• mamma hampus

Om du inte hade barn/barnen

Tänk dig att du har inte barn hur skulle din dag varit då?Skulle du gått i skolan nu i höst? eller skulle du ha jobbat?.Bott hemma? Frågorna kanske e lite konstiga men det skulle bara vara kul och höra era röster

Såg på Lyxfällan igår och dom frågorna upp i huvudet.

Ni som inte så det så var det en familj som bestog av mamma,pappa och 4 barn 3 av dom bodde hemma och den minsta var nog 16-17 år och killarna var 23 och 25 år tror jag.Och killarna jobbade men bodde fortfarande hemma och deras flickvänner bodde där också men dom betalde inget medan dom bodde där...

Jag kommer ihåg när jag bodde ihop med sonens pappa (vi gör inte det längre)"Undra om vi skulle bott ihop i alla fall även om vi inte hade våran son,hur livet skulle vara utan honom,jobba båda två eller vad som helst"Han blev skitsur och sa att så fick jag inte tänka och han ville inte prata om det heller.

Men nu har jag lite funderingar; jag skulle ha en lägenhet,en katt och ett jobb hoppas man på i alla fall,jag skulle nog inte tänka mig att bo hemma i alla fall.Men det är ju sådant man får aldrig veta

Skriv gärna

• Svar på tråden Om du inte hade barn/barnen
  • m00nfl0wer

Varför var du tvungen att sälja alla dina husdjur om jag får fråga? Hmm.. jag hade 5 kaniner när min dotter föddes.

MliMiM skrev 2008-08-04 15:42:30 följande:
    Om jag inte hade väntat barn nu till hösten så skulle jag sitta i skolbänken om 20 dagar :P Och då skulle jag isåfall tagit studenten 2009, men nu tar jag ett sabbatsår, så studenten får vänta till 2010, ursch, då har jag redan hunnit blivit 22 :PJag skulle fortfarande bo som jag gör, med min sambo. Jag skulle fått slippa att sälja nästan alla mina husdjur pga de kommande barnet.Så jätte mycket skillnad har det inte blivit, men de jag sörjer mäst är såklart alla mina husdjur =(
  • MliMiM
    m00nfl0wer skrev 2008-08-04 15:58:50 följande:
    Varför var du tvungen att sälja alla dina husdjur om jag får fråga? Hmm.. jag hade 5 kaniner när min dotter föddes.
    För att jag känner att tiden inte kommer att räcka till, hade över 15 råttor, 4 olika burar, så de blir mycket att göra rent. Men en bur känner vi att vi kommer klara av. Vi får se sen när vi fått in rutinerna med bebin om vi känner att tiden finns så kan vi ev skaffa dujur igen.
  • Im Fabulous
    m00nfl0wer skrev 2008-08-04 15:58:50 följande:
    Tycker det är ett moget och bra beslut att göra sig av med djuren. Ett barn är väldigt krävande, som du säkert vet, men vår dotter hade dessutom kolik. Vår hund har blivit underprioriterad under dotterns första 6 mån, vi hade inte ork och tid att älska och pyssla som förut. Men han var 13 då och för gammal för att lämnas bort.
    Vi hade dessutom en nymfparakit, som vi fick göra oss av med. Tiden räckte inte till och han fick det bättre hos någon annan.
  • agua

Hade pluggat sista året och bott hemma hade troligtvis varit slut mellan mig och sambon. Eftersom innan jag fick min son varade mina förhållande högst 6 månader

• sakoline

Ni som säger "hade inte varit tillsammans med barnets pappa" - är det positivt eller negativt?
    Jag menar - håller ni ihop bara för barnets skull eller hade ni velat träffa lite fler killar innan honom eller upptäckte ni nya bra sidor hos era män sen de blev fäder och därför tror att ett barn var avgörande för ert förhållandes framtid?

• agua

negativt att vi inte skulle vara tsm. Jag älskar vekligen min sambo, och skulle aldrig vilja byta bort honom. Visst finns de dagar då man bara har lust att strypa honom, men i grund och botten är han den jag älskar

• sakoline

auqa: Men då var det alltså barnet som fick er att bindas vid varann? Han var inte unik så att ni hade varit tillsammans om ni varit barnlösa, du tror inget förhållande alls skulle hålla mer än 6 mån om det inte blev barn?

• NinnaBus

Tror och hoppas att jag och min sambo hade varit ett par även då. Men jag hade nog satsat mer på hästarna och kanske gjort ett försök att omskola mig från förskollärare till ridinstruktör. Min sambo hade antagligen pluggat vidare till fritidspedagog istället för att arbeta inom industrin.
    Vi kanske hade gjort en paus i förhållandet under pluggandet men jag tror att vi hade hittat tillbaka till varandra ändå, det känns inte som om vi klarar oss utan varandra...

• agua

Om jag inte hade blivit med barn hade jag gjort slut med min sambo efter 3 mån som jag gjort med alla mina killar, men nu så höll jag ut min 3 mån kris och såg vilken underbar man jag har.

• Jössica

Jag havde bodd hemma, och jag havde fästade hårt, men jag havde vel jobbade.. Jag var ferdig med min utdannelse innan jag fick barn.. Men jag tycker om mitt liv sånn det är nå :)

• MarieHJ

Jag hade antagligen bott ihop med min sambo. jag tror vi hade vart tillsammasn för vi är som ett pussel, passar perfekt=) jag hade nog jobbat med det jag är utbildad till, undersköterska. han hade nog jobbat med det han gör nu, elektriker. men den stora skillnaden hade nog varit att vi hade festat en hel del.. Vilken bara är posetivt att vi inte kan göra nu=) Jag är 19 och min sambo 21.

• MarieHJ
    MarieHJ skrev 2008-08-12 09:31:20 följande:
    Jag hade antagligen bott ihop med min sambo. jag tror vi hade vart tillsammasn för vi är som ett pussel, passar perfekt=) jag hade nog jobbat med det jag är utbildad till, undersköterska. han hade nog jobbat med det han gör nu, elektriker. men den stora skillnaden hade nog varit att vi hade festat en hel del.. Vilken bara är posetivt att vi inte kan göra nu=) Jag är 19 och min sambo 21.
    Vi bor ihop nu med
  • stinamaria
    sakoline skrev 2008-08-07 22:22:50 följande:
    Ni som säger "hade inte varit tillsammans med barnets pappa" - är det positivt eller negativt?Jag menar - håller ni ihop bara för barnets skull eller hade ni velat träffa lite fler killar innan honom eller upptäckte ni nya bra sidor hos era män sen de blev fäder och därför tror att ett barn var avgörande för ert förhållandes framtid?
    Det är helt klart positivt.
    Vi har gått igenom en hel del svårigheter men tack vare att vi hade sonen så valde vi att kämpa för oss. Vi älskar varandra och har gjort det hela tiden men jag tror inte vi hade orkat kämpa oss igenom allt om det inte vore för vår son. Vi är helt klart rätt för varandra och lyckliga
Svar på tråden Om du inte hade barn/barnen