• camas

kör du för fort med barnen i bilen?

Handen på hjärtat, gör du det?

skulle vilja haft denna omröstning där man kunde fått vara anonym men hittade inte sånt bra ställe...

blev inspirerad av denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-5-272/m35007536.html

Filip 041227 och Tea 080401
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden kör du för fort med barnen i bilen?
  • NåFränt

Heja dig!! Nu kan du vänta dig att få svar att de såklart bara kör för fort då de är ensamma på vägen eller har kontroll över trafiken, glöm inte att dessa människor vet när o var alla befinner sig. Och de vet med all säkerhet också att bilisten framför dom inte är alkoholpåverkad o får sladd när som helst.
    Triss i Damer skrev 2008-08-06 13:04:35 följande:

Ni har inte bara er själva och era barn att ta hänsyn till utan även all övrig trafik.Tänk hur många olyckor som kunde ha förhindras om folk kunde hålla sig till det angivna hastighets begränsningen!
  • Anna Collovin

Ja där tog du orden ur munnen på mig hi hi

NåFränt skrev 2008-08-06 13:09:58 följande:
    Heja dig!! Nu kan du vänta dig att få svar att de såklart bara kör för fort då de är ensamma på vägen eller har kontroll över trafiken, glöm inte att dessa människor vet när o var alla befinner sig. Och de vet med all säkerhet också att bilisten framför dom inte är alkoholpåverkad o får sladd när som helst.Triss i Damer skrev 2008-08-06 13:04:35 följande:
  • NåFränt

Vad behändigt att vara synsk.. Vilken tur att du är det så att du kan köra för fort utan att riskera nån annans liv än ditt eget.
    Anna Collovin skrev 2008-08-06 13:14:07 följande:

Ja där tog du orden ur munnen på mig hi hi
  • Triss i Damer
    Anna Collovin skrev 2008-08-06 12:29:39 följande:
    Tycker inte det är något att försvara alls vill man köra fort så gör man det thats it

Skakar på huvudet och muttrar för mig själv.

• Anna Collovin

Ja visst är det .Sen är man ju inte automatiskt livsfarlig eller vårdslös bara för att man kör fort. Man blir ju mer skärpt och uppmärksam mot eventuella uppdykande faror när man kör fort

NåFränt skrev 2008-08-06 13:16:09 följande:
    Vad behändigt att vara synsk.. Vilken tur att du är det så att du kan köra för fort utan att riskera nån annans liv än ditt eget.Anna Collovin skrev 2008-08-06 13:14:07 följande:
  • NåFränt

Kom med samma resonnemang då du har kört ihjäl någon och drömmer om det varje natt i resten av ditt liv..
    Anna Collovin skrev 2008-08-06 14:28:35 följande:

Ja visst är det .Sen är man ju inte automatiskt livsfarlig eller vårdslös bara för att man kör fort. Man blir ju mer skärpt och uppmärksam mot eventuella uppdykande faror när man kör fort
  • Triss i Damer
    Anna Collovin skrev 2008-08-06 14:28:35 följande:
    Jo men hur stor chans är det att man hinner bromsa och undvika dessa faror?
    Risken blir ju bara mindre och mindre ju fortfarare man kör.
  • Anna Collovin

Men det beror ju lite på var man kör fort glestrafikerad motorväg till exempel där är ju risken minimal där är det mer fabror blå man får hålla koll på
    Triss i Damer skrev 2008-08-06 14:33:40 följande:

Jo men hur stor chans är det att man hinner bromsa och undvika dessa faror?Risken blir ju bara mindre och mindre ju fortfarare man kör.
  • Triss i Damer

Jo jo men det är ju inte bara bilar som man får se upp för. Djur kan ju också springa ut.

• Gnällspiken

Jag är mer livrädd när jag åker med vissa som kör under gällande hastighetsbegränsning för det märks att de inte klarar av vare sig sin egen bil eller trafiken runt omkring.
    De har ingen erfarenhet av sladdar osv för de har aldrig vågat testa ens på någon parkering en snöig vinterdag.
    De sitter nära ratten och med lätt uppåtvinklat huvud.
    De klarar inte ens av att manövrera bilens fläktsystem ordentligt så de får imfria rutorså de får fri sikt åt alla håll. Osv!
    Dessa skrämmer mig långt mera än de förare som kanske kör för fort ibland, men som när man kliver in i deras bil känner att de kan det här med bilkörning. Och då inte bara att gasa utan de klarar även av olika situationer.

Och självklart finns det även galningar som kör för fort fast de har noll koll på läget. Och det är de som är värst!

• LindaTosa

Inte fortare äm hastighetsbegränsningen, men är det 110 så kör jag 110 och det är juh väldigt fort om man tänker på hur en krock blir i den hastigheten tex........

Robbie Williams is The King of Pop!
  • Hanna F

Man har väl den kör stil man har jag kör alltid fort även om dottern är med

Hanna fartdåren persson
Svar på tråden kör du för fort med barnen i bilen?