1/2 dygn så det är väl för tidigt att utvärdera. Jag ska också försöka med lite annan puré för att det ska bli omväxling för magen.
Tittar era barn mycket på film? Vendela är smått beroende av sina filmer. Favoriterna varierar i olika perioder. Just nu är det Mumin och Angelina ballerina, men annars ofta Fem myror. Jag har dåligt samvete ibland när hon tittar timme efter timme men det är enda sättet att få henne att tex stå i Gazellen eller sitta i sittskalet. Också räddningen när vi är bortbjudna eller om vi vill gå på café och slippa gå runt runt med vagnen. Vi har ett par små bärbara dvd-spelare som är lätta att ta med överallt. Om vi sätter på en helt ny film blir hon missnöjd. Hon behöver vänja sig några gånger. Det verkar som att hon gillar att känna igen det hon ser. Något annat barn som har samma förhållningssätt till filmer?
Blä. Har inte skrivit på ett tag. Är på sjukhuset med lilla O som är pangdålig med blodförgiftning.
Hoppas det vänder snart.
Tack för att ni finns!
Hej alla!!!
Skriver här för att få lite stöd. Min dotter 3 mån har hög tonus. Spänner sig som en pinne när vinlyfter henne och har en tendens att spänna bak båda armarna bak bakom kroppen. Hon tar fram med ibland då hon griper tex men de dras bakåt. Spänner dig även när vi sätter henne i vårt knä med stöd som att hon ej gillar vissa positioner. Annars frisk go glad växer jollrar griper aktivt vänder sig från rygg till mage. Men man kommer ej ifrån hennes spänds kropp och det oroar mig. Vi har träffat doktor och fått komma till sjukgymnast sen blir de fortsatt uppfölj hos läkare och sjukgymnast för att se vart detta tar vägen. Vet man ej får cp diagnos så här tidigt...
Men till er som har barn med hög tonus. Hur yttrar den sig? Kan hon vara spänd bara eller e de alltid hjärnskada då?
Orolig mamma