• Billan n

Vecka 12 idag

Idag går jag in i vecka 12, tiden går sakta men säkert framåt...Kommer jag klara detta tro? nervös och orolig vareviga dag, ännu inga tecken på missfall har klarat mig helt brån både blödningar och grejer än så länge iallafall.....
    Kommer verkligen detta gå vägen tro, har inte kunnat njuta av min graviditet ännu utan bara varit orolig och nervös för missfall och läst en massa skit här på FL om missfall och risker hela tiden...inte bra....

Kände för att skriva av mig lite bara

Kram

• Svar på tråden Vecka 12 idag
  • Nötkaka

Hemma efter VUL.
    Hjärtat tickar  = lycklig.

Jag flyttades dock bakåt en vecka till v 8+0.

• MissDecember

Åh vad skönt att höra Nötkaka! Hur har det känts för dig, vilka symptom har du haft?

Äntligen gravid!! Är i vecka 9.
  • Nötkaka

Mina symptom har gått lite upp och ner men något som jag har haft sen v 5 är tröttheten.
    Väldigt TRÖTT (glad att jag har haft semester).

Sen har jag varit lätt illamående blandad med väldigt stort illamående i v 6-7 men jag har inte spytt. Men denna veckan har jag känt av illamåendet enbart på morgonen.

Det är ungefär det. Lite ont i brösten men inte nämnvärt.

Dina då?

• Nötkaka
    Glenda Glad skrev 2008-08-04 15:56:30 följande:
    Läs inte mer om missfall och elände fram tills dess, jag tror inte att något gott kommer av att göra det utan man blir bara stressad. Utan försök att öva dig på att njuta för snart är du där .....
    HUR lär man sig att njuta då?
    Har du några fler konkreta tips?
  • MissDecember

Trötthet, molvärk i magen, lite ömma bröst och ibland lite lätt illamående och känslig för dofter.
    Åh hoppas att jag får se ett lika fint hjärta på torsdag!!!

Äntligen gravid!! Är i vecka 9.
  • Nötkaka

Ja, det hoppas jag också att du får.
    Sen "måste" du hit och berätta

• Nötkaka

Jag var som i en dimma ärligt talat. Såååå nervös så jag kunde knappt tänka.

Till slut så såg jag hjärtat och den tickade på som attan och då blev jag överlycklig och tårarna strömmade ner.
    Jag minns att jag gjorde ett vul när jag var i drygt v 9 med mitt första barn och då kunde jag se att det var mer ett barn. Nu såg det lite "klumpigt" ut så att jag .....fattade nog inte riktigt ändå. Äsh, det är skitsvårt att förklara

• Nötkaka
    MissDecember skrev 2008-08-05 15:40:21 följande:
    Trötthet, molvärk i magen, lite ömma bröst och ibland lite lätt illamående och känslig för dofter. Åh hoppas att jag får se ett lika fint hjärta på torsdag!!!
    HUR gick det Tracy????
  • Billan n
    I morgon går jag in i vecka 13 men jag känner mig inte ett dugg gravid, lyssnade på hjärtljuden imorse och dom slog iallafall men jag vill ju känna mig gravid, ibland börjar jag bara fundera på om detta är ett skämt att jag inte är gravid, finns vell inget annat i kroppen som slår i 160 än fostrets hjärta? för det kan vell inte vara min puls eller nått annat?
    Var hos BM i onsdags och då fick hon in hjärtljudet direkt iallafall och kände även på min mage att jag vfar gravid hon kunde känna var fostret låg...
    Vet inte vad jag ska tro
    Gravid i vecka 11+6
  • Nötkaka

Billan n:
    fast symptomen upphör väl oftast runt de här veckorna som du är inne i?
    Det har jag för mig i alla fall. Men jag förstår ju så väl vad du menar.

Har du köpt sån där angelsound eller?

Jag var på inskrivning idag och ville få ett nytt vul nästa vecka men då fanns det inga tider. Först om tre veckor fanns det och så länge kan jag inte vänta. Så jag fick en tid redan imorgon . Känns ju lite fånigt att göra vul två veckor i sträck......

• MissDecember

Nötkaka - vi fick se en jättefin liten bebis med tickande hjärta på VULet!

Äntligen gravid!! Är i vecka 11.
  • Nötkaka
    MissDecember skrev 2008-08-20 19:33:35 följande:
    Nötkaka - vi fick se en jättefin liten bebis med tickande hjärta på VULet!
    Oh vad härligt Tracy! Har tänkt på dig! Roligt att höra!
Svar på tråden Vecka 12 idag